Har djurHar det inte riktigt klart för mig - ansvarar du för eller hanterar djur när du dricker på det här viset?
Eller dricker alls, för all del.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har djurHar det inte riktigt klart för mig - ansvarar du för eller hanterar djur när du dricker på det här viset?
Eller dricker alls, för all del.
Ni har helt rätt dåliga ursäkter. Imorgon är det iaf psykologtid. Får se om jag klarar av att ta mig på något möte också. Det vore jättebra
Vi pressade dig, det blev jobbigt och du valde den "enkla" vägen. ...men vi ser dina problem och ditt beteende utifrån och, i dubbel bemärkelse, med nyktra ögon.Lite läskigt när det blir så här. Minns att jag var ute och grejade. Sen gick in igen. Drack lite mer. Sen minns jag inget. Men vaknade för ett tag sen. Fattade inte vad klockan var trodde det var morgon. Jinns som jamade jättehögt det var bra annars hade jag väl sovit än
Druckit massor med vatten nu. Ser att jag dragit ut målarfärg och stafflit och börjat måla lite. Noll minne av det. Ser ut att vara blommor jag gjort men är ju inte alls färdigmålad
Får se och får se - du lämnar dörren på vidgavel för dig själv att än en gång komma med en dålig ursäkt varför du inte "kan" gå.Ni har helt rätt dåliga ursäkter. Imorgon är det iaf psykologtid. Får se om jag klarar av att ta mig på något möte också. Det vore jättebra
Då har du där ett gyllene tillfälle att berätta sanningen för psykologen och att även ta upp att du fått recept på ett läkemedel som kan vara farligt att ta tillsammans med alkohol. Tvinga dig själv, det blir bra om du bara tar steget!Ni har helt rätt dåliga ursäkter. Imorgon är det iaf psykologtid. Får se om jag klarar av att ta mig på något möte också. Det vore jättebra
Bra.Har planerat in nu att gå på ett AA möte. Blir nog bra. Imorgon. Inga ursäkter.
Jag tror till och med att ganska många på ett AA möte beter sig som @karamelldrottningen faktiskt. Kommer med ursäkter varför de inte kunde gå på sitt första möte, ljuger för vänner och familj, berättar inte för vården att de dricker mer än pyttelite (och med det vill jag säga @karamelldrottningen så kommer du inte långt, ett enkelt blodprov visar på hur mycket du dricker, en längre tid tillbaka) med mera med mera. Så folk är nog mest som TS på ett eller annat vis där faktiskt, oavsett bakgrund och "samhällsklass" för denna sjukdomen finns överallt ju.Du måste också förstå att de som går på AA-möten är inte annorlunda än du.
Det är inga konstiga människor som varit uteliggare eller supit bort hem och familj och att du minsann inte är i den situationen.
Till AA går vem som helst som behöver stöd i sin nykterhet. Oavsett bakgrund, förmögenhet eller samhällsställning.
Att du tycker att det lät som att den som svarade i telefonen druckit i många år får stå för dig. Det finns neurologiska sjukdomar som gör att man låter konstant småfull. Och blir dömd därefter, bl.a i telefon.
Tänk istället att mannen och andra på AA faktiskt försöker hjälpa andra personer som behöver stöd utan att döma de som söker hjälp, oavsett vad de hjälpgivandes bakgrund är.
(Det finns dessutom vetenskapligt stöd för att AA fungerar om man vill sluta dricka).
Jag tror att man behöver ett aktivt stöd om man ska sluta med ett missbruk. Psykologsamtal då och då tror jag ärligt talat inte att räcker i början.
Alkolås vore kanske bättre?Vet inte. Kanske onödigt. Tänkt länge på att skaffa en men jag vet inte
Har planerat in nu att gå på ett AA möte. Blir nog bra. Imorgon. Inga ursäkter.
Du är ju inte bara en liten hemmadrickare, du är fullfjädrad alko, med blackouts o allt.Lite läskigt när det blir så här. Minns att jag var ute och grejade. Sen gick in igen. Drack lite mer. Sen minns jag inget. Men vaknade för ett tag sen. Fattade inte vad klockan var trodde det var morgon. Jinns som jamade jättehögt det var bra annars hade jag väl sovit än
Druckit massor med vatten nu. Ser att jag dragit ut målarfärg och stafflit och börjat måla lite. Noll minne av det. Ser ut att vara blommor jag gjort men är ju inte alls färdigmålad
Vill minnas att du har inackorderingar?Har djur
Jo har sagt att jag ska dit. Åker dit direkt efter psykologen. Blir lite dötid där emellan men är nog bara bra så jag kan ladda om mentalt.Kalas! Ska du berätta för någon i din närhet att du ska på möte tänkte du? Hur tar du dig dit? Och hur tar du dig dit om du druckit? Heja dig!!
Jag kan förstå att du blir ledsen, det kan jag. Det är inte lätt att höra sanningen, det vi ser. Men rent krasst- du har ett ansvar, inte bara mot dig själv utan mot andra människor och mot de djur du har hand om.Blir så ledsen av vissa kommentarer. Ni menar säkert inget illa men det känns hemskt.
Allting känns så tungt
Ska försöka sova lite.