Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, simmar gör hon gärna och bra! Gärna i minusgrader med om hon fickAh, jag förstår simma kanske kan vara ett alternativ när det blir varmare ute?
Brukar aldrig rekommendera Royal, men satiety är bra, hundarna äter, blir (relativt) mätta och går ner i vikt, om man ger detta foder uteslutande. De skiter dock berg.Hon gick ju ner på metabolic men så fort vi bytte så gick hon upp igen. Och nu vill hon inte äta metabolic alls.. Kan ju testa något annat, vad rekommenderar du? Satiety?
Hur vanligt är det att hundar är allergiska mot vissa typer av fett? Nästan alla foder jag kollat på som bara har lax som proteinkälla (undantaget Taste of the wild och vissa foder med mycket spannmål) har fjäderfäfett som ingrediens. Vågar man prova? Skulle gärna köpa Taste of the wild men det finns bara i 12 kgs-säckar häromkring och det känns lite väl mycket om det nu inte skulle funka...
@Malibu_Stacy har säkert koll på detta?
Hur vanligt är det att hundar är allergiska mot vissa typer av fett? Nästan alla foder jag kollat på som bara har lax som proteinkälla (undantaget Taste of the wild och vissa foder med mycket spannmål) har fjäderfäfett som ingrediens. Vågar man prova? Skulle gärna köpa Taste of the wild men det finns bara i 12 kgs-säckar häromkring och det känns lite väl mycket om det nu inte skulle funka...
@Malibu_Stacy har säkert koll på detta?
De är inte allergiska alls mot fett. Däremot kan fettet innehålla spår av protein som gör att den väldigt allergiske hunden reagerar. Allt beror på tillverkningsprocessen.
Hundar som inte tål fisk kan reagera på fiskleverolja till exempel.
De är inte allergiska alls mot fett. Däremot kan fettet innehålla spår av protein som gör att den väldigt allergiske hunden reagerar. Allt beror på tillverkningsprocessen.
Hundar som inte tål fisk kan reagera på fiskleverolja till exempel.
Nu hittade jag Canagan som har ett foder med lax, sill och övrig vit fisk (och utan kycklingfett). Funderar på att testa detta, då får jag åtminstone svar på om han tål fler sorters fisk än lax (känns ju troligt ändå). Kyckling är det i MUSH som han reagerade på så det är jag mer försiktig med, även om jag inte tror han är superallergisk så han reagerar på bara spår av det...
Det är en hel vetenskap detta
Hur vanligt är det att hundar är allergiska mot vissa typer av fett? Nästan alla foder jag kollat på som bara har lax som proteinkälla (undantaget Taste of the wild och vissa foder med mycket spannmål) har fjäderfäfett som ingrediens.Simpsons Premium Adult Sensitive Salmon & Potato har inget fjäderfäfett. Det har solrosolja och laxolja. Ej testat just detta, men har god erfarenhet av deras lammfoder. zooplus och bitiba har Simpsns foder.
Ingredienser:
Lax (minst 45% - benfri lax, torkad lax), potatis (minst 32%), solrosolja, betmassa, torkade ägg, bryggerijäst, laxbuljong, laxolja, linfrön, mineraler, vitaminer, yuccaextrakt, tranbär, nukleotider, mannanoligosackarider (MOS), fruktooligosackarider (FOS), glukosamin, MSM, kondroitin.
Analytiska beståndsdelar: Protein 25%, olja 14%, fibrer 3%, aska 8%, kalcium 1,12%, fosfor 0,7%, omega 6 4,34%, omega 3 1,18%.
Nja inte direkt provat.. Det låter kladdigt o grisigt Hon äter inte så snabbt i vanliga fall, även om man såklart kan förlänga tiden. Jag blöter upp fodret till henne för jag inbillar mig att det ger mer mättnadskänsla iallafall.@isafore Har du provat att försöka förlänga ät-tiden på något sätt? Jag vet att det kan vara svårt för dig som har ett gäng hundar, men det kan vara värt att prova. Man kan lägga fodret i blöt och stoppa in i en kong-leksak som hon får slicka i sig, fläta in fodret i en kökshandduk som hon får knyta upp, stoppa i burkar med lock som hon får öppna... Tar det längre tid för henne att äta så känner hon sig nog mättare, samt att hon kan bli mentalt aktiverad nog att slippa tänka på mat hela tiden.
(För att förtydliga, jag tror inte att du trycker i hunden köttbullar )
Det går at att skaffa en slow-feeder-skål och hälla maten i, så tar det längre tid att käka uppNja inte direkt provat.. Det låter kladdigt o grisigt Hon äter inte så snabbt i vanliga fall, även om man såklart kan förlänga tiden. Jag blöter upp fodret till henne för jag inbillar mig att det ger mer mättnadskänsla iallafall.
Ena hunden har testat lammfodret eller mer än testat. Han har ätit Simpsons Premium Lamb & Potato under kanske ett år och vår erfarenhet är att det funkat jättebra på honom. Fungerande mage och fast och liten avföring. Fodret är för känslig mage om hunden har det. Vår vovve har väl normal mage.Vem har testat o vem har god erfarenhet?
Vem har testat o vem har god erfarenhet?
Det går at att skaffa en slow-feeder-skål och hälla maten i, så tar det längre tid att käka upp