Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej helst inte. Men jag bor ju på landet. Så svårt att undvika då. Ingen lär väl kontrollera det vore ju höjden av otur 😅
Men vafan? Det här är inte okej någonstans. Och höjden av otur vore inte om någon kontrollerade, utan om du fick ett anfall eller vad du nu fått körförbud för, och det sker en olycka där du/och eller andra förolyckas. Snälla säg att du fattar det?

Bildbevis

Bifogade filer

• BE3D8F3D-6B0E-4B45-BF7A-7693799751A7.webp
    BE3D8F3D-6B0E-4B45-BF7A-7693799751A7.webp
    33,5 KB · Visningar: 62
Nej helst inte. Men jag bor ju på landet. Så svårt att undvika då. Ingen lär väl kontrollera det vore ju höjden av otur 😅
Du är medveten om att det finns andra människor i trafiken? Fick du ett anfall och körförbud pga det? Är du medveten vad som kan ske om du får det i trafiken? Vet du hur man mår efter anfall, under?

Jag är beroende av att bilister sköter sig som de ska i trafiken, eftersom jag inte ser så bra och går med blindpinne, jag är beroende av att bilister är så pass vakna och med att de förstår att blindpinnen innebär att jag kan och faktiskt gör misstag i trafiken pga min nedsatta syn. Jag har svårt att se bilar från vänster, speciellt om de är silverfärgade eller grå en grå dag i stadstrafik, numera hörs bilar inte speciellt högt och som hörselskadad i en ort eller stad är det svårt att lokalisera ljud också, därav, om jag en dag missar en bil så måste den se mig och fatta varför jag missade den.

När du har druckit eller får anfall är du inte någon person som har i trafiken att göra alls. Kan du inte se det?

Men alltså det är sant 😂
Förlåt att jag skrattar. Börjar bli van vid att bli misstrodd. Men buskarna är fakta. Tre dagar har jag på mig att hämta dem så det måste inte ske idag
Jag fattar att det är möjligt att du gjorde beställningen innan du fick höra att du inte bör köra på tre månader också, och att du fick höra att de är framme idag. Men det framstår ändå som att du resonerar helt vårdslöst. Din partner hjälper dig säkert om du ber, eller din mamma eller någon valfri som har ärenden till stallet. Folk på landet fattar hur knepigt det kan bli att inte få köra, och hjälps ofta åt.

Jag fattar att det är möjligt att du gjorde beställningen innan du fick höra att du inte bör köra på tre månader också, och att du fick höra att de är framme idag. Men det framstår ändå som att du resonerar helt vårdslöst. Din partner hjälper dig säkert om du ber, eller din mamma eller någon valfri som har ärenden till stallet. Folk på landet fattar hur knepigt det kan bli att inte få köra, och hjälps ofta åt.
Han svarade nyss att han kan hämta upp dem efter jobbet på onsdag. Blir en omväg men tydligen viktigt jag inte utsätter mig för saker i onödan. Suck. Erkänner att jag hade en tanke att svänga förbi bolaget snabbt också 😞
En sista gång någonsin.

Tack @Ninnurur för erbjudandet ❤️🙏 så snällt 😍

Han svarade nyss att han kan hämta upp dem efter jobbet på onsdag. Blir en omväg men tydligen viktigt jag inte utsätter mig för saker i onödan. Suck. Erkänner att jag hade en tanke att svänga förbi bolaget snabbt också 😞
En sista gång någonsin.

Jag börjar jobba 2/5, innan dess gör jag inte så mycket på vardagarna så säg till om du behöver något!

En sista gång någonsin.

Om du inte bryr sig om din egen säkerhet ska du för fan börja tänka på andras. Du har fått körförbud av en anledning. Du är farlig i trafiken just nu. Du har inte där att göra, varken för dig själv eller andras skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar