Acana Puppy Large Breed har 1,4% kalcium enligt den kanadensiska sidan och det är OK värden och den sidan bör vara rätt. I svenska nätbutiker står det 1,6 och det ligger på gränsen till för högt. Det är 15 % fett i fodret.Ska EVENTUELLT bo och jobba i Italien i ett halvår from mars och nu måste jag ju leta foder.. Vill ju gärna ha testat fodret och börja vänja in dom på det innan. Gissar att BARF är lite svårare där? Hittade något färskfoder men det var ju svindyrt
Funderar på Acana. Hanen kan ju äta allt men vill framförallt att schäfertiken som kommer vara 4 månader då ska växa jämnt och fint. Hon är ganska lättfödd, så gärna ett foder som har lite lägre energiinnehåll.
Någon med tips?
Lägre fett 12 % har Olivers valpfoder för storvuxna raser.
Olivers Puppy Grain Free Large Breed är ett danskt torrfoder anpassad för valpar av storvuxen ras. Kalcium och fosfor har mycket bra nivåer ( 1,1 % resp 0.95 %) och kvoten dem emellan är perfekt.
Olivers petfood har en svensk sida och den slutar på se. Den danska sidan slutar på dk och engelska på com. Vet ej om det går att köpa om du bor i Italien.
Sammansättning: Torkad kyckling, kalkon och anka (totalt min. 17 %, bestående av 83 % kyckling, 12 % kalkon, 5 % anka), potatismjöl, potatisflingor, färsk kyckling och kalkon (totalt min. 14 %, bestående av 60 % kyckling , 40 % kalkon), ärter1, ärtprotein, potatisprotein, fjäderfäfett, torkad betmassa1, proteinhydrolysat, linfrö, torrjäst2, fiskolja4, natriumklorid, purjolök, morot3, tomat3, lingon3, cikoria1,2, blåbär3, glukosamin5, kondroitin5, ringblomsextrakt 3, persilja3, yuccaextrakt2.
1 motsvarar OLIVER’S Triple Fiber Plan
2 motsvarar OLIVER’S Digestion Boost
3 motsvarar OLIVER’S Aura Boost
4 motsvarar OLIVER’S Omega-3 Boost
5 motsvarar OLIVER’S Flex-C
Analytiska beståndsdelar: Protein: 29 %, Olja och fett: 12 %, Växttråd: 3 %, Råaska: 6,5 %, Kalcium: 1,1 %, Fosfor: 0,95 %, Omega-3: 0,57 %, Omega-6: 1,76 %.
Näringsmässiga tillsatser per kg: A-vitamin: 12 000 IE, Vitamin D3: 1 200 IE, E-vitamin: 150 mg, Koppar (som kopparsulfatpentahydrat): 10 mg, Zink (som zinkoxid): 70 mg, Zink (som zinkkelat från aminosyrahydrat): 45 mg, Jod (som kalciumjodat, vattenfritt): 2 mg, Selen (som natriumselenit): 0,2 mg, L-karnitin: 50 mg.
Energiinnehåll: 370 kcal/100 g