Vilka framsteg du gjort på så kort tid! Ge dig en klapp på axeln och gör något snällt emot dig själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom ihåg att INGEN människa på denna planeten, har genomgått en svår period utan att begå minsta misstag. ALLA gör misstag, alla går två steg framåt och ett steg (eller fler) bakåt. Alla. Det som gör skillnad är att de som inte ger upp, kommer att lyckas. De som tar nya tag och som inte dömer ut sig själva. DU är en av dem som kämpar vidare. Ett misstag - eller tio - kommer inte att ändra på slutresultatet. Jag lovar!! Kämpa på!!Frågade inte men tänkte att hör jag inget efter en månad så ringer jag dit och hör med dem igen om hur lång tid det kan ta.
Nu tycker jag det låter som att du saboterar för dig själv. Om DU vill avsluta är det väl en sak, men att avsluta för hans skull när han är helt kapabel att göra detta själv låter mer kanske som en flykt från något jobbigt?Har en sån dipp just nu. Orkar inte med någon så gjorde slut. Känner att det är inte rätt att någon ska vara tillsammans med mig som är så mycket hit och dit och ingenstans. Jag är så trött på mig själv.
Nej jag vill verkligen inte avsluta någontingNu tycker jag det låter som att du saboterar för dig själv. Om DU vill avsluta är det väl en sak, men att avsluta för hans skull när han är helt kapabel att göra detta själv låter mer kanske som en flykt från något jobbigt?
Nej jag vill verkligen inte avsluta någonting
Men tycker han förtjänar någon som mår bättre. Någon som är frisk. Hade jag inte älskat människan så mycket hade jag kanske inte gjort slut.
Nej nej nej. Bromsa nu.Nej jag vill verkligen inte avsluta någonting
Men tycker han förtjänar någon som mår bättre. Någon som är frisk. Hade jag inte älskat människan så mycket hade jag kanske inte gjort slut.
Jag tycker du förtjänar någon som är frisk. Dig själv. Jag tänker att andra vuxna kan ta ansvar för sina val, har du gett dem möjlighet att ta del av viktig information är ditt ansvar fixat. Det är tillräckligt att hantera sin egen väg till friskhet.Är helt slut.
Tog upp hur jag drack när vi var utomlands. Nej inte bara det som syntes utan det som inte syntes. Jag köpte ju flaskor för eget bruk och för ”vårat” bruk men drack upp själv. Tog upp det. Bara gråter.
Vi pratade länge. Jag sa att jag gör slut för bådas skull menet godtogs inte. Utan fokus blir att jag ska få hjälp och bli frisk. Och han sa att det är bra att jag berättar allt. Ju mer jag berättar ju bättre förstår han.
Ja så kanske det är. Men jag tycker fortfarande han förtjänar någon som är frisk.
Måste säga att först blev jag förnärmad när jag läste detta. Vad nu!Det där är BS, man tar inte beslut över en annan människas huvud för att man älskar dom.
Är den här graden av självsabotage normalläge för dig? det verkar som att du inte klarar av att något går bra öht utan att på något sätt föra in kaos i situationen
Ska försöka göra allt jag kan för att bli frisk. Det borde vara prio men tankarna flyter iväg överallt. Och även fast jag sagt att jag inte ska göra något (dvs dricka) så gör jag det.Jag tycker du förtjänar någon som är frisk. Dig själv. Jag tänker att andra vuxna kan ta ansvar för sina val, har du gett dem möjlighet att ta del av viktig information är ditt ansvar fixat. Det är tillräckligt att hantera sin egen väg till friskhet.
Inget nederlag. Absolut inte enormt heller.Ska försöka göra allt jag kan för att bli frisk. Det borde vara prio men tankarna flyter iväg överallt. Och även fast jag sagt att jag inte ska göra något (dvs dricka) så gör jag det.
Ett enormt nederlag.
Måste säga att först blev jag förnärmad när jag läste detta. Vad nu!
Men har tänkt ett varv till och kanske har du faktiskt rätt?
Jag vet inte.
Vill verkligen inte ha det så! Men kanske är det så?
Det är inte oss du ska be om ursäkt, det är dig själv. En dag kommer du till den punkten där du tröttnar på dina ursäkter och är stark nog att ta itu med det som får dig att be om ursäkt. Det är en process som tar lite tid och får ta tid, så ge inte upp! Och tänk på att det kommer bli bra. Vad som än händer kommer det bli bra.Och ja jag dricker nu
Förlåt
Jag måste säga att du har gjort det så bra som berättat för honom. Det är ett steg framåt även om du är i ett tungt läge.Är helt slut.
Tog upp hur jag drack när vi var utomlands. Nej inte bara det som syntes utan det som inte syntes. Jag köpte ju flaskor för eget bruk och för ”vårat” bruk men drack upp själv. Tog upp det. Bara gråter.
Vi pratade länge. Jag sa att jag gör slut för bådas skull men det godtogs inte. Utan fokus blir att jag ska få hjälp och bli frisk. Och han sa att det är bra att jag berättar allt. Ju mer jag berättar ju bättre förstår han.
Ja så kanske det är. Men jag tycker fortfarande han förtjänar någon som är frisk.
Jag vet hur det känns, som att man är världens mest misslyckade människa och det är bara en tidsfråga tills den man håller kär upptäcker det också. Men det där är beroendet som talar, ta dig inte friheten att agera åt honom bara för att du är rädd att han kommer lämna dig i slutänden. Låt honom bestämma vad han vill, och fortsätt inkludera honom som du skrev här ovan att du gjorde.Nej jag vill verkligen inte avsluta någonting
Förlåt dig själv. Se dig i spegeln och förlåt den du ser där, hon är du och hon behöver dig.Och ja jag dricker nu
Förlåt