L
LiviaFilippa
Fast alltså hur tror du att böcker görs? Nån skriver dom också och väljer ut vad som ska stå. Så det är ingen själv klar skillnad på böcker motför andra sätt att få kunskap.Håller med @WhoIsItAgain och jag tror du missförstår vad jag menar (medvetet eller omedvetet). Jag pratar inte om minuterna det tar för dig att läsa en bok respektive kolla på en film. Det handlar om innehållet i bok respektive film. Boken, och det lästa ordet, kommer alltid kunna fånga mycket mer än en film. Du tvingas pausa, reflektera, du och din hjärna tar er igenom kunskapen på ett helt annat sätt än när du matas med det visuella. Detta utöver att det är något som valts ut och filtrerats åt dig. Sen kan man ju även applicera det på att man läser någons tolkning när man inte läser på originalspråket, men då kanske jag drar diskussionen ännu längre från sin kärna, haha!
Så du ifrågasätter hela forskningsläget kring inlärning?
Och jag tror att du eller flera miss förstår mig också. För det jag menar är att det inte går att tänka så svart vitt att böcker ÄR bättre utan att man måste tänka på flera o lika saker och att alla tar info på o lika sätt.
Jag fråga sätter inte allt med forskning men det finns forskning av att lära saker på andra sätt också.