ANMÄLDA till bruks -09

Sv: ANMÄLDA till bruks -09

ja, det var det. Men fick ett meddelande att Flyinge nu har en calido. Men det var ju han då...:o

nintender kommer inte visas i vår är ju fortfarande i tyskland, dom har ju fullt upp med alla hingstar.

Ska bli mycket intressant att se Colmar(Colman-Accord ll)Vi skulle behöva lite mer Carthagoblod i Sverige och Colman anses i Tyskland som Carthagos bästa son och har lämnat ett flertal godkända hingstar och många bra tävlingshästar:)

Det är en hannoveraner. Ägd av Celle-stuteriet. Född 2001, svart, e. Rotspon – Velten Third – World Cup III. Han vann 70-dagarsprovet totalt på Adelheidsdorf med väldigt höga dressyr-index. Han hade också höga poäng på hoppningen.

Har deltagit i Bundeschampionat som unghäst med bra resultat.

Tack!:bow:

Blir bara bättre och bättre, svart och Rotspon!:d:d

Fråga angående bruksprovet. Jag funderar på att åka dit på Lördagen. Måste man köpa biljett innan eller brukar det inte vara fullsatt?

Rascalino själv fanns tidigare tillgänglig via Flyinge på FAI men jag tror knappt han fick ett enda sto då...

Visserligen var han fortfarande riktigt ung och har idag bekräftat sin förärvning, vilket måhända kan locka lite fler stoägare till hans blod.

Jag funderade mycket på honom när han fanns här tidigare men tycker mig inte ha något sto som passar sådär riktigt bra..

*kl*

På ASVH hemsida kan man läsa om vilka prov de ska genomföra och vilken dag. Ska inte 3 åriga hingstar visas ridna?

Rascalino själv fanns tidigare tillgänglig via Flyinge på FAI men jag tror knappt han fick ett enda sto då...

Visserligen var han fortfarande riktigt ung och har idag bekräftat sin förärvning, vilket måhända kan locka lite fler stoägare till hans blod.

Jag funderade mycket på honom när han fanns här tidigare men tycker mig inte ha något sto som passar sådär riktigt bra..

Oj! Synd att inte fler använt honom! Jag hade definitivt varit intresserad om jag hittat en häst med den stammen! (Istället för t e x alla dessa QE som ett exempel, även om han inte är dålig så har han otroligt många avkommor). Men det är ju bara lilla jag och jag är väl en minoritet...igen.:eek:

Intresant med en till Rotspon-släkting skulle jag säga ;), Roosevelt 1110 :love: är ju direkt efter Rotspon

Bleckert Boy var ju e. Colman-Rocco, han vann väl dessutom bruks och ändå finns bara 23 listade hästar e. honom på blup!!
Vet inte om Colman är för okänd för oss i sverige ??

Kollade lite snabbt på Quin som också är välstammad och med ett mkt bra mödrene (dessutom är ju Quick Star mkt mer välkänd här än Colman)och vann bruks och som bara har 17 reg. avk. på blup, vad tror ni de beror på att folk inte använder bruksvinnarna? Om att det "klingar av" när dom börjar tävla o synas mer man man skulle tro att det skulle ge en hel del ston bara det att dom vinner bruks!
(Jag vet att Corlensky är ett undantag som toppade, men iaf)

Bleckert Boy var ju e. Colman-Rocco, han vann väl dessutom bruks och ändå finns bara 23 listade hästar e. honom på blup!!

Kollade lite snabbt på Quin som också är välstammad och med ett mkt bra mödrene (dessutom är ju Quick Star mkt mer välkänd här än Colman)och vann bruks och som bara har 17 reg. avk. på blup, vad tror ni de beror på att folk inte använder bruksvinnarna? Om att det "klingar av" när dom börjar tävla o synas mer man man skulle tro att det skulle ge en hel del ston bara det att dom vinner bruks!

Jag tror att det kan ha flera anledningar bla vilka som äger hingsten och hur den marknadsförs. Sedan har det nog att göra med att vissa härstamningar är mer "poppis" än andra, många vill köra med något de känner till.

Jag undrar om någon vet när dom brukar lägga ut ett tidsprogram för bruksprovet?
Jag tänkte åka dit torsdag till lördag.
Någon som vet ungefär vilken tid på morgonen dom brukar börja och hur sent på dagen de håller på?:angel:

Jag kan ju bara tala för mig själv men när man som jag inte har ett supermeriterat sto som fått massa föl så vågar jag helt enkelt inte ta dom nygodkända hingstarna, även om jag tycker om dom.

Sen handlar det ju också om att marknadsföra hingsten även åren EFTER bruksprovet, hingstvisningar, annonser osv.

Annars glöms dom nog lätt bort.

Gick in och kollad på både Bleckerty boy och Quin så kan det ju bero på deras rätt svaga extriör. BB hade bara 6 på HHB (antagligen pga av sin långa rygg), samanlagt 36:eek:p. Q hadr 37 poäng och bara 5 (!) på sin trav. Jag tor att många resonerar som så att när de har de här svagheterna så bör de först meriteras innan man vill använda dem.
Om man tar exemplet Corlensky så hade ju han 41 p exterört och ett fantastiskt hopp (som 3 åring då:angel:), därför tror jag man använde honom och inte de andra.
Hur smart det var får väl utvisa sig i framtiden......

Jo så är det nog tyvärr:(Colman är otroligt välstammad (Carthago-Lord- Marlon)och betraktas som en stämpelhingst i Holstein.Tyvärr är väl inte Bleckert Boys möderne speciellt kul men han har en fantastisk ridbarhet och hoppningen är super:)Bleckert har dessutom inte marknadsförts speciellt mycket och folk glömmer snabbt.Själv tycker jag det ska bli himla kul att se den här Colmanhingsten som har ett kanonmöderne.Känns som det är många spännande hingstar i år:d

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 952
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 602
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka