Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte skriva ett långt inlägg. Tänkte skriva ingenting.
Dricker. Inte så mycket började för någon timme sedan. Kanske två. Kan inte sluta.
Är så ledsen. Ringer imorgon. Måste svälja den där jävla stoltheten. Sa inte ens hej då ordentligt när min partner åkte hem till sig själv. Var rädd att han skulle känna lukten om jag kysste hej då. Är bara en så tragisk människa.
Du ska ska inte klanka ner på dig själv, vilket jag sett att du gjort i flera inlägg. Du är INTE tragisk! Du har en sjukdom som heter alkoholism. De allra flesta som vill bli friska/symptomfria från sjukdomen behöver hjälp - och dit är du på väg. Att få hjälp.
Ring idag. Du kommer att må bättre tids nog. Att börja är en bra början.

Tänkte skriva ett långt inlägg. Tänkte skriva ingenting.
Dricker. Inte så mycket började för någon timme sedan. Kanske två. Kan inte sluta.
Är så ledsen. Ringer imorgon. Måste svälja den där jävla stoltheten. Sa inte ens hej då ordentligt när min partner åkte hem till sig själv. Var rädd att han skulle känna lukten om jag kysste hej då. Är bara en så tragisk människa.

Jag säger som övriga - du är inte tragisk. :heart Däremot så tror jag att du känner en stark besvikelse och frustration över att du dricker trots att du vill sluta. Försök vända den känslan till ett positivt tecken: Du är besviken för att du faktiskt vill sluta - för att den initiala och omedelbara känslan av sinnesfrid, avslappning och ångesthantering som alkolen ger inte alls är värt det. Du ser att det är så mycket du har som du kan förlora på grund av alkoholen, och som du faktiskt tycker är viktigare än att dricka. Det positiva - tänker jag - är att känslan är ett tecken på att du verkligen vill sluta.

Har nu ringt ett jobbigt samtal. Till min skola och berättat läget. Eftersom vi har examen snart och jag är tveksam med måendet och känner att jag kan inte göra ett tillräckligt bra jobb som jag vill. Så nu vet de om det och som det verkar så går det att lösa ändå var en väldigt förstående person utbildningsledaren så det känns skönt.
Måste ladda om lite innan jag ringer nästa jobbiga samtal.

Har nu ringt ett jobbigt samtal. Till min skola och berättat läget. Eftersom vi har examen snart och jag är tveksam med måendet och känner att jag kan inte göra ett tillräckligt bra jobb som jag vill. Så nu vet de om det och som det verkar så går det att lösa ändå var en väldigt förstående person utbildningsledaren så det känns skönt.

Superbra jobbat :heart

Gud så bra! ❤️

Tack för era varma ord det gör mig så varm inombords ❤️

Känner mig långt ifrån modig eller stark. En gnagande känsla av att jag kan göra mer och göra bättre.
Samtligt är jag rädd. Livrädd!
Jag vet vad jag vill och vad jag inte vill och ändå är det som att jag inte har full kontroll.
Det blir lite som det blir. Och jag HATAR det.
Fått ett stort behov av att berätta på senaste tiden. Innan har det inte känts så viktigt.
Men nu. Jag ser det som i epoker. Hur jag var som liten. Hur jag är nu. Hur jag kommer att vara.

Och knappt jag orkar ens. En miljon beslut som det känns. Saker som borde vara lätta är på Mount Everest nivå.

Inte så lätt att hitta rätt insats. Den jag pratade med igår tyckte att det fanns ett annat alternativ som skulle kunna passa mig bättre. Efter att jag förklarade hur jag tänkte.
Här skulle man prata i grupp och sen lät det som att det var väldigt intensivt. Man blir som inlagd eller iaf varje dag under en period skulle det bli.
Lät lite väl drastiskt. Men är ju bra att veta att det alternativet finns.

Så skulle idag ringa en annan organisation eller vad man ska kalla det mer inriktat på personliga samtal en till två gånger i veckan. Lät helt klart intressant!
Men missade att de endast hade telefontid en timme på morgonen så imorgon ringer jag dit istället och hoppas att de kan hjälpa mig vidare.

Inte så lätt att hitta rätt insats. Den jag pratade med igår tyckte att det fanns ett annat alternativ som skulle kunna passa mig bättre. Efter att jag förklarade hur jag tänkte.
Här skulle man prata i grupp och sen lät det som att det var väldigt intensivt. Man blir som inlagd eller iaf varje dag under en period skulle det bli.
Lät lite väl drastiskt. Men är ju bra att veta att det alternativet finns.

Så skulle idag ringa en annan organisation eller vad man ska kalla det mer inriktat på personliga samtal en till två gånger i veckan. Lät helt klart intressant!
Men missade att de endast hade telefontid en timme på morgonen så imorgon ringer jag dit istället och hoppas att de kan hjälpa mig vidare.
En sådan behandlingar gick jag under 12 veckors tid, åkte dit varje dag under 7-8 h och deltog i gruppbehandling och åkte sedan hem. Det är det bästa jag någonsin gjort, kan varmt rekommendera. Det var väldigt smidigt att kunna sköta sitt vanliga liv under tiden. Och skönt att ha andra att prata med och gå igenom saker under den process som sker i kropp och knopp under ett tillfrisknande från beroende.

En sådan behandlingar gick jag under 12 veckors tid, åkte dit varje dag under 7-8 h och deltog i gruppbehandling och åkte sedan hem. Det är det bästa jag någonsin gjort, kan varmt rekommendera. Det var väldigt smidigt att kunna sköta sitt vanliga liv under tiden. Och skönt att ha andra att prata med och gå igenom saker under den process som sker i kropp och knopp under ett tillfrisknande från beroende.
Ändå väldigt intensivt! Tänkte om jag pratar med någon expert/psykolog inom detta med beroende och utöver det eller ink det någon form av KBT. Har aldrig testat det så vet inte hur det fungerar men den personen jag pratade med igår lät det som att det skulle kunna vara en möjlighet men då i den andra mottagningen/enheten.

Vet inte riktigt hur jag ska göra men känns mer genomförbart för mig än att vara borta x antal veckor hela dagarna. Annars är det nog väldigt effektivt och bra! Intressant och nyttigt att höra av dig och andra hur de har gjort, tack verkligen :) :bow:

Heja!
:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Ändå väldigt intensivt! Tänkte om jag pratar med någon expert/psykolog inom detta med beroende och utöver det eller ink det någon form av KBT. Har aldrig testat det så vet inte hur det fungerar men den personen jag pratade med igår lät det som att det skulle kunna vara en möjlighet men då i den andra mottagningen/enheten.

Vet inte riktigt hur jag ska göra men känns mer genomförbart för mig än att vara borta x antal veckor hela dagarna. Annars är det nog väldigt effektivt och bra! Intressant och nyttigt att höra av dig och andra hur de har gjort, tack verkligen :) :bow:
Lite perspektiv bara...
Du har jobbat dig hit under åratal. Och de underliggande bekymren har byggts upp likaså.

Om det tar några veckor att jobba dig ur det är det väl egentligen en piss i havet?

Finns det ett inslag av att du inte vill vara så offentlig för omvärlden? Så de inte får veta?
:heart

Ja behandling för beroende är ju inte en one-size fits all så vad som passar mig kanske inte passar did. Dock minns jag hur ogärna jag själv ville gå i behandling trots att jag behövde det. Det kändes orimligt att pausa livet på det viset och jag var tveksam till om set skulle vara värt det. Mina förutfattade meningar var helt fel, och jag tror helhjärtat att det är väldigt svårt för den som är beroendeställning att själv uppskatta sitt behov av vård, det ligger i sjukdomen att man förlorar mycket av perspektivet på sitt eget liv. Men om du kör på terapikontakt och KBT och det inte fungerar så vet du i alla fall att detta andra alternativ finns. Modellen och samtalen funkade inte för mig, kanske för att jag inte trivdes med den terapeut jag fick träffa men kanske också för att jag behövde prata med andra beroende. Gemenskapen är ett starkt verktyg.
Jag önskar dig verkligen allt gott, ta hand om dig 🫂

Lite perspektiv bara...
Du har jobbat dig hit under åratal. Och de underliggande bekymren har byggts upp likaså.

Om det tar några veckor att jobba dig ur det är det väl egentligen en piss i havet?

Finns det ett inslag av att du inte vill vara så offentlig för omvärlden? Så de inte får veta?
:heart
Vet bara inte hur jag skulle fixa en sådan behandlingsform. Säkert väldigt effektiv och jag säger inte skarpt nej. Men känner spontant att jag vill prova någon mildare variant först. Är ganska skör just nu så att vara bland andra hela dagarna och ”leverera” känns tufft. Plus att jag hoppas kunna kombinera skolan lite grann på något sätt.

Jag vet inte är inte specifikt att jag måste vara anonym även fast jag ogärna är helt öppen till vem som helst. Men tänker att det kanske också är något jag behöver hjälp med att våga öppna mig mer så hoppas att det kommer. Är ändå betydligt mer öppen nu än för bara några månader sedan. För ett år sedan ville jag inte att någon skulle veta. Allra minst mina närmaste.
Så en liten förbättring på den fronten iaf det är bra men är långt ifrån öppen.
Skulle gärna vilja komma till den punkten då det känns självklart att säga nej tack jag dricker inte pga jag är beroende.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar