Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har ett tak på 2 här.ADSL försvinner och har redan idag ett tak på 8.
Så vi jämför nog lite päron och äpplen här.
Det finns inte en metod som ger garanterad framgång. Framgången ligger i tankesättet.
Men om du vill varna för hur man inte ska investera får du gärna gå in lite djupare på vilket tillvägagångssätt du hade när du investerade i 15 år utan att gå med vinst. Det är troligtvis lärorikt.
Jag vill nog påstå att du är i minoritet. Härute kan du inte få mobilt bredband (ingen täckning), ADSL försvinner och har redan idag ett tak på 8. Det går alltså inte ens att titta på film via bredbandet. Att jobba är faktiskt inte helt enkelt, vissa lösningar går bort.
Om bara ett år kommer det att vara ännu svårare med bredband (i andra fastigheten, ett långt stenkast härifrån) går inte att koppla in bredband då det inte finns plats i stationen). Och ännu mer prioriterat att det fungerar.
Det går inte att sälja till någon som jobbar hemifrån, få barn nöjer sig med att leva utan nätuppkoppling. Har man då en fastighet man vill ha ut pengar för och kräver en bred marknad är man rätt körd faktiskt.
Net1? Har täckning nästan överallt.
Det är det enda vi har täckning med och då bor vi ändå hyfsat nära en stor stad. 2-3 MBit men med tuffa databegränsningar. Inget vidare. ADSL hade begränsningstak på 0.25MBit (innan kopparledningarna brann upp med blixten, dels ute och dels i hela fastigheten).
Net1 gav 1 MBit/s här. En bra dag med medvind.... Dyrt som satan med.
Nu kör jag mobilt, vilket plötsligt går. Samma pris, men 20 - 25 MBit/s...
Innan i många år enbart uppringt, sen många år (tills för kanske tre år sen) ADSL med upp till 0,25 Mbit/s delad lina. Som enda alternativ.. Det är inte kul vara företagare här nej...
Nyfiken: Vad har du för abonnemang då som blir billigare än Net1? Jag tycker de andra mobila kostar hästlängder mer än Net1.
Skrev iofs inte billigare utan "samma pris" men det är faktiskt billigare med.
Telia mobilt bredband. 20 GB/mån 299 kroch 40 GB/mån 399 kr. Net1 tog 299 kr (plus en rätt hög aviavgift om man inte hade autogiro) för 20 GB per månad. Kollar man nu på deras hemsida kostar 10 GB 399 kr/mån. Det får du 40 GB för hos telia - och sjukt mkt snabbare så.
15 GB hos Net1 kostar 499 kr...
Net1 är och var även då jag skaffade sjukt jävla dyra så typ "allt" är ju billigare?
Jag har 299 kr / månad, 2-3 MBit stabilt och 31 GB/mån. Bästa att inte höra av sig till kundtjänst alls då .. ;-)
Telia är superinstabilt och ger runt 1MBit när det fungerar som bäst. Men värst är att anslutningen droppas 3 gånger per halvtimme och tar minut att återfå.
Jag har 299 kr / månad, 2-3 MBit stabilt och 31 GB/mån. Bästa att inte höra av sig till kundtjänst alls då .. ;-)
Telia är superinstabilt och ger runt 1MBit när det fungerar som bäst. Men värst är att anslutningen droppas 3 gånger per halvtimme och tar minut att återfå.
Jag har samma erfarenhet som dig av Telia; funkar dåligt, skitdålig hastighet och dyrt. Nu har vi 3 och är supernöjda. Betalar 249 kr/månad för 80 GB. Minns inte vad det är för hastighet, men det är inga problem att ladda ner filmer, streama osv.
Synd att det är sånt lotteri med bredband. Vi har tre-mast 2 km bort. Tre fungerar kasst, tappar hela tiden. Inte ens de själv kunde förstå varför.
Där är det ju bra som fler och fler börjat med - att man får prova och lämna tillbaka. Annars hade jag aldrig vågat ge tex telia en ny chans.
Som du har telia - så var net1. Bara tappade all anslutning. Trots antenn. Fick säga upp det utan uppsägningstid tillslut då jag hade så kass hastighet och anslutning. Jag hade då under 0.15 mbit/s ungefär en gång i timmen... Helt oanvändbart.
Ang priser etc så de låter gamla abb löpa - därför jag hade tex 299 kr för 20 MB fast det nu kostar mer.
Förr funkade inte telia här heller, men nåt har hänt och voilà. Ibland blir jag sur för det är långsamt - då ligger det på 10 Mbit/S
Ang net1. Samma fastighet. Samma net 1 men ett företagsabb på stort företag. Stabila 5 mbit/s. Så har du företagsabb kan det med förklara
Att renovera, förbättra fastigheten är väl jämförbart med amortering.Jag amorterar inte. Jag tog över huset nyligen (arv) och lånet ligger på ca hälften av taxeringsvärdet och marknadsvärdet är ca 5ggr högre än lånet (i nuvarande skick). Huset är i stort behov av renovering så jag lägger hellre pengarna på det nu och amorterar när det mest akuta är fixat. Efter renovering räknar jag med att marknadsvärdet är upp till 7ggr högre än lånet.