ang dödfödda hundvalpar...

Minerva

Trådstartare
Kan det vara så att valparna ser död ut men ändå lever?
min kompis har sin första kull idag och två av dem är tydligen döda.. är de gröna då? eller asså ja fattar ni??
Hoppas ni kan svara fort! :D

min valp kommer ju att födas i den kullen :o

Sv: ang dödfödda hundvalpar...

Man märker ju ganska tydligt om en valp är död. Den rör sig helt enkelt inte och är helt slapp och tyst. Jag brukar slunga valpen, suga ur luftvägarna samt massera den hårdhänt ett tag - hjälper inte det så är valpen död.... De är dock inte gröna eller nåt sånt utan ser ut som vanliga valpar.

Fattar nada. Vadå gröna, vad är det för ras i så fall. Från Mars?

Zoya är uppfödare och NEJ valpar är inte gröna i ansiktet för att dom är döda!!

som sagt så menar jag inte gröna i ansiktet utan att slemmet och det är grönt :p

Man märker ju ganska tydligt om en valp är död. Den rör sig helt enkelt inte och är helt slapp och tyst. Jag brukar slunga valpen, suga ur luftvägarna samt massera den hårdhänt ett tag - hjälper inte det så är valpen död.... De är dock inte gröna eller nåt sånt utan ser ut som vanliga valpar.

Grönt?
Jamen det kan ju vara normalt fostervatten?
En del valpar ser döda ut, men när man masserat och slungat, ev tagit bort slem så får man i gång dom.
Dock död födda valpar är ju tyvärr inget direkt ovanligt, det viktiga är att vara extra noga med att kolla tiken, så hon inte får livmoders infl när det varit döda valpar....

Undrar varför mitt svar finns med två gånger på olika ställen? :confused::confused: Fattar nada.... Har ju bar askickat den en gång...

Vilket händer ganska ofta dvs att vattnet som kommer tillsammans med valpen är grönt. Dock har jag inte upptäckt att det skulle innebära fler döda valpar än annars....

det är bådde hennes och tikens första kull...
Men det blidde iaf en levande tik :) som ibörjan oxå såg död ut, men hon masserade den och så så hon började leva igen :D

Så nu har min tikvalp kommit :D
Kommer bilder på henne så fort jag har varit o hälsat på :D

Kan det vara så att valparna ser död ut men ändå lever?
min kompis har sin första kull idag och två av dem är tydligen döda.. är de gröna då? eller asså ja fattar ni??
Hoppas ni kan svara fort! :D

min valp kommer ju att födas i den kullen :o

Jag såg ett hundpogram på tv i våras. Där en golden valp va grön. Men det va något gjort den så grön från livmodern. Men den levde och va pigg.

Man ser på valpen om den är död. Livlös slapp.
se till att massera valen lite försiktigt, suga ur näsa munn.Man kan även slunga dom försiktigt upp o ner i handen.

DEt gröna är tarmbeck från valparna. Grönfärgade flytningar behöver inte vara farligt men är ett varningstecken att man inte får vänta för länge.
PL

det är bådde hennes och tikens första kull...
Men det blidde iaf en levande tik :) som ibörjan oxå såg död ut, men hon masserade den och så så hon började leva igen :D

Så nu har min tikvalp kommit :D
Kommer bilder på henne så fort jag har varit o hälsat på :D

Grattis!
Men jag hoppas du tar det lungt med att besöka?
Tänk på att späda valpar inte har mycket motståndskraft
Många uppfödare låter ingen komma förän valparna är minst 3-4 veckor.
Mycket klokt tycker jag!

eftersom det är min bästa väninna så kommer jag att hälsa på henne mkt. kommer inte åka dit mindre bara för att hon fått valp. Hon har sagt att hon vill att jag ska komma o hjälpa henne lite med .... :p

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 171
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 373
Senast: Tonto
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 777
Senast: Milosari
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 094
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka