Jag förstår vad ni har att gå igenom.Jag har precis insett att jag har hamstrar i släktledet. Vi håller på att röja i farmor/farfars hus. Släkten har bott där sen 30-talet. Det är inte mkt man valt att slänga under åren!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår vad ni har att gå igenom.Jag har precis insett att jag har hamstrar i släktledet. Vi håller på att röja i farmor/farfars hus. Släkten har bott där sen 30-talet. Det är inte mkt man valt att slänga under åren!
Känner igen det där... skulle behöva komma igång och göra mig av med släktens samlande som finns kvar i mina förrådJag har precis insett att jag har hamstrar i släktledet. Vi håller på att röja i farmor/farfars hus. Släkten har bott där sen 30-talet. Det är inte mkt man valt att slänga under åren!
Jag har precis insett att jag har hamstrar i släktledet. Vi håller på att röja i farmor/farfars hus. Släkten har bott där sen 30-talet. Det är inte mkt man valt att slänga under åren!
Det där lät smart.En kollega som satt i samma sits tog kontakt med en lokal hjälporganisation /loppis.
Först tog kollegan med familj och plockade ur allt de ville behålla, sen fick organisationen ta över. Om jag förstod det rätt så tog de både hand om det som de ansåg kunde säljas på loppisen OCH skjutsade skräpet till tippen.
Hur smidigt och bra som helst! Och miljötänk eftersom prylarna fick en andra chans
Gjorde en snabb översyn på påslakanset, ungarna fick varsitt nytt i julklapp så jag behövde få plats med dem.
Det fanns tre set som vi inte använt på minst ett år så de blev ursorterade.
Men vad gör man av dessa? Finns det någon som köper begagnade sängkläder, är det värt att lämna in på Myran eller liknande eller är de bara att lämna in på tygåtervinning?
Jättebra tips! Tack!De som väver trasmattor brukar tycka om att använda begagnade sängkläder. Är de i bra skick ge dom till Erikshjälpen/Myrorna eller om någon söker tyg till trasmattor.
Mina föräldrar "dödstädar" varje år, lite makabert, men de är väldigt bra på att rensa! Sambons mamma gick bort ör över ett år sen och vi är inte klara med att rensa det hemmet än...Så glad att mina föräldrar rensar! De gör det inte för vår skull men det kommer underlätta för oss den dagen det är dags.
Jag har lagt mitt rensande i malpåse ett tag. Tänkte ta krafttag till våren när alla grejer till husbilen är borta från garderoberna.
Mina föräldrar "dödstädar" varje år, lite makabert, men de är väldigt bra på att rensa! Sambons mamma gick bort ör över ett år sen och vi är inte klara med att rensa det hemmet än...
Jag brukar lägga tyg i påse och lägga i tyginsamlingen på H&M. Då får man rabattcheck på 50:-. Tror att det är fler butiker som har. Ibland lägger jag påse och lämnar in utan att ta kupong bara för att de återvinner tygetGjorde en snabb översyn på påslakanset, ungarna fick varsitt nytt i julklapp så jag behövde få plats med dem.
Det fanns tre set som vi inte använt på minst ett år så de blev ursorterade.
Men vad gör man av dessa? Finns det någon som köper begagnade sängkläder, är det värt att lämna in på Myran eller liknande eller är de bara att lämna in på tygåtervinning?
Det är ett bra tips, men tyvärr finns det ingen H&M här och närmaste köpcentrum där de finns är jag in på högst en gång per årJag brukar lägga tyg i påse och lägga i tyginsamlingen på H&M. Då får man rabattcheck på 50:-. Tror att det är fler butiker som har. Ibland lägger jag påse och lämnar in utan att ta kupong bara för att de återvinner tyget
Det är ett bra tips, men tyvärr finns det ingen H&M här och närmaste köpcentrum där de finns är jag in på högst en gång per år