Status
Stängd för vidare inlägg.
Har funderat på antabus också men jag tror att det kanske inte funkar för vill jag dricka (vilket jag ju egentligen inte vill) så dricker jag ändå oavsett om jag blir sjuk och illamående till på köpet
Jag skulle nog hellre slå ett slag för Campral istället för antabus. Antabus är mest en bestraffning eller hot om bestraffning, dvs det skrämmer dig att inte dricka pga effekterna som uppstår men viljan att dricka är ju fortfarande kvar. Campral fokuserar istället på att dämpa suget redan från början och hjälper även till med vissa abstinensbesvär vilket ofta är en betydligt mer skonsam väg att ta om det funkar.

Jag skulle nog hellre slå ett slag för Campral istället för antabus. Antabus är mest en bestraffning eller hot om bestraffning, dvs det skrämmer dig att inte dricka pga effekterna som uppstår men viljan att dricka är ju fortfarande kvar. Campral fokuserar istället på att dämpa suget redan från början och hjälper även till med vissa abstinensbesvär vilket ofta är en betydligt mer skonsam väg att ta om det funkar.
Kan tillägga att min egen pappa som varit alkoholist (periodare) sedan tonåren fick bra hjälp av Campral i kombination med samtal. Han har tagit några återfall genom åren men både han, mamma och hans läkare är övertygade om att Campral haft betydligt bättre effekt än antabus hade haft om han tagit det istället.

Det finns ju även Naltrexon som dämpar hjärnans belöningssystem så att alkoholen inte ger samma tillfredsställelse.

Fick en tid på vårdcentralen.
Det var ju bra.
Mindre bra att jag dricker igen. Fattar inte!
Tänkte ta bara något glas vin för att komma igång men nu är den slut och ja känns värdelöst allt.
Jag är fascinerande duktig på att dölja. Borde fasiken få en medalj för det 🥇
Tycker det är jättebra att du fått en tid. Att du dricker igen förstår jag känns jobbigt men beroende är en supertuff sjukdom. Håller tummarna för att du får bra hjälp vid ditt besök och träffar en vårdpersonal det känns bra med. ❤️

Det var ju bra.
Tänkte ta bara något glas vin för att komma igång men nu är den slut och ja känns värdelöst allt.
Alltså.. Så bra är du inte på att dölja, ens i text på buke. Det märks.
Men så fint att höra att du fått tid på VC. ❤️

Skulle nyktra du skriva ut på ett öppet forum om hur väldigt kåt du blir av en kram? Skriva inlägg nästan enbart i enradsmeningar?
Vadå enradsmeningar :confused:
Ja kåt blir jag ju helt nykter! På den grad att det var värt ett inlägg i stör ej tråden. Pga sex hinner man ju inte med jämt. Inte här iaf

Tar 😡 att det var spot on.

Onykterhet och vissa beteenden skiner nästan alltid (typ 99.5 gånger av 100) igenom i text, även om personen som skrivit inbillar sig motsatsen.
Du har nog rätt i att jag inte skulle skivor så om jag var 100 % nykter. Då läser jag ju mer. Ju mindre nykter ju mer flum kanske jag vet inte. Även fast jag är genuint flummig men samtidigt korrekt oavsett innehåll.

Vilken jäkla smörja @Gnist 🙈🙈😂

Alltså från mitt håll. Men ju arg gubbe pga att jag inte gillar när skavanker och skrevor syns. Irl eller på nätet. Men det är nog som
Du säger. Syns oavsett

Jag försöker ju vara hyfsat anonym på nätet och i verkliga livet också.
Ändå syns saker. Det stör mig. Men samtidigt stör det mig mindre nu än för några år sedan. Orkar inte riktigt kämpa så för något som inte ens existerar.

Det svåraste är irl. När jag vet att folk TÄNKER men vågar inte säga något med risk att trampa mig på tårna.
Du @Gnist med flera trampar på mina tår och det är precis DET jag behöver. Tack för att ni trampar på tårna 🙏

Jag försöker ju vara hyfsat anonym på nätet och i verkliga livet också.
Ändå syns saker. Det stör mig. Men samtidigt stör det mig mindre nu än för några år sedan. Orkar inte riktigt kämpa så för något som inte ens existerar.

Det svåraste är irl. När jag vet att folk TÄNKER men vågar inte säga något med risk att trampa mig på tårna.
Du @Gnist med flera trampar på mina tår och det är precis DET jag behöver. Tack för att ni trampar på tårna 🙏

Jag kan inte säga att jag skulle märka i varje inlägg om du är nykter eller ej men ganska ofta så lyser din ångest igenom väldigt tydligt när du druckit. Det är uppenbart att det är den här ångesten du försöker döva med alkoholen men resultatet är tvärtom, jag hoppas mest att du inser att du förtjänar bättre

Det var ju bra.
Jag tänker att det här kanske kan vara det du behöver för att visa för dig själv att du faktiskt inte löser det här utan hjälp utifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Den perfekta sällskapshunden