Status
Stängd för vidare inlägg.
Psykologtid imorgon. Än många dagar kvar till läkartiden. Sköterskan jag pratade med tyckte även att jag skulle kontakta beroendemotagningen så det måste jag ta tag i.

Kan du be psykologen om hjälp att kontakta beroendemottagningen? Jag har en kortare psykologkontakt nu men det ingår att hjälpa mig hitta en mer långvarig kontakt senare. Just för att jag inte ska fastna på det och inte ha någonstans att gå när denna avslutas.

Vaknade i natt i ren panik. Hemsk dröm. Fruktansvärd.
Tog sen tid att somna om men tillslut gick det.

Tagit ledigt idag och vädret utanför är ungefär så som jag känner mig inombords. Stormigt, blött, blåsigt och trist.
Har som en latent panik i kroppen. Kan kontrollera den just nu men känner att idag klarar jag inte av några motgångar alls. Då blir det översvämning direkt.

Psykologtiden närmar sig. En ny person. Har ingen aning om vad jag ska vänta mig. Bara jag inte får panik där. Hade även tänkt passa på att göra andra ärenden när jag ändå är i stan men måste nog skippa det. Bara fokus på tiden och samtalet där. Allt annat känns som så övermäktigt.

Sitter just nu och dricker kaffe och andas. En dag i taget. Små myrsteg.

Vaknade i natt i ren panik. Hemsk dröm. Fruktansvärd.
Tog sen tid att somna om men tillslut gick det.

Tagit ledigt idag och vädret utanför är ungefär så som jag känner mig inombords. Stormigt, blött, blåsigt och trist.
Har som en latent panik i kroppen. Kan kontrollera den just nu men känner att idag klarar jag inte av några motgångar alls. Då blir det översvämning direkt.

Psykologtiden närmar sig. En ny person. Har ingen aning om vad jag ska vänta mig. Bara jag inte får panik där. Hade även tänkt passa på att göra andra ärenden när jag ändå är i stan men måste nog skippa det. Bara fokus på tiden och samtalet där. Allt annat känns som så övermäktigt.

När jag gick hos psykolog (för helt andra bekymmer) var jag helt och fullständigt slut efter samtalen.

Tror det är bra att bara sikta in dig på att vila efteråt. Du behöver låta saker sjunka in, oavsett hur omvälvande eller obetydliga de verkar under själva mötet.

Det är så fint att läsa att du börjar ge din känsla och ditt mående mer berättigande och försöker hjälpa dig själv framåt. Det är ju en jättestor grej du går igenom, du är så modig!

Är helt slut. Klockan skulle kunna vara mitt på natten nu. Totalt färdig. Hade räknat med att bli trött men inte så här!

Stannade på vägen hem vid en hamburgarekedja och åt. Mycket tankar hit och dit. Även en tanke om att det är nära Systembolaget. Sen blev jag irriterad på mig själv att jag ens tänkte tanken. Nej var aldrig in där utan åkte hem och sen grejat hemma med lite måsten och nu är det inte mycket krafter kvar alls. Skulle nästan kunna lägga mig och sova en stund 🙈

Tror det gick bra annars. Fick mycket frågor och sa så gott jag kunde om hur det verkligen är och sen fick jag fylla i lite blanketter, både vad gäller ångesten, depression och alkohol.
Fokus nu i början ska ligga på alkoholen att bli kvitt den. Om ångesten beror på drickandet måste man börja i den ändan det höll jag helt med. Så ska kolla upp lite mer om det imorgon och ringa det där numret jag fick.

Är helt slut. Klockan skulle kunna vara mitt på natten nu. Totalt färdig. Hade räknat med att bli trött men inte så här!

Stannade på vägen hem vid en hamburgarekedja och åt. Mycket tankar hit och dit. Även en tanke om att det är nära Systembolaget. Sen blev jag irriterad på mig själv att jag ens tänkte tanken. Nej var aldrig in där utan åkte hem och sen grejat hemma med lite måsten och nu är det inte mycket krafter kvar alls. Skulle nästan kunna lägga mig och sova en stund 🙈

Tror det gick bra annars. Fick mycket frågor och sa så gott jag kunde om hur det verkligen är och sen fick jag fylla i lite blanketter, både vad gäller ångesten, depression och alkohol.
Fokus nu i början ska ligga på alkoholen att bli kvitt den. Om ångesten beror på drickandet måste man börja i den ändan det höll jag helt med. Så ska kolla upp lite mer om det imorgon och ringa det där numret jag fick.

Bra jobbat!! ❤

Vet inte vad som hände imorse. Om jag visste vad det var som triggade igång men ingen aning kom bara som från klar (eller oklar) himmel.
Hade fixat alla morgonbestyr och satt mig i bilen för att åka till skolan. Sen var det som att jag glömde bort hur jag skulle starta bilen. Stressade upp mig själv alldeles helt i onödan och började sedan skaka och gråta och kom aldrig iväg.

Varför? Förstår inte. Gick tillslut in igen. Tänkte en massa men lyckades sansa mig och vilade.
Tog emot att kontakta skolan. Vad skulle jag skriva? Vill ju så gärna vara på plats och göra ett bra jobb.

Får imorgon hjälp med att ringa samtal och göra några viktiga ärenden. Vi har ingen skola heller imorgon.
Känner mig lättad och lite ledsen samtidigt. Jag borde klara av sådant själv. Men har blivit så skör. Orkar inte med dessa attacker.
Det är som att landa med en rymdraket.
Skakigt och eländigt på vägen.
Men det finns fast mark där nere, jag lovar.

Får imorgon hjälp med att ringa samtal och göra några viktiga ärenden. Vi har ingen skola heller imorgon.
Känner mig lättad och lite ledsen samtidigt. Jag borde klara av sådant själv. Men har blivit så skör. Orkar inte med dessa attacker.
Det fetade - FELTÄNK.

Buke har berättat för dig massor av gånger att du inte kan räkna med att klara detta själv.

Du har ensam traskat in i beroendet men ut - då behöver du stöd och vägledning.

Blanda in din partner. Berätta att du får panikattacker för att du är i avgiftning.
Förr eller senare kommer du behöva berätta. Ni älskar väl varann? Visst hade du velat vara ett stöd i hens kriser?

Vet inte vad som hände imorse. Om jag visste vad det var som triggade igång men ingen aning kom bara som från klar (eller oklar) himmel.
Hade fixat alla morgonbestyr och satt mig i bilen för att åka till skolan. Sen var det som att jag glömde bort hur jag skulle starta bilen. Stressade upp mig själv alldeles helt i onödan och började sedan skaka och gråta och kom aldrig iväg.

Varför? Förstår inte. Gick tillslut in igen. Tänkte en massa men lyckades sansa mig och vilade.
Tog emot att kontakta skolan. Vad skulle jag skriva? Vill ju så gärna vara på plats och göra ett bra jobb.

Typ sådana här saker bland annat som gjorde att jag kontaktade vården. Man behöver hjälp och hjälp finns att få. Försök var snäll mot dig själv under tiden, vi gör så gott vi kan utifrån var vi befinner oss, även om man blir ledsen och besviken ❤

Det fetade - FELTÄNK.

Buke har berättat för dig massor av gånger att du inte kan räkna med att klara detta själv.

Du har ensam traskat in i beroendet men ut - då behöver du stöd och vägledning.

Blanda in din partner. Berätta att du får panikattacker för att du är i avgiftning.
Förr eller senare kommer du behöva berätta. Ni älskar väl varann? Visst hade du velat vara ett stöd i hens kriser?
Attackerna började komma för kanske ett och ett halvår sedan. Fast inte alls lika ofta som de gör nu. Har aldrig tidigare i livet haft panikångest så det är ändå rätt nytt.
Alkoholen vet jag inte exakt när det började spåra ur det har bara successivt blivit värre. Så det är mycket möjligt att de hänger ihop med varandra.

Attackerna började komma för kanske ett och ett halvår sedan. Fast inte alls lika ofta som de gör nu. Har aldrig tidigare i livet haft panikångest så det är ändå rätt nytt.
Alkoholen vet jag inte exakt när det började spåra ur det har bara successivt blivit värre. Så det är mycket möjligt att de hänger ihop med varandra.
Oki.
Men spelar det egentligen nån roll var de har sitt ursprung?
Hjälp behöver du oavsett.
:heart

Förmiddagen gick hur bra som helst. Kände mig nästan som vanligt och massa ork och så. Eftermiddagen var kämpigare men inte så farligt tills jag skulle borra och gänga ett par skor. En sån där kombinerad borr. Är mer van vid att borra först och gänga sedan. Tyckte det gick helt ok tills själva manicken åkte ner. Hade tydligen inte dragit år den tillräckligt. Fick sen inte ut borren och tappade det fullständigt. Grät och kändes som jag inte kunde andas. Överreaktion deluxe 🙈
Kändes som hela världen gick under där.

Sen fick jag hjälp att få ur borren men det var inte så enkelt.
Men varför reagerar jag så där? Det är inte en rimlig reaktion öht.

Förmiddagen gick hur bra som helst. Kände mig nästan som vanligt och massa ork och så. Eftermiddagen var kämpigare men inte så farligt tills jag skulle borra och gänga ett par skor. En sån där kombinerad borr. Är mer van vid att borra först och gänga sedan. Tyckte det gick helt ok tills själva manicken åkte ner. Hade tydligen inte dragit år den tillräckligt. Fick sen inte ut borren och tappade det fullständigt. Grät och kändes som jag inte kunde andas. Överreaktion deluxe 🙈

Överreaktionen beror nästan aldrig på vad som går fel just då utan på allt man tryckt undan innan dess. Ju mer skit du tryckt undan och inte tagit itu med ju värre kollapsar allt när man tappar nycklarna eller glömmer plånboken

Jag började storlipa för att det inte fanns varmvatten när jag skulle bada en dag i början av nykterheten, så @Hazel är på rätt spår där.

Det lättar så håll ut ❤️

Jag började storlipa för att det inte fanns varmvatten när jag skulle bada en dag i början av nykterheten, så @Hazel är på rätt spår där.

Det lättar så håll ut ❤️

Jag grät i en timme för ett papper jag inte hittade (va inte ens ett viktigt papper) för mig är det för att jag ofta puttar undan sånt som är jobbigt, tycker "fasaden" funkar bra tills det där pappret är väck och 2 månaders jobbiga grejer kommer ut samtidigt. Nånstans tar jobbiga saker vägen även om man inte bearbetar dom med en gång

Blev en drink ikväll och ett glas rött. Nej jag vet jag ska inte dricka sådant men nu ska jag iaf gå och lägga mig så inget mer och har faktiskt ingen ångest konstigt nog över att jag drack heller. Absolut inte planerat men nu blev det så. Imorgon ny dag och nya friska tag 💪

Inser också att det är sällan jag är nöjd med endast så här lite intag. Brukar vara antingen eller. Men jag är fantastiskt nöjd. Inte över att jag drack men känner inte att jag måste ha mer och ett sug som bara nöter i bakhuvudet.

Överreaktionen beror nästan aldrig på vad som går fel just då utan på allt man tryckt undan innan dess. Ju mer skit du tryckt undan och inte tagit itu med ju värre kollapsar allt när man tappar nycklarna eller glömmer plånboken
Håller helt med! Sällan (aldrig snarare) bra att trycka undan känslor kring händelser osv. Jag vet ❤.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar