Status
Stängd för vidare inlägg.
Min partner kom upp nyligen och gick ner igen. Jag skulle ju vila en liten stund. Jag sa att jag inte mådde så bra och han sa ”jag ser det” och skulle fixa med en borrmaskin som krånglar. Plus laga middag sedan. Och vad gör jag när jag inte har några egentliga måsten? Jo dricker vin och/eller whiskey. Nu dock endast vin.
Men stört jag vill inte ens sluta. Vill bara fortsätta dricka.

Min partner kom upp nyligen och gick ner igen. Jag skulle ju vila en liten stund. Jag sa att jag inte mådde så bra och han sa ”jag ser det” och skulle fixa med en borrmaskin som krånglar. Plus laga middag sedan. Och vad gör jag när jag inte har några egentliga måsten? Jo dricker vin och/eller whiskey. Nu dock endast vin.
Men stört jag vill inte ens sluta. Vill bara fortsätta dricka.

Det är inte stört, det är en sjukdom, din kropp vill ha alkoholen.

Vi ska ju bilda familj och jag bara förstör allt.
Hela tiden orkar inte

Vi pratar mycket om detta på våra möten, att varför har jag inte disciplinen att bara sluta.

Hade det varit så enkelt hade ingen varit alkoholist. Det är inte du som förstör, det är din sjukdom.

Har du slut alkohol nu? Om inte, kan du be din partner hälla bort eller gömma undan det du har. Din ångest triggas ju igång nu också, i början känns det bra, sen kommer den som en käftsmäll.

Förlåt nu börjar jag gråta igen. Men tycker han förtjänar någon mycket mycket bättre.
Är så enormt trött på mig själv så det finns inte.
Ska hela livet vara så här? En jävla kamp? Ett val?
Känns som jag mår skit oavsett hur jag gör.
Finns så mycket att se fram emot och glädjas åt. Men JAG förstör gång på gång.
Blir så ledsen.
Hade nästan varit lättare som tex i min förra relation där personen verkligen inte mådde bra och jag var den starka. Nu är jag den svaga. Står inte ut.

Vi ska ju bilda familj och jag bara förstör allt.
Hela tiden orkar inte
Det är sjukdomen som förstör, inte du. Sjukdomen är stark! Den som inte haft den förstår inte vilka krafter det handlar om. Jag ville ha vin som jag ville ha syre, livet var meningslöst utan alkoholen. Slå inte på dig själv utan försök sluta dricka för idag, kom ihåg att få i dig vatten, och håll blicken på din tid på vc, på framtiden.

Vi pratar mycket om detta på våra möten, att varför har jag inte disciplinen att bara sluta.

Hade det varit så enkelt hade ingen varit alkoholist. Det är inte du som förstör, det är din sjukdom.

Har du slut alkohol nu? Om inte, kan du be din partner hälla bort eller gömma undan det du har. Din ångest triggas ju igång nu också, i början känns det bra, sen kommer den som en käftsmäll.
Han vet inte att jag dricker just nu. Utan tror det är huvudvärk plus att jag är lite ledsen bara. Flaskorna står under sängen. Ska kasta dem vid tillfälle.

Förlåt nu börjar jag gråta igen. Men tycker han förtjänar någon mycket mycket bättre.
Är så enormt trött på mig själv så det finns inte.
Ska hela livet vara så här? En jävla kamp? Ett val?
Känns som jag mår skit oavsett hur jag gör.
Finns så mycket att se fram emot och glädjas åt. Men JAG förstör gång på gång.
Blir så ledsen.
Hade nästan varit lättare som tex i min förra relation där personen verkligen inte mådde bra och jag var den starka. Nu är jag den svaga. Står inte ut.
Det går att fixa, även im du inte tror det nu. Det kommer inte vara helt enkelt, det kommer vara tufft. Men det kommer vara så värt det.

Jag tror sannolikheten att din sambo inte märker eller förstår är liten, TS. Han är ju närmre dig både bokstavligt och bildligt, än folk på Buke, och flera personer här säger att det är tydligt för dem. Men det kan finnas många anledningar till att han hellre vill leva med att huvudvärk och tillfällig nedstämdhet är förklaringen.

Sen tycker jag inte det är det minsta konstigt att du dricker om det finns alkohol i hemmet. Jag ser det som att du ger dig själv de absolut mest oschyssta förutsättningarna för att lyckas med att inte dricka. Jag tror det är väldigt orättvist mot dig själv att ge dig själv utmaningen att försöka stå emot utan din sambos samarbete och stöd. (Sen tror jag han behöver hjälp och stöd också, och att ni kanske gemensamt med hjälp utifrån pratar om hur detta påverkar er relation och era gemensamma planer.) Du är inte dålig för att du behöver hjälp, kom ihåg det!

Hursomhelst tycker jag du kan vara fantastiskt stolt över dig själv som tagit steget med vårdcentralen ❤️

Men det måste han ju märka?
Det luktar ju satan om någon hällt i sig en flaska vin för att inte tala om kroppspråk osv.
Han måste själv leva i någon slags förnekelse om han inte märker.
Fast har nyss ätit köttbullar med potatismos. Och är annars ok. Dessutom tar halstabletter lite då och då.
Tror inte han märkt något. Inte just nu. Fast det är egentligen lite skitsamma. Däremot pratade vi om att det ska bli bättre snart och att jag måste få hjälp. Hoppas verkligen det finns hjälp att få. Tro inte drickandet är allt. Utan det är annat också

Fast har nyss ätit köttbullar med potatismos. Och är annars ok. Dessutom tar halstabletter lite då och då.
Tror inte han märkt något. Inte just nu. Fast det är egentligen lite skitsamma. Däremot pratade vi om att det ska bli bättre snart och att jag måste få hjälp. Hoppas verkligen det finns hjälp att få. Tro inte drickandet är allt. Utan det är annat också

Fast det hjälper inte ett dugg att ha ätit mat och ta halstabletter 😅
Det märks, det syns, det luktar.
Jag förstår att du vill tro att det inte gör det men det är tyvärr inte sant.

Fast jag drack ju en flaska inte helt för den tömde han ut när jag var hemma hos honom för några dagar sedan.
Blev arg och samtidigt lättad men mest arg. Fast sa inget utan lossades som ingenting

Sprit ja men knappast vin. Vin luktar ju dessutom ganska gott

Jo, vin märks också, alkohol som alkohol och jo, det känns på lukten oavsett om det luktar gott eller inte.
Det märks som flera nämnt tydligt när du är påverkad, det är helt osannolikt att det inte skulle märkas irl.
Även när någon är lite lätt salongs så märks det, även om personen inte tror det själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama