Allmänna fodertråden

Fler än jag som fodrar med Fodax? Förra schäfern åt Emmzo, schäfervalpen är uppfödd på Fodax och får fortsätta äta det, corgin som kommer har jag inte fått foderinfo om än, men det lutar åt att han också kommer få äta Fodax eftersom det blir enklast med samma till båda.

Fler än jag som fodrar med Fodax? Förra schäfern åt Emmzo, schäfervalpen är uppfödd på Fodax och får fortsätta äta det, corgin som kommer har jag inte fått foderinfo om än, men det lutar åt att han också kommer få äta Fodax eftersom det blir enklast med samma till båda.

Jag vet att @lady_vip gör :)

Jag gjorde förr, men min tik äter tyvärr inte Fodax.

Precis som @AraSlei skriver fodrar jag med Fodax, det har jag gjort ganska många år nu.
I många år använde jag Nordic, som jag också gillar, men sen blev det massor av strul med leveransen så jag fick hitta annat alternativ.
Fodax är väldigt prisvärt, men det är ju tex inte helt spannmålsfritt och jag är väl inte heller egentligen jätteförtjust i att det är kyckling i det. Men just nu är det ett bra val för mig. Hundarna mår väldigt bra på det, det luktar inte illa (Nordic luktar ju vedervärt) och det är enkelt att hantera skivorna (jag är inte så förtjust i korvarna).

Någon som har tips på torrfoder till en hund som lätt lägger på sig. Får inte vara fisk som huvudingrediens då hon ratar det.

Någon som har tips på torrfoder till en hund som lätt lägger på sig. Får inte vara fisk som huvudingrediens då hon ratar det.

Mina två som är väldigt lättfödda, den ena dessutom kastrerad, håller en jättefin vikt på Magnusson Grain-free. Det är spannmålsfritt men ändå bara 12% i fett vilket är ovanligt.
De kan äta en större portion än vad de kan av andra spannmålsfria foder men trots det hålla vikten.

Jag fodrar också med Fodax. Tidigare gav jag Nordic, men min hane vill slutade äta det så då blev det Fodax istället. Hundarna gillar det och det är smidigt att hantera. Jag är egentligen inte heller förtjust i att det är kyckling i, men har överseende med det just nu.

Jag fodrar också med Fodax. Tidigare gav jag Nordic, men min hane vill slutade äta det så då blev det Fodax istället. Hundarna gillar det och det är smidigt att hantera. Jag är egentligen inte heller förtjust i att det är kyckling i, men har överseende med det just nu.

Varför inte kyckling? Jag barfade en period och gav kyckling då så har aldrig sett det som dåligt, spannmålet tycker jag är det sämsta med fodax isåfall.

Varför inte kyckling? Jag barfade en period och gav kyckling då så har aldrig sett det som dåligt, spannmålet tycker jag är det sämsta med fodax isåfall.

På grund av hur kycklingindustrin ser ut. Det är inte dåligt för hundarna men kycklingarna har det inte bra alls, tyvärr.

Det var ju också så att i undersökningen av färskfoder som publicerades förra(?) året så kom det väl fram att de trista bakterierna som syntes i resultaten med stor sannolikhet kom från kyckling.

Det var ju också så att i undersökningen av färskfoder som publicerades förra(?) året så kom det väl fram att de trista bakterierna som syntes i resultaten med stor sannolikhet kom från kyckling.

:( Låter ju rimligt, kyckling är ju rätt känsligt. Är väl för min del ännu en anledning att blanda upp med Emmzo som har fler köttsorter.

:( Låter ju rimligt, kyckling är ju rätt känsligt. Är väl för min del ännu en anledning att blanda upp med Emmzo som har fler köttsorter.

Det handlar inte om känslighet. Utan det var ESBL bildande bakterier som hittades i färskfoder innehållande kyckling. Kan läsas om bland annat hos Jordbruksverket. Oroväckande är det absolut, men inget som hindrar mig att fodra med kyckling, god hygien är viktigt. Men det är det å andra sidan alltid när man hanterar rått kött.
http://www.jordbruksverket.se/amnes...ochsvaromesbl.4.37e9ac46144f41921cd2daa5.html

Jag har funderat lite på att gå över till magnusson grain free nu när hennes stora acana säck snart är slut. Men nu läste jag i deras tabell att hon ska äta 6-7 dl isf! :eek: Hon äter 2 dl nu. :o Då kommer det ju inte alls bli billigare vilket var den främsta orsaken till bytet.. :cautious:

Jag har funderat lite på att gå över till magnusson grain free nu när hennes stora acana säck snart är slut. Men nu läste jag i deras tabell att hon ska äta 6-7 dl isf! :eek: Hon äter 2 dl nu. :o Då kommer det ju inte alls bli billigare vilket var den främsta orsaken till bytet.. :cautious:
Först så kan man inte gå efter dl - olika foder väger olika mycket/lite :)
Sen så har dom en väl tilltagen dosering över lag..... ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar