@FannyN Diagnos på papper tror jag inte att det finns. Vad jag vet om exet och dennes mående är ju vad jag fått berättat av sambon och dennes föräldrar och mina erfarenheter av denne sem jag kom in i bilden. Men nej det är inte bara så att jag tycker hen är lite knäpp.
Att sambon gör exet till viljes för att det lugnast så och för att sambon vill att barnet ska ha båda sina föräldrar är sambons ord. Att det inte funkar, att exet klappar ihop om det inte går dennes väg är sambons ord.
Exet drog när barnet inte var så gammal, lämnade sambon ensam med barnet. Och sedan har umgänget med exet vart utefter vad hen orkat och genom åren blivit mer och sista åren varannan vecka.
Exet jobbat deltid för mer fixar hen inte. Exets sambo bor som sagt bara hemma på helgerna och den veckan barnet är där sover han i typ gillestugan för att exet och barnet ska ha egentid. Och för att exet enligt min sambo inte klarar att bo med någon på heltid.
Och ja jag vet att det låter väldigt korkat och att jag får skylla mig själv att jag gett upp allt. Men jag trodde verkligen att vi skulle få det bra.