Alternativt boende

MissFideli

Trådstartare
Var inte säker på var denna tråd skulle ligga, så mod får flytta den om det blev fel.
En av mina drömmar är att inreda en ladugård till en bostad.

Vad finns det för alternativa bobyggnader? Tittat lite på villavagnar, men mer?

Hur funkar det med tomt om man ska ställa upp en villavagn, krävs bygglov mm?

Sv: Alternativt boende

Mina f.da svärföräldrar har en gammal kyrka de gjort om till bostad/galleri.
Jag personligen avskydde att hälsa på där för en kyrka är en kyrka anser jag även om jag inte är troende...

Jag har sett reportage om folk som inrett och bott permanent i buss, flygplan och tåg. Sedan har vi ju det lite mer vanliga - båt.

De som inrett buss/flyg/tåg hade gjort det jätteläckert, det var rena lyxboendet. :love:

Jag känner en tysk familj som inredde en silo till bostad. De byggde även om en annan silo till garage. Och så har de ett stall i två våningar med en lägenhet ovanpå (alltså en tredje våning).

Åh, det är också en dröm :love: Jag älskar att sova när det rör sig lite, skulle gärna ha en vattensäng om jag vågade.

Kom hit och testa min.:laugh:

Jag bodde ju på en båt 3 år på somrarna från strax före midsommar tills isläggningen och jag hade väl 100 meter till Waxholmsbåtarnas farled men att det gungar känner man inte när man bott ett par veckor, man svär mest över att behöva rädda porslinet när man glömt att inte sista båten för dan gått och man just dukat middag.:D

Husbåt

(fast jag skulle bli sjösjuk bara för att jag visste att den flyter på vattnet)

Kan man inte sätta en husbåt på plintar uppe på land då :).

Vore rätt kul!

(Ungefär som när min kusin parkerade en räddad jättestor fiskebåt fr 1924 på vår tomt i flera år....).

/KT

Har sett ett par stycken inredda möllor som folk bor permanent i, brukar bli väldigt speciellt, men svår inrett med bara runda rum :)

/Camilla

Kom hit och testa min.:laugh:

Jag bodde ju på en båt 3 år på somrarna från strax före midsommar tills isläggningen och jag hade väl 100 meter till Waxholmsbåtarnas farled men att det gungar känner man inte när man bott ett par veckor, man svär mest över att behöva rädda porslinet när man glömt att inte sista båten för dan gått och man just dukat middag.:D

Vattensäng eller båt? ;)

Kan tänka mig att det gungade på rätt bra när stora båtarna åkte förbi. Man får gjuta tallrikar mm i betong :idea:

Hade det inte varit för katterna så hade jag kunnat göra det. Men dom behöver större än 15 kvm.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 906
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 048
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30