Läs vad du skrivit - och hur du uttrycker dig.
Du har kallat flickan för "ungen", vilket i och för sig kanske är oladdat i ditt språkbruk men negativt i mitt.
Du skriver att hon "kör med" magont och så vidare.
Du skrev redan i trådstarten "bortskämd täcker inte ens".
du har skrivit att "allting är hela tiden på barnets villkor och barnet vet att hen alltid får sin vilja igenom hemma" (direkt citerat ut inlägg nummer 39).
Jag får hålla med
@Miljon : du uttrycker dig på ett sätt som i mitt språkbruk visar på en ilska och bitterhet mot barnet, och nästan ett förakt.
Det är mycket möjligt att dina känslor är av helt annan karaktär, men flera gånger har du "skyllt på" barnet och hennes beteende.
Det kan ju vara det som ligger till grund för att vi är några som reagerar på hur barnet får bli syndabock. Och som då inte uppfattar det som om du faktiskt ser att flickan mår dåligt.
Ja, det är en otrevlig situation för dig.
Och du kan välja att avsluta den här relationen, som inte verkar vara tillfredsställande för dig. Och jag tycker fortfarande att du och din sambo kan välja:
Antingen är ni sambos och då är ert hem ERT hem, lika mycket för er båda.
Eller så får ni sluta vara sambos. Och så får du/ni välja om ni ska fortsätta att satsa på ett förhållande, eller om ni ska göra paus medan flickan får något slags ordning i sin tillvaro.
Jag tycker nog ändå att sambon gör rätt som lägger kraft på att det ska bli något slags ordning för dottern i första hand, även om sambon uppenbarligen gör det på ett dåligt sätt gentemot dig.