ang dödfödda hundvalpar...

Sv: ang dödfödda hundvalpar...

Hur går det nu då, tar tiken hand om valpen? Tråkigt att födseln blev så tuff och att två av valparna strök med. :(

jag har precis pratat med Malin, Tikentar emot valpen :D :banana: men hon tkr det är lite läskigt när hon ska dia.. men det kommer nog att bli bra det med :D
Lilla Lily är en bestämd mamma, Chessen får INTE komma i närheten ^^
Och hon va väldigt vacker sa hon oxå :) Så bilder kommer inom kort :)

Vad kul! Grattis!

Men jag har missat detta helt nu, ursäkta trådkapet.
Men vad är det för valp-ras?
Ska du ha 3 hundar nu!?:p

det är en Jack Russell :)
Nä, den ena är snart såld :p ska inte ha kvar Ori.. Han e för stor för mig :o
åsså har jag ju tiken Tilly, som kanske ändå inte lever så länge :o o efter att hon har gått bort så kommer jag bara ha 1 hund i minst 2 år :p

Grattis till valpen!
*Undrar hur glad mamman i huset blev när hon fick en nerblodad bil..*:angel::D

/Heineken, även din bästa kompis storasysters bästa kompis.
Invecklat värre.. :rofl:

Ok, så skönt, då ska det väl förhoppningsvis gå bra för den lilla. Förmodligen var väl Lily ganska stressad igårkväll, kan hända det var därför hon inte var en idealisk mor direkt...

taack :D
haha jadu, förhoppningsvis hade de väl lådan eller nånting med sig ^^ annars så får de skylla sig själva :p

Haha jassÅ?
Du ser, it´s a small world :p

precis, så nu när allt har lugnat ner sig så kan hon det ^^
Känndes så skönt när hon sa att hon tog emot valpen nu :)

Nope, ingen låda.. Pratar med Angelica nu. :D

Haha okej :p då får de verkligen skylla sig själva :p hade de inte ens en filt? :o ^^

En handduk hade dom, fast det blev blod överallt ändå..:rofl:

Angelica hälsar!

åå måste ju bara säga att Malin ringde precis!
Nu får valpen dia åxå :D så det går bara framåt :D:D
:banana:

Jaha du..
Förhoppningsvis går det bra.
Men inte för att jag vill skrämas, men det har hänt att man mist en hel kull när man låtit folk komma dit innan valparna har fått lite imunförsvar.
Du kan liksam aldrig veta vad du har med dig på kläder och annat:eek:
Och även om tiker känner dig väl, så är du ju inte hennes matte och du kan oro henne.
Det hon framförallt nu behöver är lugn och ro med sin bebis

Jag skulle inte heller släppa in annat än närmsta familjen under deras första veckor ....

det är klart att jag vet det.. kommer inte att åka dit det första jag gör.. men ja, jag vill ju iofs att valpen ska få imunförsvar å shit...
Väntar nog nån vecka ändå :p

Fast bästa vänninnan är ju också en av de närmaste i familjen tycker jag, kanske t o m mer än nån annan eftersom de kanske träffas mer än tex syskon gör. Och tiken känner henne antagligen väldigt väl + att även de närmaste kan ju släpa hem smittor..

Kanske detta svaret var mer till Zgathan :)

Jo vad man räknar som "närmsta familj" äe ju upp till var och en och så länge man inte släpper in Kreti och Pleti så är nog alla nöjda och glada :)

Jag är ju inte familj med min uppfödare, men nog fan vill jag vara med om Zaga ska bli mamma ;)

ja brukar också slunga valpen och masera den häftigt med en frotehanduk. Men ja undrar hur du gör när du suger ur luftvägarna?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 171
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 373
Senast: Tonto
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 777
Senast: Milosari
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 094
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka