Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Luras?
Det handlar väl bara om att inte sortera bort de vid första anblicken.

Man kan ju ändra sig :angel:

Ja, okunskapen är rätt fascinerande faktiskt. Jag trodde att det bara var fjortonåringar som inte visste sådant men tack vare Buke förstår jag att det är långt värre än så.

Kollade för säkerhets skull om min sambo var mer upplyst än så och thank god så var han det :)

kl

reggade mig i natt och har fått hur många napp somhelst, och då har inte bilden hunnit reggas än heller.....hahahhahahahhahhaaaa. Fast det är en som ändå är intressant , en värmlänning( fd karlstadbo)sjukgymnast, som bor i sthlm och har en klinik där. Ser rätt bra ut det jag sett iallafall :p

( Jag o mitt kk kommer inte att utveckla en relation som leder till ett förhållande har vi kommit överens om , ifall nån undrar ;) )

De tar nog inte reda på sådant, men tycker att man borde vara äcklig där nere. Jag känner jag mig ren och fin, trots vatten och olja och inte tvål ! Vanlig barnolja duger gott! Män kanske också borde smörja in sig med olja då och då? :D:sneaky:

Tack gode Gud för oljan när hunden rev mig efter duschen för en vecka sedan. Nyklippta klor, glad och hoppig hund och jag direkt ur duschen utan kläder. Märken på magen och låret och ett pytte rivsår i underlivet, det gjorde ONT att ens gå! Tills jag kom på att man ju kan smörja sig med olja under en tid två gånger om dagen :D

Det är intressant hur många män som anser att en kvinnas underliv är ren när den tvättas med tvål. Då är den ju inte ren egentligen, bara sjuk. Eller kan bli.

Där har du onekligen en poäng!

Okunskapen om kvinnans fysionomi är stor bland många män, som sagt. Bra när missförstånd och okunskap blir synlig och kan åtgärdas, som med länken niphredil delade.

Tyvärr är okunskapen också stor bland oss kvinnor - speciellt dom yngre. Finns dom som paniskt tvättar underlivet flera gånger varje dag för att dom har "flytningar". Flytningarna är slidsekretet. Sorgligt.
I vår kommun fick jag boka en föreläsare så alla åttondeklasstjejer fick en föreläsning om sitt könsorgans olika funktioner. Något jag är jäkligt stolt över.

Okej men att gå in i ett förhållande med en person som uttryckligen skriver att den vill ha barn när man själv inte vill ha barn skulle jag nog anse vara att luras. Om inte den andra så åtminstone sig själv.

Hur många relationer har det inte vädrats här där det tillslut visar sig att parterna inte vill åt samma håll beroende på att den ena eller båda har lurat sig själv eller den andra att den kommer att ändra sig. Jag kanske vill flytta ihop senare, jag kanske vill skaffa barn senare osv. Jag tycker onekligen det verkar vanskligt och som att bädda för sorg och elände senare.

Men nu pratade vi väl bara första kontakt? Då kan man ju reda ut eventuella funderingar.

*kl*
Efter att nu ha klarat av separationen från sambon känner jag att det här med partnerskap är överskattat. "Folk" är idioter och av nån anledning går jag ur förhållande efter förhållande med en stor besvikelse över att karlar är omogna, ego och milt uttryckt korkade.

Som tur är var det en "billig" lärpeng den här gången, eftersom jag kände av de snåla vibbarna redan när vi träffades och därför höll tillbaka på frikostigheten (redan där borde jag ha anat mer än oråd och flytt).

Så nu till frågan; hur sjutton hittar man en trevlig KK? :D Misstänker att annonsering på siter för ändamålet leder till total mailbombing och förlorat hopp om mänskligheten så vart börjar jag? Bekantskapskretsen är inte ett alternativ:p

Oj, här går vi händelserna i förväg :o Om man är 40+ så tror jag inte att majoriteten vill skaffa biologiska barn utan min gissning är att de kan tänka sig bli bonusmammor :) Majoriteten iaf, sen finns det säkert några som vill ha egna.

Oj, här går vi händelserna i förväg :o Om man är 40+ så tror jag inte att majoriteten vill skaffa biologiska barn utan min gissning är att de kan tänka sig bli bonusmammor :) Majoriteten iaf, sen finns det säkert några som vill ha egna.
I och för sig så går då ändå den killen bort som skrev kommentaren, eftersom han varken vill skaffa barn, eller har några barn.

Det verkar rätt meningslöst att gissa vad folk menar, det enklaste är väl att skicka ett trevligt mail, tala om varför man vill ha kontakt med hen och så också ställa lite frågor :)

Sen förstår jag inte varför inte kvinnor 40+ skulle kunna vilja bli biologiska föräldrar, det finns ju en massa män som vill bli det, vilket inte verkar ifrågasättas?

Senast ändrad:

Ja, det menar jag med, det går ju inte att veta och därför behöver man kanske inte dissa de som har kryssat i att de vill ha barn, variationsbredden är ganska stor vad det kan innebära just för den personen.

För att risken att få barn med kromosomavvikelser ökar för kvinnor över 40, vilket många tar i beaktande.

Visst kan man väll göra det, själv tycker jag mest det är ganska tradigt när folk kontaktar mig när det tydligt står i min presentation att jag inte vill ha barn, gifta mig och flytta ihop och i deras presentation står det att de vill ha barn, gifta sig och flytta ihop. Om vi har så olika mål redan från början och vederbörande uppenbarligen inte tar mitt ställningstagande på allvar (som jag varit mycket tydlig med) så undrar jag lite hur de egentligen tänker.

Nu blir det oftast ingen längre kontakt då jag rensar bort dessa som att de a) inte läst min presentation ordentligt eller b) inte tar hänsyn och c) uppenbarligen inte förstår att vi inte har gemensamma mål med en eventuell relation.

Ofta är det precis samma fenomen med killar som är välutrustade utöver det vanliga, de tror liksom att det räcker med att den är stor :crazy:

Dumt av mig att glömma denna! Självklart har du rätt! Dessutom tror de att fittan är bottenlösa hålet och fattar inte alls att man inte får in 20-25 cm kuk i fittan?!

Nä, mer små kukar åt folket!!! :D

(Och ja, jag är helt allvarlig! Redan vid 16-17 cm får jag rejäla problem när man ska köra bakifrån, smärtan är fruktansvärd!!).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat