Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick bra hos psykologen och på AA mötet.
Efter mötet pratade jag med en trevlig person som sa att att jag gärna kunde kontakta henne. Sponsor tror jag det kallades för. Måste läsa på lite mer om det fick med mig papper hem.
Åh vad skönt att höra! Nu har du sänkt livets svårighetsgrad litegrann och du har något konkret att berätta för din mamma. Du kommer fortsätta ta både bra, dåliga och skitdåliga beslut men nu har du ett multiverktyg i verktygslådan där du tidigare bara hade en sten och en pinne.

Du ska vara jättenöjd, wow vilket jobb 😍 Hur funkar det med sponsorn? Liksom hur kan du kontakta henne o så?

Så himla glad jag blev av att läsa detta 🌟🌟🌟
Vi gav varandra våra nummer. Jag kan kontakta henne och hon mig. Fattade som att det är lite som en fadder eller vad man ska kalla det för. Rådfråga och så. Och sponsorn i sin tur kan pusha mig vid behov.
Jag vet inte riktigt hur det fungerar i praktiken men verkade vara en trevlig person med många års erfarenhet bakom sig. Jag hade aldrig gissat att hon var alkoholist om jag sett personen vid något annat sammanhang.

Vi gav varandra våra nummer. Jag kan kontakta henne och hon mig. Fattade som att det är lite som en fadder eller vad man ska kalla det för. Rådfråga och så. Och sponsorn i sin tur kan pusha mig vid behov.
Jag vet inte riktigt hur det fungerar i praktiken men verkade vara en trevlig person med många års erfarenhet bakom sig. Jag hade aldrig gissat att hon var alkoholist om jag sett personen vid något annat sammanhang.
Jag tror du måste omvärdera hur en alkoholist ser ut.

Nu är kroppen så där konstig igen. Känns som den skriker efter lite dricka. Nej jag dricker inte och ska inte börja heller.
Har bara den där flaskan som mamma ska ha. Varför var jag tvungen att köpa den ens? Så dumt. Nej det är hennes jag rör den inte.
Och jo har inackorderingar men de gör mycket själva och jag brukar ju passa på att dricka när jag inte har något specifikt som rör hästarna.
Men visst är det problematiskt och jag skäms enormt mycket att jag låtit det gå så här långt.
Skulle det tex hända något och de snabbt behöver få tag på mig och jag ligger däckad då kan jag ju inte göra nånting.
Så här var det ju verkligen inte tidigare men tror att jag tänjer på gränserna hela tiden. Lite i taget. Det kommer att drabba alla tillslut.
Inte nu så ingen behöver känna sig orolig. Finns många bra människor som jag litar på och som är duktiga. Min partner har också hjälpt mig mycket i stallet.
Men det ska inte vara så här. En grej hade väl varit om jag skadat mig fysiskt och av den anledningen inte kunde göra vissa saker. Men jag dricker. Så jävla pissig anledning så det finns inte. Trodde verkligen aldrig att jag skulle hamna här.
Denna tråden har också varit en ögonöppnare för mig. Ni ser mig så som jag inte ser mig själv. Jag är kvar i den jag var tidigare men jag är inte den personen längre. Jag behöver få mycket mer hjälp nu för att kunna vända på allt.
Kunna börja leva ordentligt igen. Sluta trösta mig med alkoholen.
Sluta välja dimmorna.

Jag håller med @cirkus att du borde försöka släppa bilden av hur en alkoholist ser ut/ låter/ beter sig. Det är en sjukdom som kan drabba vem somhelst i vilket skede av livet som helst. Så länge du har den bilden är det ett effektivt sätt att inse sanningen att du är alkoholist. "Det är inte så allvarligt för jag är inte så."

Nu är kroppen så där konstig igen. Känns som den skriker efter lite dricka. Nej jag dricker inte och ska inte börja heller.
Har bara den där flaskan som mamma ska ha. Varför var jag tvungen att köpa den ens? Så dumt. Nej det är hennes jag rör den inte.
Och jo har inackorderingar men de gör mycket själva och jag brukar ju passa på att dricka när jag inte har något specifikt som rör hästarna.
Men visst är det problematiskt och jag skäms enormt mycket att jag låtit det gå så här långt.
Skulle det tex hända något och de snabbt behöver få tag på mig och jag ligger däckad då kan jag ju inte göra nånting.
Så här var det ju verkligen inte tidigare men tror att jag tänjer på gränserna hela tiden. Lite i taget. Det kommer att drabba alla tillslut.
Inte nu så ingen behöver känna sig orolig. Finns många bra människor som jag litar på och som är duktiga. Min partner har också hjälpt mig mycket i stallet.
Men det ska inte vara så här. En grej hade väl varit om jag skadat mig fysiskt och av den anledningen inte kunde göra vissa saker. Men jag dricker. Så jävla pissig anledning så det finns inte. Trodde verkligen aldrig att jag skulle hamna här.
Denna tråden har också varit en ögonöppnare för mig. Ni ser mig så som jag inte ser mig själv. Jag är kvar i den jag var tidigare men jag är inte den personen längre. Jag behöver få mycket mer hjälp nu för att kunna vända på allt.
Kunna börja leva ordentligt igen. Sluta trösta mig med alkoholen.
Sluta välja dimmorna.
Släng den. Mammas flaska. Och förklara sen varför. Men häll ut giftet. Gör det nu.

Ikväll kan jag kontrollera mina impulser och så. Känner att jag mår ganska ok fast konstig (i brist på bättre ord).
Men det kommer ju komma dagar när jag är svagare och inte orkar hålla emot.
Tänkte försöka ta mig på ett AA möte i veckan så jag får in det mer. Tänker det har ju hjälpt många med samma problem. Eventuellt kanske redan ett i helgen men jag vet inte hur allt ser ut då.
Nästa psykologtid är om tre veckor.
Skulle så gärna vilja säga att jag hållit mig nykter under denna period. Det är målet just nu.
Och som ni säger en dag i taget. Sen vill jag inte dricka mer. Känner mig helt färdig med det.
Men litar inte på mig själv än. Jag har gått emot mig själv så många gånger nu.

Känner mig så ledsen. Pratade med min mamma och tänkte jag säger lite om alkoholen iaf. Nånting. Men det gick inte. Inte alls.
Hon bara stressade mig fullständigt 😞
Och när jag sa att jag har något viktigt att berätta bara avbröt hon och frågade om jag var gravid.

Kom fullständigt av mig!
Så fick inte fram ett ljud och då kom hon igång och började fråga hur jag skyddar mm.

Jag svarade inte.
Känner mig bara sämst och så stressad. Vill dricka. Eller det vill jag inte. Men den där jävla flaskan behöver hon inte ens ha.

Känner mig så ledsen. Pratade med min mamma och tänkte jag säger lite om alkoholen iaf. Nånting. Men det gick inte. Inte alls.
Och när jag sa att jag har något viktigt att berätta bara avbröt hon och frågade om jag var gravid.

Kom fullständigt av mig!
Så fick inte fram ett ljud och då kom hon igång och började fråga hur jag skyddar mm.

Jag svarade inte.
Känner mig bara sämst och så stressad. Vill dricka. Eller det vill jag inte. Men den där jävla flaskan behöver hon inte ens ha.

Åh, det kommer fler chanser att berätta! Förstår att det blev knasigt när du laddat upp.

Kom fullständigt av mig!

Jag svarade inte.
Häll ut flaskan med en gång!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 769
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama