Status
Stängd för vidare inlägg.
Gå till vårdcentralen och be om samtalskontakt. Det kan vara bra med en erfaren beroende terapeut som kan kedja såna här händelser och hjälpa dig bolla tankar. Det är svårt att be om hjälp men det är antagligen ett av problemen du behöver jobba med. Be om hjälp prata som ångesthantering istället för att dricka.

Detta håller jag med om till 100%! Tror det är väldigt viktigt.

Det var tungt igår. Pappa gick ju bort förra julafton och tänkte mycket på det hela dagen igår. Kändes som det var alldeles nyss 😭
Jag ”firade” med mamma bara. Vi åt massa julmat. Lyssnade på julmusik och hjälptes åt i stallet med alla bestyr.
Tog mig till kyrkogården och tände ett litet ljus. Det kändes fint och fullständigt utpumpade.

Idag vaknade jag nästan pigg vilket var fantastiskt och mår mycket bättre nu inte alls samma ledsenhet så tänker att jag kanske kan uppskatta julen lite mer idag istället vi får se :)

Inte druckit något förutom julmust, vatten och kaffe. Inte heller varit sugen heller även fast tanken slog mig vid något tillfälle när jag var som mest nere.

Lyssnar just nu på hurtig julmusik :)

Hoppas din jul är fin :heart

Det var tungt igår. Pappa gick ju bort förra julafton och tänkte mycket på det hela dagen igår. Kändes som det var alldeles nyss 😭
Jag ”firade” med mamma bara. Vi åt massa julmat. Lyssnade på julmusik och hjälptes åt i stallet med alla bestyr.
Tog mig till kyrkogården och tände ett litet ljus. Det kändes fint och fullständigt utpumpade.

Idag vaknade jag nästan pigg vilket var fantastiskt och mår mycket bättre nu inte alls samma ledsenhet så tänker att jag kanske kan uppskatta julen lite mer idag istället vi får se :)

Inte druckit något förutom julmust, vatten och kaffe. Inte heller varit sugen heller även fast tanken slog mig vid något tillfälle när jag var som mest nere.

High five!

Hejja dig! 💕 så grymt!

Var på Systembolaget igår. Inte själv dock. Köpte alkoholfria alternativ och en vanlig vinflaska och en wiskeyflaska 🙈
Vet inte riktigt hur jag tänkte hade bara tänkt köpa alkoholfria alternativ inför nyår. Nu står de och suktar i skafferiet i köket :banghead:

Följt din tråd men inte skrivit så mycket innan. Häll ut eller ge bort direkt så behöver du inte ha frestelsen hemma. Förstår att det inte är en enkel resa att göra men tror du kommer bli stärkt om du vidtar preventiva åtgärder direkt.

Var på Systembolaget igår. Inte själv dock. Köpte alkoholfria alternativ och en vanlig vinflaska och en wiskeyflaska 🙈
Vet inte riktigt hur jag tänkte hade bara tänkt köpa alkoholfria alternativ inför nyår. Nu står de och suktar i skafferiet i köket :banghead:
Lämna tillbaka och köp något annat nu!!!

Alkoholen är ett gift och ropar på dig. Man får lämna tillbaka. Just do it!!!

Alt häll ut eller ge bort det är inte värt det.

Gör vad som helst, bara ha det inte hemma, då är det bara en tidsfråga tills du dricker det och sen är ångestkarusellen i full gång igen. Man får ju lämna tillbaka så gör det, det kommer kännas bra, jag lovar. Ta hand om dig nu.

Ja, jag har kanske missat något, men jag har inte sett att TS har berättat rakt ut att hon är alkoholist, med de orden. Att ha "problem" och "sug" är olika för olika människor, enklare att använda rätt ord för vad det är för båda parter. Hur ska man annars förstå varandra.
Första inlägget som tydligen är under annat nick säger allt. Jag är inte alkoholist men.. det är typ mottot för alkoholister som ännu inte supit bort sina liv och hamnat på parkbänken ihop med de andra a-lagarna.

Första inlägget som tydligen är under annat nick säger allt. Jag är inte alkoholist men.. det är typ mottot för alkoholister som ännu inte supit bort sina liv och hamnat på parkbänken ihop med de andra a-lagarna.
Precis! Dessutom det klassiska att personen inte tror att omgivningen vet om det. Det har dom vetat länge när personen med problemet börjar inse det själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama