Allmänna fodertråden

De råvaror jag reagerar på är spannmålsblandning, sojaolja, majsglutenmjöl och fjädermjöl.
Vilka spannmål finns i spannmålsblandningen? Jag skulle absolut inte vilja ge ris.
Sojaolja - nej, tack! GMO i nästan all soja.
Majsprodukter - nej tack! Ofta mögelskador i majs.
Fjädermjöl låter väldigt skumt. "fjädermjöl, fodermedel, framställt av fjädrar, som kokas under tryck" säger ne.se

Å andra sidan hyllar du marsvinsbajs.

Ska EVENTUELLT bo och jobba i Italien i ett halvår from mars och nu måste jag ju leta foder.. Vill ju gärna ha testat fodret och börja vänja in dom på det innan. Gissar att BARF är lite svårare där? Hittade något färskfoder men det var ju svindyrt :crazy:

Funderar på Acana. Hanen kan ju äta allt men vill framförallt att schäfertiken som kommer vara 4 månader då ska växa jämnt och fint. Hon är ganska lättfödd, så gärna ett foder som har lite lägre energiinnehåll.

Någon med tips? :D

Ska EVENTUELLT bo och jobba i Italien i ett halvår from mars och nu måste jag ju leta foder.. Vill ju gärna ha testat fodret och börja vänja in dom på det innan. Gissar att BARF är lite svårare där? Hittade något färskfoder men det var ju svindyrt :crazy:

Funderar på Acana. Hanen kan ju äta allt men vill framförallt att schäfertiken som kommer vara 4 månader då ska växa jämnt och fint. Hon är ganska lättfödd, så gärna ett foder som har lite lägre energiinnehåll.

Typ rc borde ju finnas även där? Maila och fråga. Vår dåre mår finfint på det.

Gå in på zooplus.it och botanisera :)
Farmina N&D verkar vara ett okej italienskt spannmålsfritt foder. Tror inte det är några större problem att köpa BARF.
Det är otroligt stort i europa, när jag bodde i Tyskland fanns det mycket att välja emellan. Även hos slaktaren finns det alltid styckbitar/ben till hund. Borde inte vara någon större skillnad i Italien.
Acana borde dock finnas även där.

Gå in på zooplus.it och botanisera :)
Farmina N&D verkar vara ett okej italienskt spannmålsfritt foder. Tror inte det är några större problem att köpa BARF.
Det är otroligt stort i europa, när jag bodde i Tyskland fanns det mycket att välja emellan. Även hos slaktaren finns det alltid styckbitar/ben till hund. Borde inte vara någon större skillnad i Italien.
Acana borde dock finnas även där.

Aha men det låter ju lovande! Då kan jag ju iaf ge 50/50. Vet inte om jag känner att jag är tillräckligt kunnig för att ge valpen BARF. Men är kanske inte så svårt? Lite extra ben och lite extra lever?

Aha men det låter ju lovande! Då kan jag ju iaf ge 50/50. Vet inte om jag känner att jag är tillräckligt kunnig för att ge valpen BARF. Men är kanske inte så svårt? Lite extra ben och lite extra lever?

Jag är inte rätt person att fråga om BARF till valp. Färskfoder som är helfoder skulle jag inte har några problem med till valp men jag skulle personligen inte våga med ren BARF till växande liten valp.

Jag ger Nordic färskfoder idag, men fick upp ögonen för en färdigkomponerad BARF-matlåda från Hundiabutiken. Någon som har erfarenhet av att ge det? Är det att föredra framför färskfoder? Tycker inte att min kille fungerar optimalt på färskfoder då han tröttnar snabbt samt blir lätt känslig i magen. Jag har ingen möjlighet idag att ge egen BARF pga frysutrymmet utan det för bli i framtiden och det här lät som en bra idé tills vidare då man får det levererat varannan vecka. :)

Jag ger Nordic färskfoder idag, men fick upp ögonen för en färdigkomponerad BARF-matlåda från Hundiabutiken. Någon som har erfarenhet av att ge det? Är det att föredra framför färskfoder? Tycker inte att min kille fungerar optimalt på färskfoder då han tröttnar snabbt samt blir lätt känslig i magen. Jag har ingen möjlighet idag att ge egen BARF pga frysutrymmet utan det för bli i framtiden och det här lät som en bra idé tills vidare då man får det levererat varannan vecka. :)
Nu har jag aldrig köpt dom "färdiga" barf-lådorna, men däremot har jag några år köpt kött/köttben från Hundiagården :) Kanonfina råvaror från Emmzo och även om jag inte köper mat så ofta längre mer än köttben, så kan jag varmt rekommendera sortimentet.
Enda anledningen till att jag inte handlar så ofta nu, är att mina händer har svårt att klara dela upp i mindre bitar (jag köpte en-kilos block, men har mindre hundar och delade alltså upp halvtinat kött och frös in igen. ger Mush just nu istället pga det).

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar