Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske mer konstaterar att jag har mer gemensamt med en A-lagare än någon annan grupp i samhället eftersom jag är i princip där själv. Fast det kanske inte syns så mycket utåt sett.
Jag är liksom inte bättre än vad de är.
Jämför dig inte med någon annan än dig själv och dina framsteg. Du har en sjukdom som har många ansikten och din historia är inte exakt någon annans historia - trots att ni har samma sjukdom.

Det finns många som är alkoholberoende som ser precis ut som vem som helst. ...hur nu "vem som helst" ser ut ?

Senast ändrad:
Jag tror det enklaste och bästa för dig vore att du bara inser att detta är INTE ett val. Så dåligt som du mår, släpp funderandet direkt och bara boka in alla kommande möten direkt. Tänk inte utan ge det en ärlig chans ett gäng gånger. Efter det utvärderar du :)

Det tar så otroligt mycket energi och ger så mycket negativa känslor som är så svåra att hantera upplever jag när man fastnar i sådana "ska jag/ska jag inte"-loopar och du behöver verkligen inte mer av det i ditt liv ❤️

Motståndet mot AA är bara ännu en mekanism i en sjukdom som vill att du skall fortsätta dricka, liksom projicerande på andra. Denna resa handlar ju enbart om dig och ingen annan, det är du som vill bri frisk, och det är du som skall snvända dig av AA för att komma till insikt om dig själv.
Vet din läkare om hur mycket du dricker? Är denna medicin något som funkar fint trots att du är aktiv i missbruk? Vissa mediciner funkar ju inte som de ska för att alkoholen har kapat din hjärna, och andra avråder man från eftersom kroppen redan jobbar på övertid med att bryta ned alkoholen. Sen finns det vissa som funkar, men läkaren kan ju bara avgöra detta om denne vet i vilken utsträckning du dricker.

Motståndet mot AA är bara ännu en mekanism i en sjukdom som vill att du skall fortsätta dricka, liksom projicerande på andra. Denna resa handlar ju enbart om dig och ingen annan, det är du som vill bri frisk, och det är du som skall snvända dig av AA för att komma till insikt om dig själv.
Vet din läkare om hur mycket du dricker? Är denna medicin något som funkar fint trots att du är aktiv i missbruk? Vissa mediciner funkar ju inte som de ska för att alkoholen har kapat din hjärna, och andra avråder man från eftersom kroppen redan jobbar på övertid med att bryta ned alkoholen. Sen finns det vissa som funkar, men läkaren kan ju bara avgöra detta om denne vet i vilken utsträckning du dricker.
Medicinen jag tar nu venlafaxin ska inte kombineras med alkohol.
Läkaren jag pratade med idag var ny för mig. Ung och trevlig. Och tyckte jag hade en bra plan med alkoholmissbruket.

Om ingen förbättring sker (så sa han inte men innebörden) så finns det mediciner för just alkoholen. Tog inte upp det mer nu.
Han har ju ingen aning om hur mycket jag dricker och när.
Känner att det känns just nu så hopplöst alltihop

Medicinen jag tar nu venlafaxin ska inte kombineras med alkohol.
Läkaren jag pratade med idag var ny för mig. Ung och trevlig. Och tyckte jag hade en bra plan med alkoholmissbruket.

Om ingen förbättring sker (så sa han inte men innebörden) så finns det mediciner för just alkoholen. Tog inte upp det mer nu.
Han har ju ingen aning om hur mycket jag dricker och när.
Känner att det känns just nu så hopplöst alltihop
Vid nästa samtal med vården bör du väl säga just det, hur mycket dricker och när.

Druckit igen. Inga mängder. Men ändå för mycket.
Går bara halvtid på skolan just nu. Har inte sagt något om alkoholen utan enbart tagit upp ångesten mm.
Har inte gjort den uppgiften jag skulle göra idag. Och nu. Visst kan jag göra den men orkar inte ta till mig text öht. Inget avancerat.

Skulle kunna gå på möte idag. Men lär sånna ut mig fullständigt. Vem dricker innan de går på ett AA möte liksom 😂 det är ju bara tragiskt!

Druckit igen. Inga mängder. Men ändå för mycket.
Går bara halvtid på skolan just nu. Har inte sagt något om alkoholen utan enbart tagit upp ångesten mm.
Har inte gjort den uppgiften jag skulle göra idag. Och nu. Visst kan jag göra den men orkar inte ta till mig text öht. Inget avancerat.

Skulle kunna gå på möte idag. Men lär sånna ut mig fullständigt. Vem dricker innan de går på ett AA möte liksom 😂 det är ju bara tragiskt!

Ännu mer ursäkter. Gå på mötet

Jag vill ju bli nykter. Orkar knappt skriva det för känns så ihåligt när jag inte klarar av att hålla mig öht.
Jag vet knappt ens varför jag dricker nu. Det är som om det inte är jag längre. Som om det vore någon annan fast i min kropp.

Jag ska ta mig dit. Skitsamma om jag skämmer ut mig. Skitsamma om någon känner igen mig. Orkar inte bry mig längre. Vill bara bli kvitt detta fängelse.

Jag vill ju bli nykter. Orkar knappt skriva det för känns så ihåligt när jag inte klarar av att hålla mig öht.
Jag vet knappt ens varför jag dricker nu. Det är som om det inte är jag längre. Som om det vore någon annan fast i min kropp.

Jag ska ta mig dit. Skitsamma om jag skämmer ut mig. Skitsamma om någon känner igen mig. Orkar inte bry mig längre. Vill bara bli kvitt detta fängelse.

Heja heja heja! Det är ju precis därför du ska gå dit, de kommer fatta. Du är inte ensam i detta.

Minns inte exakt själv allting. Ska försöka. Sa att jag druckit vid ett tillfälle. Vilket ju stämmer men var lite av en vad heter det? Kommer inte på ordet just nu. Men försköna verkligheten. Har ju druckit lite mer än så tyvärr
Jag tänker att du kanske till och med kan skriva på 1177 om hur mycket du dricker för det vet du ju, berätta för läkaren, han behöver veta det. Det är nog lättare att skriva än att säga till och med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 768
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama