Status
Stängd för vidare inlägg.
Fi fan vad gott!

Förlåt men det är SJUKT gott!
Herregud. Det är som att varje cell i kroppen bara slappna av. ÄNTLIGEN!

Ska försöka inte skriva på Bukefalos mer idag. Vill inte göra någon upprörd ❤️
Ni betyder så mycket för mig!
Tack och adjö.

Nu lämnar jag detta och ignorerar tråden.

För - antinge driver du med oss eller så är du redan stupfull och ett fullständigt hopplöst fall. jag har försökt hjälpa och stödja men du spottar hela buke i ansiktet. Du kan berätta för hela vida världen via internet (detta är ett öppet forum) men inte för din mor. Och du är GLAD när du berättar.
Jag orkar inte mer.

Vilken sjuk alkoholkultur ni verkar ha i din omgivning? Hade jag gått till grannen en måndag lunch och uttryckt att det var ett problem att jag inte hade något att dricka hoppas jag de blivit oroliga för mig snarare än att de gett mig öl och vin.
Det var min första tanke också. Alltså, jag är uppvuxen i Norrbotten och delvis Tornedalen (vilket alltså inte är så känt för sin måttfulla alkoholkultur). Men om jag hade uttryckt att jag inte fick köra bil och saknade "drickbart" en måndag vid lunchtid har jag väldigt svårt att någon i min omgivning direkt skulle ge mig tre starköl och en vinare?! :confused: Fast någon med ett missbruk brukar ju vara duktig på att lyckas få tag på det hen vill ha i och för sig.

Ja lås tråden. Jag är ett hopplöst fall.
Sluta med det där, du är inte ett hopplöst fall. Låt inte det bli ett vårdslöst beslut på fyllan, när det verkar som du haft stor behållning av tråden över tid. Det är ledsamt att du dricker nu, men vi är nog många som förstår att vägen inte är spikrak, och som tycker att det vore ännu ledsammare att du la ner tråden eller nykterhetsförsöken helt.

Det var min första tanke också. Alltså, jag är uppvuxen i Norrbotten och delvis Tornedalen (vilket alltså inte är så känt för sin måttfulla alkoholkultur). Men om jag hade uttryckt att jag inte fick köra bil och saknade "drickbart" en måndag vid lunchtid har jag väldigt svårt att någon i min omgivning direkt skulle ge mig tre starköl och en vinare?! :confused: Fast någon med ett missbruk brukar ju vara duktig på att lyckas få tag på det hen vill ha i och för sig.
Jag orkar inte förklara. Är för slut. Men i min värld är det normala att dricka. Mycket och ofta.
Utan att ha de här förbaskade problemen som jag har. Men dricka helt enkelt.

Ja lås tråden. Jag är ett hopplöst fall.
Nej det är du inte <3
Du är bara inte redo för att ta emot hjälp, söka hjälp och erkänna för dig själv att du har en allvarlig sjukdom. Du är inget hopplöst fall. <3 Du gör hopplösa saker som upprör, saker jag är säker på att du som frisk aldrig skulle gjort, sätt du aldrig skulle resonerat på. Jag har så väldigt svårt att tro det om ditt friska jag.

Du måste berätta för dina närstående så att du inte förlorar allt som betyder något för dig. För det slutar så om du fortsätter så här. Folk orkar inte med missbrukare som inte vill förändra sin situation, men för att kunna förändra krävs ju att "alla" vet så det inte finns kryphål man kan ta sig igenom och fortsätta missbruka.

Fundera nu medan du dricker, om det verkligen verkligen är så jäkla gott, att det är värt risken att förlora partner, jobb, vänner, familj, hästar, hus och hem? Och hälsa.

Jag orkar inte förklara. Är för slut. Men i min värld är det normala att dricka. Mycket och ofta.
Det är i din värld. I den riktiga världen är det helt galet. Jag är uppvuxen i en familj som många skulle anse dricker ofta, och det innebär att de vuxna i familjen delar på MAX 1 flaska vin på lördagen.

Fi fan vad gott!

Förlåt men det är SJUKT gott!
Herregud. Det är som att varje cell i kroppen bara slappna av. ÄNTLIGEN!

Vill inte göra någon upprörd?? Vill inte bli ifrågasatt, snarare! Men vi kommer fortsätta vara asjobbiga här när du tar idiotiska beslut, tro inte att du slipper oss!

Tror inte det är någon som blir upprörd. Däremot många som blir oroliga och ledsna för din skull.

Vi vet redan att du dricker så det handlar inte om oss när du slutar skriva, utan om att du vill vara ifred med ditt drickande och slippa höra andra röster än den alkoholiserade som du har inne i ditt huvud.

Alltså, jag är uppvuxen i sådan eh "lokal kultur" och det är normaliserat på en ganska sjuklig nivå hos släkt och vänner till släkt. Och många av dem har problem med det, även om de säger som du gör, det är jätteledsamt hur mycket en alkoholstinn kultur kan skada.

Karamellen jag tycker du ska lyssna på Fredrik Eklunds podd Frekvensen. Du är inte värdelös, men du har en beroendesjukdom och den här striden kan du inte vinna på egen hand. Berätta. Ingen normal människa som känner dig kommer att döma, den som verkar döma hårdast är du själv.

Missbruk har förstört så mycket för människor både kort och långsiktigt, i relationer och raserat den egna hälsan fullständigt. Låt inte detta bli ditt öde. Du är större än så. Ditt liv är viktigare än så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar