Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag vet... Men vi diskuterade kvinnor 40+ därav mitt icke vetenskapligt korrekta svar..

För att risken att få barn med kromosomavvikelser ökar för kvinnor över 40, vilket många tar i beaktande.
Det finns ju alla sorter, de som inte ser det som ett jätteproblem att ha ett barn med handikapp, och de som är beredda att göra fostervattenprov och eventuellt abort.
Min kompis fick sitt första och enda barn vid 44 års ålder. Hon blev erbjuden fostervattenprov men avböjde. Varpå barnmorskan sa att riskerna faktiskt inte är så ohyggligt mycket större.

Visst ÄR riskerna högre, men samtidigt går det att manipulera statistik, presentera den på önskvärt vis osv. Det är inte bara att köpa allt rakt av, det finns så mycket press och normer som ställer till det.

PS och mitt kompis barn föddes frisk o fin

knapplån

Jag har två sidekicks här som har en fråga - var nätdejtar man om man vill träffa folk boende i england eller frankrike? oI det ena fallet är det HBT-profil som gäller. Det ska vara dejtsida för såväl förhållande som vänskap och inget bodycontact-look-a-like.Jag har dålig koll på nätdejtingbranchen men jag vet ju att det finns folk med koll på buke!

Tyvärr är okunskapen också stor bland oss kvinnor - speciellt dom yngre. Finns dom som paniskt tvättar underlivet flera gånger varje dag för att dom har "flytningar". Flytningarna är slidsekretet. Sorgligt.
I vår kommun fick jag boka en föreläsare så alla åttondeklasstjejer fick en föreläsning om sitt könsorgans olika funktioner. Något jag är jäkligt stolt över.

Det är bra!:bow:

Min 7 åriga dotter kommer ibland med snippfrågor till mig och det är jag glad för, det är bara att fråga på allt hon undrar så hon vet "allt" innan hon hamnar i den åldern då hon kommer rodna öronen av sig när jag nämner ordet snippa....:D

kl

reggade mig i natt och har fått hur många napp somhelst, och då har inte bilden hunnit reggas än heller.....hahahhahahahhahhaaaa. Fast det är en som ändå är intressant , en värmlänning( fd karlstadbo)sjukgymnast, som bor i sthlm och har en klinik där. Ser rätt bra ut det jag sett iallafall :p

( Jag o mitt kk kommer inte att utveckla en relation som leder till ett förhållande har vi kommit överens om , ifall nån undrar ;) )

Skynda dig nu och flirta in dig och flytta dit så det inte är så långt till dig från mig sedan, så vi kan ha buketräffar :D Det är inte så långt mellan Nyköping och Stockholm egentligen :D

För att risken att få barn med kromosomavvikelser ökar för kvinnor över 40, vilket många tar i beaktande.

Jag kommer ihåg ett inlägg jag såg på brittisk tv för länge sedan som påvisade att mannens ålder spelar mycket större roll än man tidigare trott. Således är det inte bara kvinnan som har "tidsbegränsning" i detta fall. Tyckte jag var intressant.

*kl*
Efter att nu ha klarat av separationen från sambon känner jag att det här med partnerskap är överskattat. "Folk" är idioter och av nån anledning går jag ur förhållande efter förhållande med en stor besvikelse över att karlar är omogna, ego och milt uttryckt korkade.

Som tur är var det en "billig" lärpeng den här gången, eftersom jag kände av de snåla vibbarna redan när vi träffades och därför höll tillbaka på frikostigheten (redan där borde jag ha anat mer än oråd och flytt).

Så nu till frågan; hur sjutton hittar man en trevlig KK? :D Misstänker att annonsering på siter för ändamålet leder till total mailbombing och förlorat hopp om mänskligheten så vart börjar jag? Bekantskapskretsen är inte ett alternativ:p

det är väl bara att regga sig som vanligt , dom dyker upp ändå ;)

God Afton- har inte haft tid att kika in på ett tag- men nu har jag haft tid å försökt läsa ikapp :D
Som sagt- ett å annat garv blir det ju
/s

KL

Efter att ha nätdejtat ett tag nu kan jag konstatera att människor inte lägger någon vidare energi på att skriva förstamail.

En vanlig start verkar vara "Hej :-)" vilket inte känns så genomtänkt, en annan favorit är "Du verkar intressant, hör av dig." :meh:

Åhå - heter ju att det mest är grabbar som skriver på det viset?

Nåja, jag tror nog att det kan vara lika vilket som. Bottnar nog i att alltför många tröttnat på att skriva långa mail för att sen bara få gallimatias i bästa fall tillbaks. Eller sura kommentarer om att man kan minsan hålla sig till att fråga om det som står i presentationen. Detta fråga - svara spel är som de sjunger i en känd musikal: Alla spelar spelet, ingens regler är desamma. (nåja fritt översatt).

Ptr

Det är nog ganska allmänmänskligt att tycka att det är svårt att skriva ett förstamail. Jag får ju inte fler förstamail än att jag kan svara på alla och det brukar kunna bli roliga och givande konversationer även med en lite trevande inledning.

Ja för tillfället så ska jag inte klaga, jag har inte ens besökt den enda sida som är igång.

Ptr

Det är nog ganska allmänmänskligt att tycka att det är svårt att skriva ett förstamail. Jag får ju inte fler förstamail än att jag kan svara på alla och det brukar kunna bli roliga och givande konversationer även med en lite trevande inledning.

JAg har varit på en sån sida i ett dygn , en del skriver att man är intressant o o man vill skriva !!?? Inte en bild, inte en presentation ..öööhhh

iallafall ska jag på en "dejt" i morgon redan , vi ska ut med dogsen ;) ...

Det är flera nu som i sina presentationer har text skriven på andra språk än tyska och engelska. Det känns ju som om de söker någon från samma språkområde i så fall. Jag skrev några rader på engelska eftersom tyska inte är mitt modersmål och för att visa att jag vill ha någon som behärskar engelska. DEt behöver självklart inte betyda så mycket att de skriver på andra språk än tyska och engelska. Men för mig är det t.ex. ett plus om de har skrivt på engelska redan i sin presentation. Tänker jag fel? Nej, jag har ännu inte chattat med någon. Kollar mest ur det ser ut "där ute". Och väldigt måga bor upp till 20 mil från mig. Visst, de kanske är flyttbara, jag är det i alla fall inte. Och jag reser inte 20 mil för att träffa någon. Så desperat är jag ju inte.

JAg har varit på en sån sida i ett dygn , en del skriver att man är intressant o o man vill skriva !!?? Inte en bild, inte en presentation ..öööhhh

iallafall ska jag på en "dejt" i morgon redan , vi ska ut med dogsen ;) ...
Men martha... Nu bryter du ju mot alla nätdejting- konventioner! ;) Ni har inte mejlat i månader, du har inte hunnit checka av din lista med kriterier (han måste matcha varenda ett!), du har inte hunnit kolla om ni har en gemensam värdegrund och framför allt har du inte hunnit diskutera hans skriftliga uttrycksform eller analysera hans meddelanden, på jakt efter dolda budskap, på detta forum... Jag är lite besviken på dig... ;) :)

OBS! Inlägget är skrivet med en lätt anstrykning av ironi! You Go, Girl! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat