Jag skulle absolut inte byta foder om din hane är mycket känslig. Evtl prova RC Sensitivity Control som har lite bättre innehåll men fasa över mycket långsamt.
Det är ju jättesvårt att rekommendera något eftersom vi inte vet vad din hane är känslig emot.
Han har fungerat bra på allehanda foder i 7½ år av sitt liv men åkte på något skit två gånger i rad med dels blodig diarre och slemmig avföring och avmagring som följd. Troligtvis att han ätit as första gången och sen fick maginfluensa som gick därefter. Nu har han ätit gastro intestinal i ca 8 månader så magen har ju stabiliserat sig. Pälskvaliten är dock inte rolig på detta foder - vilket, förutom pris och innehåll, också är en anledning till att jag helst byter.
Jag tror inte han är känslig mot "något" i sig eftersom han ätit andra foder utan problem tidigare. I dagsläget får de dessutom allt möjligt annat också såsom dentastix, våra matrester, hundkex etc. Så jag misstänker att det värsta blåst över. Jag vill dock ge något som är ganska "snällt" ändå (inte Orijen eller Standardt t ex som jag upplever som ganska svårsmälta).