Självhatet är enormt. Står snart inte ut med mig själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I min danska släkt drack man också "mycket och ofta", men antalet alkoholister där var fler än de som inte var det, i generation efter generation alltså. Min mamma dricker alkoholfri öl, precis som jag, mina syskon har haft stort alkoholintag i sina liv utom jag, jag har följt mamma där, fått nog av vad alkoholen ställer till med.Det är i din värld. I den riktiga världen är det helt galet. Jag är uppvuxen i en familj som många skulle anse dricker ofta, och det innebär att de vuxna i familjen delar på MAX 1 flaska vin på lördagen.
Vi fattar att du inte vill vara såhär, och att du inte är såhär om man bortser ifrån din alkoholism, och det är ju därför som vi vill försöka stötta digFörlåt jag vill verkligen inte vara sån här!
Har sån panik nu. Dels det ni skriver. Dels jag själv. Och dels att nu är snart vinflaskan slut.
Tror det här är ett av de största problemen i detta fallMen du måste vilja det, på riktigt.
Självhatet är enormt. Står snart inte ut med mig själv.
Tror det här är ett av de största problemen i detta fall
Det här @karamelldrottningen så mycket detta. Du är inte värdelös du är sjuk, men jag är rädd att du skyddar ditt beroende som fan för att du har inte förlorat något ännu. Vi som står utanför vill inte att du skall behöva förlora saker och sjunka ner i rännstenen innan du erkänner vilket stort problem du har och tar emot hjälp, men det känns inte som att du nått din botten utan som att du är bekväm att glida runt fortfarande och ta ansvar ena dagen för att kasta bort det nästa. Det kan sluta väldigt illa för dig.Du har en sjukdom, den trycker ner och förgör dig.
Du måste få komma in på en riktig behandling, där du får verktyg och förståelse för sjukdomen. Vad den faktiskt gör med kroppen och hjärnan. Det är inte roliga saker, man får ett litet wake up call.
Det känns ju mest som att du är ute efter att provocera nu, men det är sjukdomen som talar.Ja lås tråden. Jag är ett hopplöst fall.
Förstår att det är så jo, tyvärr.Jo. Sen är det ju väldigt svårt att komma dit, man måste nå sin egen botten först...
Ringa din sponsor!Jag vill inte släppa in fler människor mitt liv just nu. Som riskerar att tröttna fort och lämna mig. Förståeligt men jag orkar inte.
En timme i taget osv. Redan försent. Har druckit. Vad ska jag göra nu? Finns det något jag kan göra för att mildra?
På vilket vis halvdant? Frågar pga vill veta vad jag gör för fel!Jag fattar faktiskt inte varför folk blir chockade/överraskade/besvikna över att ts får återfall.
Vilken alkoholist förblir nykter när de tacklar sin alkoholism såhär halvdant liksom
@karamelldrottningen du och ingen annan måste fatta ett beslut angående din alkoholism, vill du slippa den, vara nykter?
Var då totalt öppen med omgivningen om ditt missbruk, sök all hjälp från bård, aa sponsor etc som finna att få. Fatta beslutet och stå fast vid det!
Är fyllan värd mer, ja då är det ju tyvärr så och ingen annan kan tvinga dig att sluta, men du bör i vart fall vara ärlig med dig själv om var du kommer att hamna om du fortsätter missbruka.
Spriten kommer till slut ta allt från dig.
Vad vill du göra?Jag vill inte släppa in fler människor mitt liv just nu. Som riskerar att tröttna fort och lämna mig. Förståeligt men jag orkar inte.
En timme i taget osv. Redan försent. Har druckit. Vad ska jag göra nu? Finns det något jag kan göra för att mildra?
På vilket vis halvdant? Frågar pga vill veta vad jag gör för fel!
Är ledsen. Gråter. Massor.
Känner mig trasig när jag är nykter men är fasiken mer trasig nu!
Plus känns som jag gör allt fel. Baklänges och fel. Hela tiden. Konstant.
Vad jag vill? Vill vara normal. Kunna dricka lagom mycket och inte för ofta.Vad vill du göra?
Du har och kan få många förslag från oss här men vad vill DU göra nu? JAg tror du vet vad som behöver göras.
Du behöver komma till en djupare insikt om din alkoholism, inte bara ruelsen som kommer när du vet att du gjort "fel".På vilket vis halvdant? Frågar pga vill veta vad jag gör för fel!
Men ja! Jag är väl en skit då!!Du tar inte den hjälpen som kan fås, du går inte på möten, du ringer inte din sponsor. Du är inte ärlig om sjukdomen.
Det är ju det här alkoholen gör, först är man lite glad en kort stund, sen kommer bakslaget och man mår ännu sämre än innan.
Du fortsätter att ljugaPå vilket vis halvdant? Frågar pga vill veta vad jag gör för fel!