Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du ❤️ Om folk här på Buke märker på ett par inlägg i orelaterade trådar, tror du inte din sambo som upplever dig i verkligheten märker?
Men varför frågar han inte då om jag druckit? Då kan jag ju antingen ljuga eller säga som det är.
Blir en bättre dag imorgon och jag ska sluta dricka helt. Inte värt alla känslor och allt skit hit och dit.

Men varför frågar han inte då om jag druckit? Då kan jag ju antingen ljuga eller säga som det är.
Blir en bättre dag imorgon och jag ska sluta dricka helt. Inte värt alla känslor och allt skit hit och dit.
Det är säkert jättesvårt för honom också. Det kan vara enklare med strutsmetoden.

Och då du skriver att "det blir bättre" så blir det ju inte det utan att du faktist gör något åt saken. Det blir värre.

Jo, vin märks också, alkohol som alkohol och jo, det känns på lukten oavsett om det luktar gott eller inte.
Det märks som flera nämnt tydligt när du är påverkad, det är helt osannolikt att det inte skulle märkas irl.
Även när någon är lite lätt salongs så märks det, även om personen inte tror det själv.
På grund av stavfel?
Åsikter?

I verkligheten märks det väl att jag är annorlunda men tror inte att folk fattar hur mycket jag dricker. Varför inte ge med ett ultimatum då? Det hade jag gjort om jag var i deras kläder.

Varför han inte frågar vill jag inte spekulera kring, men jag tycker det är intressant att du skriver just så. Jag hoppas du snart får bra stöd av vården så ni kan fortsätta reflektera kring sådana frågor ❤️

På grund av stavfel?
Åsikter?

I verkligheten märks det väl att jag är annorlunda men tror inte att folk fattar hur mycket jag dricker. Varför inte ge med ett ultimatum då? Det hade jag gjort om jag var i deras kläder.

Hela sättet du skriver på.

Det är inte deras ansvar att ställa ultimatum och det hjälper inte att göra det till en alkoholist, personen måste själv inse att den har problem och vilja göra något åt det.

Sprit ja men knappast vin. Vin luktar ju dessutom ganska gott
Klart det .luktar om man druckit vin. Nu framstår du vääääligt förnekande.

Folk nära mig märkte att jag drúckit ett glas vin. Liksom jag märkte detsamma på dem.

Vad spelar det för roll om DU tycker vin luktar gott. Det är vin, och det märks.

Du är ju på väg framåt. Håll i, håll ut. Och involvera din partner!
:heart

Varför skulle han fråga när det är totalt uppenbart??? :confused:

Var rädd om din partner. Involvera honom. Ni ska ju ha barn ihop så småningom. Då kan det inte finnas några hemligheter. Du kommer att behöva hans stöd när suget kommer.

Jag vill inte blanda in någon annan utan klara av detta själv.

Det är jättebra att blanda in närstående i det hela. Om inte mina nära vänner hade vetat om min situation hade jag kunnat utnyttja dom i svaga stunder och bett dom köpa ut åt mig bl.a. vilket dom aldrig skulle göra nu när dom vet om situationen.

Sjukdomen vill att man ska ljuga. Våga vara öppen med den ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen har ingen respekt för bommar
  • Föl 2023