Alla dessa SM?

Sv: Alla dessa SM?

Vad menar du med att det är ett KM??? Klubbmästerskapen rids i de enskilda klubbarna, SM är för ALLA!
Däremot kan man ju diskutera om ett SM måste Riksidrottsförbundet i ryggen, dvs att svenska mästaren också kan rida i landslaget.
Om jag förstått det rätt är det därför reiningryttarna lyder under Ridsportförbundet...

Exakt sm är till för alla! Wras klasser måste du ha licens och då ute stänger de folket som inte är med! Jag trodde WRAS var en paraply orginisation för vissa western klubbar med dock inte alla. :) På western sverige kom man övererens om att man skulle ta bort sm statusen tills man kunde ordna ett gemensamt! Både paintarna och quartare gjorde detta inte wras. SRHA är dock den ända som har "ansökt" om att få anordna SM. Detta gjorde att sveriges bästa reining ryttare samlades på en och samma plats och detta har givit en värdig sm vinnare vilket man inte kan helt klart säga att något annat sm har gjort.:banana:

Jo men finns det något annat idrottsförbund som arrangerar ett SM för andra än förbundets medlemmar???:confused:
Har jag svårt att tro...

Exakt sm är till för alla! Wras klasser måste du ha licens och då ute stänger de folket som inte är med! Jag trodde WRAS var en paraply orginisation för vissa western klubbar med dock inte alla. :) På western sverige kom man övererens om att man skulle ta bort sm statusen tills man kunde ordna ett gemensamt! Både paintarna och quartare gjorde detta inte wras. SRHA är dock den ända som har "ansökt" om att få anordna SM. Detta gjorde att sveriges bästa reining ryttare samlades på en och samma plats och detta har givit en värdig sm vinnare vilket man inte kan helt klart säga att något annat sm har gjort.:banana:

Nej! WRAS SM är öppet för alla och det är inte licenskrav. Startberättigad är medlem i svensk western-, ras- eller specialförening med westernridning i verksamheten. Endast i boskapsklasser krävs boskapslicens.

Nej! WRAS SM är öppet för alla och det är inte licenskrav. Startberättigad är medlem i svensk western-, ras- eller specialförening med westernridning i verksamheten. Endast i boskapsklasser krävs boskapslicens.

Tack de viste jag faktiskt inte! Men står ändå fast vid att det aldrig har förekommit ett SM som man kan säga har alla topp ryttarna, utan detta inträffade först på september! Hoppas att man kan enas om ett SM i framtiden så det kan bli lite status i någon annan klass eän reining! ::)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 383
Senast: Sezziyanen
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka