Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen det därHar rensat två köksskåp och slängde en hel massa torrvaror som gått ut i datum för flera år sedan. Har jag inte lagt kikärtor i blöt över natten på fem år kommer jag mest troligt inte göra det närmsta åren heller liksom
Äntligen fick olika ändamål egna hyllor att stå på. Och det blev riktigt luftigt i skåpen, så skönt!
Du verkar ha ett väldigt generöst "köpstopp"Hoppas på att bli av med en hylla, gardiner med tillbehör, två par skor, två koppel och resten av hundböckerna i helgen men ingen har betalat eller bestämt tid att hämta ännu så det hänger lite i luften. De sista kläderna ska ut ännu en gång innan de åker till second hand för nu är jag trött på dem!
Och nu vid årsskiftet börjar mitt försök till köpstopp! Jag får köpa fotoramar och förstoringar på hundarna för jag har foton på alla de gamla hundarna men inga alls på väggen på nuvarande hundar och det känns tråkigt. Jag får också eventuellt köpa canvastavlor på dem att sätta i vardagsrummet men måste invänta en annan beställd tavla först för att se vad som ”behövs”. De gamla tavlorna ska säljas är tanken. Jag hade behövt en ny sängstomme för den jag har är i dåligt skick men i så fall måste jag köpa nytt nattduksbord och byrå också eftersom det kommer att se dumt ut med vit slät säng och bruna utformade andra möbler bredvid varandra och det blir för dyrt så sängen får stå ut ett tag till om jag inte hittar något begagnat till bra pris.
Jag lär inte kunna låta bli att köpa kläder men ska försöka hålla det till ett minimum och försöka köra på en sak in = en sak ut och även hålla det till second hand för att hålla nere kostnaderna.
Så önska mig lycka till och hoppas att jag inte misslyckas direkt 1/1
För att jag vet att jag kommer att misslyckas med ett totalt köpstopp, därför skrev jag försök till köpstopp. Men tavlor som jag har funderat över länge och en säng om jag hittar en billig för den jag har håller på att ramla i bitar tycker jag inte är så generöst om jag jämför med vad jag hade köpt utan köpstoppsförsök. Och kläder ett plagg in = ett plagg ut som helst ska dra in lika mycket pengar som det nya kostat blir lika mycket saker som innan. För jag har en superbillig second hand runt hörnan och jag vet att jag i min impulsivitet inte kommer kunna låta bli att gå dit ibland. Så detta kommer nog att bli ett projekt på mig själv och att lära mig kontrollera min impulsivitet mer än ett totalt köpstoppDu verkar ha ett väldigt generöst "köpstopp"
Jag har ett helt skåp fullt med stickade tröjor och "bra att ha" tjocka tröjor. Ingen av dessa tröjor har jag använt de senaste 5 åren men jag har ett stort problem... de stickade tröjorna har jag stickat själv eller så har mamma gjort det, och att göra sig av med det - hur gör jag? Hur ska jag få bort den mentala spärren??!!Sorterade bort en hel pappkasse full med sköna "att-ha - hemma-tjocktröjor" och några byxor.
Har även fått ihop en Ikeakasse med filtar som ska tvättas innan jag lämnar in dem till secondhand.
Jag har ett helt skåp fullt med stickade tröjor och "bra att ha" tjocka tröjor. Ingen av dessa tröjor har jag använt de senaste 5 åren men jag har ett stort problem... de stickade tröjorna har jag stickat själv eller så har mamma gjort det, och att göra sig av med det - hur gör jag? Hur ska jag få bort den mentala spärren??!!
Likandant med filtar, jag är lite av en filthamster (och då är det med tanke på nöd/kris/bra att ha). En stor del av yllefiltarna har jag kvar sen jag hade hästar, men dom är aldrig använda till hästarna - det var också bara med tanke på nöd/kris/bra att ha...
Hur lär jag mig att ha rimliga mängder i skåpen?
Den här tråden har varit till jättestor hjälp att påbörja utrensning av saker öht
Men hur tar jag mig till nästa steg?
Nåja, en halv kasse med kläder ska till syrran idag. Så det rör på sig i myrsteg iallafall
Jag har förresten också sparat filtar att ha till nödfall, du är inte ensam om detJag har ett helt skåp fullt med stickade tröjor och "bra att ha" tjocka tröjor. Ingen av dessa tröjor har jag använt de senaste 5 åren men jag har ett stort problem... de stickade tröjorna har jag stickat själv eller så har mamma gjort det, och att göra sig av med det - hur gör jag? Hur ska jag få bort den mentala spärren??!!
Likandant med filtar, jag är lite av en filthamster (och då är det med tanke på nöd/kris/bra att ha). En stor del av yllefiltarna har jag kvar sen jag hade hästar, men dom är aldrig använda till hästarna - det var också bara med tanke på nöd/kris/bra att ha...
Hur lär jag mig att ha rimliga mängder i skåpen?
Den här tråden har varit till jättestor hjälp att påbörja utrensning av saker öht
Men hur tar jag mig till nästa steg?
Nåja, en halv kasse med kläder ska till syrran idag. Så det rör på sig i myrsteg iallafall
Bra där!Kom på att jag lyckats få iväg möbler också.
Slitna barnmöbler åkte till tippen igår och nyss blev en stor och otymplig byrå hämtad för ett fortsatt liv i någon annans hem
Jag har förresten också sparat filtar att ha till nödfall, du är inte ensam om det