Sv: Alla dessa SM?
Vill du tävla enbart mot ridtravare så varsågod. Jag tycker personligen att det ger mer att tävla mot andra raser och visa på dugligheten totalt sett. Jag gnäller inte över de som tävlar rasinriktat men jag är färgad sen tiden som dressyr- och hoppryttare och där räknas prestationen oavsett ras.
Öööh, jooo, det finns rastävlingar även inom andra raser.
Ridtravartävlingarna som är "via" Ridtravarföreningen är bara ett exempel. Har själv varit på plats för dressyren.
Och som sagt; det finns många öppna klasser inom westernridningen, varför då gnälla på de som tävlar rasinriktat? Inte bara quarterägare som gör det.
Ang hundutställningarna så tycker jag att det är kul att se alla som anses vara bäst inom rasen, men att sen börja jämföra de olika rasrepresentanterna stökar bara till det hela. Som domare skulle jag ha väldigt svårt att hålla mina egna åsikter isär från själva bedömningen.
Men sån är jag. Och det är väl ändå tur att det finns valmöjligheter, så att alla kan vara med - eller hur?!?
Vill du tävla enbart mot ridtravare så varsågod. Jag tycker personligen att det ger mer att tävla mot andra raser och visa på dugligheten totalt sett. Jag gnäller inte över de som tävlar rasinriktat men jag är färgad sen tiden som dressyr- och hoppryttare och där räknas prestationen oavsett ras.