Tyvärr går det inte på rak arm att säga vilket foder som är bäst - för hundar är olika individer Dock finns mer skräpfoder än andra. Och du kommer få lika många svar som det finns foder, då även människor tycker olikaVilket är det bästa hundfodret om man ska välja torrfoder? Det är ju en hel djungel det här...
Är det dyraste bäst eller vad ska jag titta på? Jag vill ha ett bra foder som inte är allt för dyrt till mina hundar.
Vilket av dom svenska fodren är bäst?
Av svenska foder finns bara ett som är gjort på enbart svenska råvaror och det är Magnussons. Dom har några sorter som är bättre än andra, men fortfarande är det rätt låg halt av animalier i dom.
Övriga svenska foder har antingen en liten eller en stor del av utländska råvaror i käket. Vi tillverkar inte köttmjöl i Sverige, då det importeras - likaså ris. Vi har även svenska foder som tillverkas i fabriker utomlands och av av utländska råvaror, men marknadsförs som svenska så konceptet är svenskt.
Så ja, det är en djungel Men många gånger får man vad man betalar för och superbillliga foder innehåller superbilliga råvaror och dom håller jag mig långt ifrån.