Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ju bli nykter. Orkar knappt skriva det för känns så ihåligt när jag inte klarar av att hålla mig öht.
Jag vet knappt ens varför jag dricker nu. Det är som om det inte är jag längre. Som om det vore någon annan fast i min kropp.

Jag ska ta mig dit. Skitsamma om jag skämmer ut mig. Skitsamma om någon känner igen mig. Orkar inte bry mig längre. Vill bara bli kvitt detta fängelse.

Be om skjut! Taxi. Promenera? Berätta för din partner/mamma/vän att du vill gå på ett AA-möte ikväll. Alla sätt är bra sätt, heja dig!! :banana: :heart

Jag vill ju bli nykter. Orkar knappt skriva det för känns så ihåligt när jag inte klarar av att hålla mig öht.
Jag vet knappt ens varför jag dricker nu. Det är som om det inte är jag längre. Som om det vore någon annan fast i min kropp.

Jag ska ta mig dit. Skitsamma om jag skämmer ut mig. Skitsamma om någon känner igen mig. Orkar inte bry mig längre. Vill bara bli kvitt detta fängelse.
Ta fram en lapp och skriv ner det här som du känner just nu. Sen när du gått på mötet så skriver du ner hur du känner då, jag kan garantera dig att du kommer känna dig många gånger bättre efter mötet. Det kommer inte bli pinsamt.

Du dricker därför att du har en sjukdom, ett beroende, därför dricker du, man behöver ingen anledning, det är anledning nog.

Men just ditt funderande på om du ska gå, dina ursäkter för att inte kunna gå osv, nja...de behöver du verkligen bli medveten om. Läs dem igen och igen, ÄR det verkligen inget annat än dålig ursäkter för att slippa ta i tu med det jobbiga? Vad ska funderas på ifall du ska gå i dag eller senare i veckan? Varför i all sin dar skjuta på det?

Jobbigt att ta tag i? Ohja! Att bli nykter är inget enkelt att ta tag i, den enkla vägen är flaskan. Du måste verkligen vilja lämna den och ta steget, testa AA i kväll och se om inte det kan hjälpa dig att förstå mer om hur du och andra i din situation fungerar. Att förstå hur illa det rent faktiskt är. Då blir det lättare att bli nykter, att faktiskt också vilja det mer. Jag kan förstå att du inte riktigt vill, varför vilja lämna det som man ändå känner till som kan trösta? Ju mer du ser att det förstör för dig desto mer kommer du vilja, det är AA till för tex. Jag tror det är svårt att nå dit helt själv i sin ensamhet på sin kammare med flaskan som enda vän.

Och du, du skämmer inte ut dig, de är garanterat vana, herregud, jag kan nästan lova att alla som sitter där har liknande att berätta! Du kommer bli så stärkt av att gå! Det kommer att gå bra, och om någon mot förmodan känner igen dig är det inget de kommer att prata om ändå. De vill ju inte att du pratar om dem!

Jag önskar verkligen att du går faktiskt. :heart

Skulle kunna gå på möte idag. Men lär sånna ut mig fullständigt. Vem dricker innan de går på ett AA möte liksom 😂 det är ju bara tragiskt!
skulle och skulle k6nna gå??
Med den löjligaste ursäkt jag sett på länge.

Jag kan inte gå och söka hjälp mot mitt drickande- för att jag dricker.
Ser du inte själv hur tokigt du resonerar. :D :D :D

INGA skulle kunna.
Nu tar du dig dit!!

Du kommer inte skämma ut dig! Jag tror de som är där alla varit med om liknande. De kommer nog ännu mer tycka att du är bra som trotsar rädslorna och går dit.
Jag tror du kommer känna dig mindre ensam i det här om du går.
Heja dig! ❤️

Vet inte om jag klarar det idag. Får se. Gick in på aa nu och kollade men har lite svårt att fokusera blicken. Vad är det jag söker.
Fyrisgruppen verkar ha under hela veckan.
Målet är att
1 sluta dricka - uppenbart fail idag 🙈
2 ta mig till möte denna vecka.
3 övrigt

Medicinen jag tar nu venlafaxin ska inte kombineras med alkohol.
Läkaren jag pratade med idag var ny för mig. Ung och trevlig. Och tyckte jag hade en bra plan med alkoholmissbruket.

Om ingen förbättring sker (så sa han inte men innebörden) så finns det mediciner för just alkoholen. Tog inte upp det mer nu.
Han har ju ingen aning om hur mycket jag dricker och när.
Känner att det känns just nu så hopplöst alltihop
Ja, så nu saboterar du för dig själv igen. Det finns en anledning att Venlafaxin inte skall kombineras med alkohol, såklart. Och du pratade inte med honom om att du aktivt missbrukar, du pratade med honom om en plan som inte är en verklighet. Just nu är du ju aktiv, och din läkare behöver veta detta!!!
Sen tycker jag det är dåligt att denne inte frågar mer när det ändå finns missbruk med i bilden, men det får stå på honom.

Vet inte om jag klarar det idag. Får se. Gick in på aa nu och kollade men har lite svårt att fokusera blicken. Vad är det jag söker.
Fyrisgruppen verkar ha under hela veckan.
Målet är att
1 sluta dricka - uppenbart fail idag 🙈
2 ta mig till möte denna vecka.
3 övrigt
Varför tror du det är lättare en annan dag?

undanflykter, undanflykter undanflykter.

Det kommer aldrig att kännas "rätt" Det är inte ett dugg bättre en dag du är nykter.
Dessutom är du fyllelullig i ditt resonemang så det är nog bara alkoholen som talar.

Ta dig dit, på vilket sätt som helst.

Du klarar det!!
Skickar peppdans.
:bump::banana::bump::banana::bump:

Ja, så nu saboterar du för dig själv igen. Det finns en anledning att Venlafaxin inte skall kombineras med alkohol, såklart. Och du pratade inte med honom om att du aktivt missbrukar, du pratade med honom om en plan som inte är en verklighet. Just nu är du ju aktiv, och din läkare behöver veta detta!!!
Sen tycker jag det är dåligt att denne inte frågar mer när det ändå finns missbruk med i bilden, men det får stå på honom.
Jag får skylla mig själv lite också. Men ville inte säga för mycket. Var lättare med förra läkaren. Med hennes röntgenblick hon såg igenom mig

Minns inte exakt själv allting. Ska försöka. Sa att jag druckit vid ett tillfälle. Vilket ju stämmer men var lite av en vad heter det? Kommer inte på ordet just nu. Men försköna verkligheten. Har ju druckit lite mer än så tyvärr
Handen på hjärtat, det var ju en ren och skär lögn för att du inte ville möta sanningen. Det är ju betydligt mer än ett tillfälle. Innan du börjar tala sanning inför den vårdpersonal som skall avgöra ditt behov av hjälp så kommer du sitta fast här i en cykel av att dricka, ha ångest för att du dricker, nyktra till, ha ångest för att kroppen skriker efter alkohol, dricka igen.
Du måste våga möta verkligheten om du vill bli frisk. Gå på mötet, om du låter drickandet stå i vägen för de steg som är en behandling mot ditt missbruk, så kommer du aldrig sluta missbruka.

BRA, that's the spirit! Bry dig inte mer om att dölja ditt missbruk än du bryr dig om att bli frisk. Sanningen gör dig fri, du har ett missbruk, du behöver hjälp, det är INGET att skämmas för.

Handen på hjärtat, det var ju en ren och skär lögn för att du inte ville möta sanningen. Det är ju betydligt mer än ett tillfälle. Innan du börjar tala sanning inför den vårdpersonal som skall avgöra ditt behov av hjälp så kommer du sitta fast här i en cykel av att dricka, ha ångest för att du dricker, nyktra till, ha ångest för att kroppen skriker efter alkohol, dricka igen.
Du måste våga möta verkligheten om du vill bli frisk. Gå på mötet, om du låter drickandet stå i vägen för de steg som är en behandling mot ditt missbruk, så kommer du aldrig sluta missbruka.
Jo men ingen lögn är det ju. Men inte hela sanningen heller

Kan ta tåget. Köra onykter nån km. Det har jag gjort förr. Alldeles för många gånger. Men nu är det för en bra sak. Att detta helvete ska ta slut.

Fast nä, det är en jättedålig ide att köra onykter, gör inte det. Du kanske är villig att ta risken för egen del men du vill väl egentligen inte riskera andra människors liv? Försök se ordentligt vad du egentligen skriver här, och se vad din alkoholsjukdom faktiskt gör med dina tankar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 768
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama