Status
Stängd för vidare inlägg.
Han svarade nyss att han kan hämta upp dem efter jobbet på onsdag. Blir en omväg men tydligen viktigt jag inte utsätter mig för saker i onödan. Suck. Erkänner att jag hade en tanke att svänga förbi bolaget snabbt också 😞
En sista gång någonsin.

Tack @Ninnurur för erbjudandet ❤️🙏 så snällt 😍
Det är väl självklart för någon som väl var med dig på akuten (?), fattar att det är viktigt att du inte utsätter dig för risker i onödan? Och nu väger jag inte ens in risken för att du ska smita in på systemet i onödan, som också finns där såklart - men oavsett så är det helt självklart att du inte ska köra bil när vården sagt så.

Sedan hoppas jag att du har förståelse för att folk påpekar när du planerar helt gränslösa risktaganden.

Känns pinsamt och hemsk att skriva detta men har tankar på att dricka whiskey idag 😞
Inte för att jag vill men för att jag kanske måste. Inte tänkt på whiskey på länge. Måste vara pga att jag drack vin för någon dag sedan. Måste ha mer nu.
Suck. Fel fel fel hela tiden.
Tungan lär brinna upp. Men samtidigt är jag så less på mig själv. Orkar inte tänka eller känna längre. Det får vara bra nu.
Ska inte dricka. Ska verkligen försöka att inte dricka. Vi får se. Tar en timme i taget nu.
Det här är inte att ta ansvar för sin sjukdom. En timme i taget är inte ett verktyg. Om du faktiskt vill så måste du själv ta ett vuxet ansvar. Erkänna att det kommer bli mycket svårt och besluta dig för vilka verktyg du ska ta till för att underlätta för dig själv. Om du inte själv kunde komma på något sätt i beroendedimman så hade du kunnat fråga Buke om hjälp men du hade ju egentligen redan bestämt dig för att dricka när du skrev detta. Sen försökte du ljuga om att du inte skulle dricka samtidigt som du gnällde om att inte bli trodd.

Du är en vuxen människa. Det är inte ditt fel att du har drabbats av en sjukdom men du är själv ansvarig för att hantera detta. Just nu tar du faktiskt inte det ansvaret alls.

@karamelldrottningen tycker du själv att ditt beteende är okej när du ljuger rakt ut för de som försöker hjälpa dig? Eller är det för jobbigt att reflektera över sånt?

Kan du ge dina bilnycklar till någon annan?
Det känns inte helt stabilt att du har dem hemma just nu, om jag får vara helt ärlig.

Om du har tre månaders körförbud så måste du följa det, oavsett om du riskerar att åka fast eller inte. Det är inte för risken att åka fast som du fått körförbud.

Jag blir faktiskt ledsen när jag läser att du inte förstår vilken risk det är att köra bil när läkare bedömt att man inte ska göra det.
Jag förstår att du har svårigheter men riskera inte ditt och andras liv genom att köra när du inte är helt tillförlitlig!

Funderar varför jag har så svårt att berätta för mamma för.
Tror det beror på det saker som:

Tiden, ju längre tid det går ju svårare är det.
Kärleken till henne. Vill inte oroa, såra eller göra henne besviken vilket jag med säkerhet kommer att göra när jag berättar.
Vi är så olika varandra.
Hon är så stark. Kommer hon förstå? Hon är ju själv så perfekt på så många vis. Har nästan inga svagheter och klarar av alla möjliga och omöjliga svårigheter.
Vi är så nära varandra. Ibland glömmer man bort att vi är dotter och mor. När vi samtidigt är så goda vänner. Ibland kanske som syskon. Ibland tar jag hand om henne och ibland tar hon hand om mig.
1. det inget barns uppgift att curla sin förälder! Det är en vuxen människa, inget hjälplöst barnb - även om du verkar behandla henne så.

2. hon är din mo. Inte din kompis, syster eller nåt annat. Din mor.

Dessutom har du satt henne på piedistal! Hon är ju själv så perfekt på så många vis. Har nästan inga svagheter och klarar av alla möjliga och omöjliga svårigheter.

Hu för att försöka leva upp till detta! Jag är gissningsvis minst dubbelt så gammal som du och är mor. Skulle mitt vuxna barn beskriva mig så skulle jag bli orolig.

Om din mor är hälften så klok och stark somdu beskriver så tar hon din sjukdom med förnuft.

Som en jämförelse - hade mina föräldrar levt när jag fick cancer så inte hade de blivit besvikna på mig! Så varför ska din mor bli besviken på att du är sjuk? Sorry - men skärp dig!

Sen är jag lite fundersam över din mors alkoholkonsumtion..... Alkohol verkar finns med i bilden när ni ses? Och lämna kvar TVÅ flaskor vin hos dig - det känns i mina ögon lite vrickat.
Har hon själv ett osunt förhållande till alkohol?

Känns pinsamt och hemsk att skriva detta men har tankar på att dricka whiskey idag 😞
Inte för att jag vill men för att jag kanske måste. Inte tänkt på whiskey på länge. Måste vara pga att jag drack vin för någon dag sedan. Måste ha mer nu.
Suck. Fel fel fel hela tiden.
Tungan lär brinna upp. Men samtidigt är jag så less på mig själv. Orkar inte tänka eller känna längre. Det får vara bra nu.
Ska inte dricka. Ska verkligen försöka att inte dricka. Vi får se. Tar en timme i taget nu.
var finns det whisky?

Har rosor jag beställt att hämta så tänkte åka dit och hämta dem. Beställde dem för länge sen ju och nu har de kommit. Kan inte släpa tre rosenbuskar på bussen det säger ju sig självt.
Men herregud - är du full nu igen? För ditt förnuft verkar ha blåst ut genom dörren.

Du har körförbud och ska inte köra bil.
Tror du att det är för att ställa till det för dig? Tror u inte att det är av medicinska orsaker?

Hämta tillbaka ditt förnuft och tänk inte ens tanken att köra bil.
:heart

1. det inget barns uppgift att curla sin förälder! Det är en vuxen människa, inget hjälplöst barnb - även om du verkar behandla henne så.

2. hon är din mo. Inte din kompis, syster eller nåt annat. Din mor.

Dessutom har du satt henne på piedistal! Hon är ju själv så perfekt på så många vis. Har nästan inga svagheter och klarar av alla möjliga och omöjliga svårigheter.

Hu för att försöka leva upp till detta! Jag är gissningsvis minst dubbelt så gammal som du och är mor. Skulle mitt vuxna barn beskriva mig så skulle jag bli orolig.

Om din mor är hälften så klok och stark somdu beskriver så tar hon din sjukdom med förnuft.

Som en jämförelse - hade mina föräldrar levt när jag fick cancer så inte hade de blivit besvikna på mig! Så varför ska din mor bli besviken på att du är sjuk? Sorry - men skärp dig!

Sen är jag lite fundersam över din mors alkoholkonsumtion..... Alkohol verkar finns med i bilden när ni ses? Och lämna kvar TVÅ flaskor vin hos dig - det känns i mina ögon lite vrickat.
Har hon själv ett osunt förhållande till alkohol?
Håller med om nästan allt, men känns fult att diskutera en tredje person som inte är med i tråden och det enda vi vet är vad @karamelldrottningen berättar. Har inte detta dessutom redan gåtts igenom redan i tråden?

Älskar mina grannar 😍

Var över och snicksnackade lite. Sen nämnde jag bara i förbigående om att jag helst inte ska köra bil och har inget drickbart hemma så fick tre öl och en flaska vin som jag förövrigt inte provat innan :)

Känns som dagen är räddad 🙈

Är det inte bättre att du ringer din sponsor eller partner och ber dem hjälpa dig att göra dig av med/ ge tillbaka det där genast?

Är så arg. På mig själv.

Var det gott? - sådär.
Var det skönt? - ja och nej.
Var det värt det? - verkligen inte!
Vill jag göra det igen? - nej.

Dag 1. Suck jag har inte kommit längre. Och inte har jag berättat för henne heller. Ska försöka sova på saken och se om jag klarar av att göra det imorgon.

Håller kanske på att bli sjuk. Inte ens kaffet har smakat gott idag.
Jag önskar att jag någon gång kan bli helt fri från detta.
Att inte ha något begär på något sätt. Inte känna någon dragning eller ens lägga en tanke på att dricka. Att den delen av mig slutar existera.
Jag vill bli en person som aldrig har druckit. Jag ska bli den personen. Måste bara hitta henne först.
@karamelldrottningen läs det här igen. Har du redan glömt det?

Älskar mina grannar 😍

Var över och snicksnackade lite. Sen nämnde jag bara i förbigående om att jag helst inte ska köra bil och har inget drickbart hemma så fick tre öl och en flaska vin som jag förövrigt inte provat innan :)

Bra att de vet att du inte bör köra bil, men uppenbarligen jättedåligt att din omgivning inte är medvetna om dina alkoholproblem... :(

Älskar mina grannar 😍

Vilken sjuk alkoholkultur ni verkar ha i din omgivning? Hade jag gått till grannen en måndag lunch och uttryckt att det var ett problem att jag inte hade något att dricka hoppas jag de blivit oroliga för mig snarare än att de gett mig öl och vin.

Är så arg. På mig själv.

Var det gott? - sådär.
Var det skönt? - ja och nej.
Var det värt det? - verkligen inte!
Vill jag göra det igen? - nej.

Jag önskar att jag någon gång kan bli helt fri från detta.
Att inte ha något begär på något sätt. Inte känna någon dragning eller ens lägga en tanke på att dricka. Att den delen av mig slutar existera.
Jag vill bli en person som aldrig har druckit. Jag ska bli den personen. Måste bara hitta henne först.

Läs detta igen.
Du kan bli fri det, du kan bli frisk.
Det kommer inte gå lätt och enkelt (vilket du redan vet, det är en berg och dalbana)

Du måste vara transparent och ÄRLIG. Ta bort alla chanser till att få tag i alkohol.

Men du måste vilja det, på riktigt.

Fi fan vad gott!

Förlåt men det är SJUKT gott!
Herregud. Det är som att varje cell i kroppen bara slappna av. ÄNTLIGEN!

Ska försöka inte skriva på Bukefalos mer idag. Vill inte göra någon upprörd ❤️
Ni betyder så mycket för mig!
Det är väl bra att du skriver, folk kan välja att inte läsa om de blir för upprörda, men jag antar att det främst handlar om att du inte orkar med rannsakan av ditt beteende snarare än att du inte vill göra andra upprörda...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar