Status
Stängd för vidare inlägg.
Du ska ALDRIG någonsin köra onykter! Du får promenera.
Jag fattar! Och som det är nu vill jag absolut inte ta bilen!
Är för påverkad.
Lite påverkad har jag kört.
Även fast det är landsväg och störst risk att möta vilt än trafikanter. Det är väl mest det jag är rädd för. Att inte se dem om jag har druckit.

Jo men ingen lögn är det ju. Men inte hela sanningen heller
Jag skulle nog säga att det var 100% en lögn för att skydda dina egna känslor. För du tog väl säkert inte upp vilka mängder alkohol du konsumerat den senaste månaden? Eller i hur lång tid du har druckit fast du egentligen inte vill? Tog du upp att du dricker så mycket att du inte alltid orkar sköta din vardag och leva ditt liv? Så mycket att din partner blir besviken på dig och orolig för dig? Tog du upp att du gömmer alkohol för din partner? Att du försökt sluta men att det inte går? Om inte så sa du inte sanningen till läkaren, och den enda detta drabbar är dig själv.

Jag fattar! Och som det är nu vill jag absolut inte ta bilen!
Är för påverkad.
Lite påverkad har jag kört.
Även fast det är landsväg och störst risk att möta vilt än trafikanter. Det är väl mest det jag är rädd för. Att inte se dem om jag har druckit.
Med onykter räknar jag också "lite påverkad". Du ska aldrig, aldrig sätta sig bakom ratten då du har druckit!

Jag skulle nog säga att det var 100% en lögn för att skydda dina egna känslor. För du tog väl säkert inte upp vilka mängder alkohol du konsumerat den senaste månaden? Eller i hur lång tid du har druckit fast du egentligen inte vill? Tog du upp att du dricker så mycket att du inte alltid orkar sköta din vardag och leva ditt liv? Så mycket att din partner blir besviken på dig och orolig för dig? Tog du upp att du gömmer alkohol för din partner? Att du försökt sluta men att det inte går? Om inte så sa du inte sanningen till läkaren, och den enda detta drabbar är dig själv.
Nej det tog jag inte upp. Var glad att jag tog upp det jag tog upp (😅)

Jag får skylla mig själv lite också. Men ville inte säga för mycket. Var lättare med förra läkaren. Med hennes röntgenblick hon såg igenom mig
Det får inte bli upp till läkaren att se igenom dina undanflykter. Du måste prata om ditt missbruk, även om det är svårt. Att prata är emotionellt jobbigt, ja, och man måste träna en del för att bli bra på det. Men att prata krävs inte så stor ansträngning jämfört med processen att bli nykter. Kan du inte förmå dig själv att prata kommer du således inte komma någonvart.

Jag borde skaffa mig en alkomätare. Samtidigt som det tar emot massor. För det blir lite av ett bevis av att hallå du har inte koll alls du måste kolla innan först om det är ok eller inte att köra.
Jag kör ju dessutom en del. Har säkert kört utöver det som lagen anser vara ok. Absolut inget jag är stolt över, tvärtom. Vill bara vara så uppriktig jag kan. Mot er och mot mig själv.

Nu blir det lite tough love här från flera i tråden inklusive mig, men du behöver det också. Vi är inte dina medberoende som bara skall heja på och ignorera eller släta över när du trillar dit. Vi ska säga sanningen till dig eftersom vi bryr oss om dig och vill att du ska ha ett bra liv.
Det är bra att inte köra påverkad, men inget hindrar dig från att ta annan hjälp för att ta dig till mötet om du druckit och inte kan köra. Bussen går varje dag, och om du har lite framförhållning nu kan säkert någon anhörig skjutsa dig till ett möte i morgon. Gå även om du är full och lyssna bara. Den lilla förudmjukelsen är en piss i havet och den är värd det eftersom du får något tillbaka. Genom att stanna hemma och dricka förlorar du bara ❤

Jag borde skaffa mig en alkomätare. Samtidigt som det tar emot massor. För det blir lite av ett bevis av att hallå du har inte koll alls du måste kolla innan först om det är ok eller inte att köra.
Jag kör ju dessutom en del. Har säkert kört utöver det som lagen anser vara ok. Absolut inget jag är stolt över, tvärtom. Vill bara vara så uppriktig jag kan. Mot er och mot mig själv.
En alkomätare är super att ha!

Nu blir det lite tough love här från flera i tråden inklusive mig, men du behöver det också. Vi är inte dina medberoende som bara skall heja på och ignorera eller släta över när du trillar dit. Vi ska säga sanningen till dig eftersom vi bryr oss om dig och vill att du ska ha ett bra liv.
Det är bra att inte köra påverkad, men inget hindrar dig från att ta annan hjälp för att ta dig till mötet om du druckit och inte kan köra. Bussen går varje dag, och om du har lite framförhållning nu kan säkert någon anhörig skjutsa dig till ett möte i morgon. Gå även om du är full och lyssna bara. Den lilla förudmjukelsen är en piss i havet och den är värd det eftersom du får något tillbaka. Genom att stanna hemma och dricka förlorar du bara ❤
Bussen går varje dag visst men inte så sent. Sådär gå flera km hem sen. Visst det kan jag göra men det tar emot. Enormt mycket. Vet inte varför. Kanske för att det är ett alternativ.
Hade jag hållit mig nykter hade jag inte behövt göra det. Det är för jag jag är så dum i huvudet som jag måste gå och inte kan ta bilen.

Bussen går varje dag visst men inte så sent. Sådär gå flera km hem sen. Visst det kan jag göra men det tar emot. Enormt mycket. Vet inte varför. Kanske för att det är ett alternativ.
Hade jag hållit mig nykter hade jag inte behövt göra det. Det är för jag jag är så dum i huvudet som jag måste gå och inte kan ta bilen.

Kan inte din partner köra dig?

Läkarsamtalet gick bra. Och fort. Ska höja doseringen av medicinen något. Sen uppföljning om 3 veckor.

Ringde AA nyligen. Fick prata med en snubbe som verkligen lät som en gammal A-lagare 😅
Men trevlig och han poängterade att kom lite innan mötet så får man kaffe. Det bästa han hade gjort i sitt liv var att börja gå på dessa mötena.
Finns tex redan en ikväll jag skulle kunna gå på och imorgon. Vi får se måste fundera lite men tänkte på på ett iaf denna vecka och se hur det känns.
Hur går det med den där medicinen som du absolut inte fick dricka alkohol tillsammans med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 768
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama