Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ligger ytterligare ett projekt i högen och vill bli färdigt. Var börjar man? 🙈
Jag har samma problem (utom att jag inte köpt adventskalender). Massor av projekt i lådor, hyllor och högar på golvet men får knappt något gjort för jag vet inte var jag ska börja :arghh:
 
Har en massa akvarie grejer nu - pumpar, värmare, slamsugare mm. Och foder i mängder
Och nu pga Corona så är det inga Fiskloppisar eller auktioner...:cry:
 
Jag rensade ett varv i våras under första stanna hemma månaderna. Det blev inte något sålt utan har ett par lådor i förrådet med främst kläder och skor. Allt släng och skänk fick jag iväg. Får ta tag i sälj högen i vår, det är mest vår och sommar saker.

Då jag ska börja studera efter årsskiftet och får en helt annan ekonomi pga det går jag nu igenom mina kläder igen. Har mycket i skåp och lådor som är helt nytt så jag borde klara mig utan klädköp en längre tid. Måste bara veta VAD jag har i lådorna... så nu skriver jag ner allt och rensar lite till. 😀
 
Oj oj oj, nu händer det grejer! Vi har blivit med hus!
Eller ja, vi ska bli med hus. Har bestämt att vi ska köpa det och ska fixa allt på måndag.

Så nu har jag bestämt att jag ska rensa och sälja så mycket som möjligt innan flytten (förmodligen februari/mars nästa år). Ska dessutom sätta alla pengar på ett särskilt konto, bara för att se hur mycket det blir.

Det kommer ingå en hel del möbler och bråte i husköpet. Så jag lär få rensa som bara den när vi fått tillträde.
 
Ja, försäljning går sakta, men säkert framåt. Sålt gardiner helt nya till ett fönster och ett lucialinne. Ska bara passera deras brevlådor och lämna. Säljer fortfarande mattor åt mormor som hon vävt i år. Sålde två på typ 15 minuter i torsdag efter lagt ut dem på FB.
 
Jag rensade ut lådorna med mössor, vantar och halsdukar mm enligt Maria Kondo-principen. Gick från 3 st lådor till en. Hur många par vantar behöver en människa egentligen?

Haha, jag tror jag skrev det tidigare, men innan jag rensade hade jag 13 mössor. :p

Märker att jag har börjat tänka mer på kvalitén när jag handlar. Främst gäller det kläder och skor. Är dock inte dessa inköp som jag använder just nu, all den här hemmatiden gör att jag mest går i myskläder vilket betyder att större delen av garderoben är oanvänd. Hmpf!

Samma här! :p 👍
 
Märker att jag har börjat tänka mer på kvalitén när jag handlar. Främst gäller det kläder och skor.
Jag önskar att jag kunde vara sån att jag ville ha saker som höll länge, men jag är inte det. Jag tröttnar alldeles för fort på kläder och så är jag inte intresserad av de längre. De kan då ligga i garderoben ett tag och få ladda om och en vacker dag kan jag ta fram ett plagg och använda det en gång till för att sen typ hata plagget och tycka att det är fult och gjort sitt.
 
Haha, jag tror jag skrev det tidigare, men innan jag rensade hade jag 13 mössor. :p



Samma här! :p 👍
Tryckte 😂 som reaktion. Nu plockade jag fram mina vinterkläder och jag vill inte ens ge mig på att räkna :rofl::rofl: Men använder alla utom pannbanden så de ska rensas ut.
02085272-F798-43D4-A90C-27B8AEC6E5D8.jpeg
 
Jag skippar tradera ett tag på grund av att så många skriver passiv-aggressiva meddelanden om hur jag inte skickar varje dag och hur dåligt det är av mig (trots att jag skriver tydligt i annonserna att jag har covid). Men fortsätter rensa hemma och organisera upp det som ska säljas i ett senare skede.
 
Jag skippar tradera ett tag på grund av att så många skriver passiv-aggressiva meddelanden om hur jag inte skickar varje dag och hur dåligt det är av mig (trots att jag skriver tydligt i annonserna att jag har covid). Men fortsätter rensa hemma och organisera upp det som ska säljas i ett senare skede.

Men vad är det för fel på folk? Blir så trött, kan man inte i alla fall försöka vara trevlig och förstående?

Jag väntar på betalning från två. Den ena har gått ett par dagar nu så jag får väl påminna. Den andra tog slut igår men kanske lika bra att skicka ett meddelande dit med. Brukar skriva i stil med "grattis till köpet. All betalinfo finns i vinnarmailet från Tradera. Undrar du något är det bara att höra av dig!".
Hoppas det inte upplevs som för pushigt :o
 
Har börjat packa inför flytt. Bara bokhyllan blev fem flyttkartonger :arghh: men jag slängde alla mina gamla föreläsningar från universitetet (2008-2011). Har inte tittar på dem sen det begav sig så nu åkte de i skräpet. Gamla artiklar likaså. Har jag inte rört dem på tio år lär jag inte göra det nu heller.
En säck har redan åkt till tippen. Fler ska det bli.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
955
Senast: pepp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp