Status
Stängd för vidare inlägg.
Hällde ut det sista nu i vasken var inte så mycket kvar. Tog en dusch och druckit en del citronvatten.
Snicksnackade med en kompis i telefon och sen med min bättre hälft om ditten och datten och ingenting och allting så känns bättre trots att jag drack tidigare men nu gått några timmar sedan sista glaset.
Starkt jobbat! Så sjukt bra att hälla ut och härligt att höra att det känns lite bättre 💪💪

Hällde ut det sista nu i vasken var inte så mycket kvar. Tog en dusch och druckit en del citronvatten.
Snicksnackade med en kompis i telefon och sen med min bättre hälft om ditten och datten och ingenting och allting så känns bättre trots att jag drack tidigare men nu gått några timmar sedan sista glaset.
Det är ju jättestort att hälla ut alkohol. Det brukar vara svårt även för många som inte har några direkta alkoholproblem.

Det är ju jättestort att hälla ut alkohol. Det brukar vara svårt även för många som inte har några direkta alkoholproblem.
Blev så arg! På hela situationen och allting så tänkte inte så mycket utan bara hällde ut. Kändes väldigt skönt sen efteråt.

Hoppas verkligen jag kan hålla mig nykter snart och över tid inte bara nån dag här och där :o

Blev så arg! På hela situationen och allting så tänkte inte så mycket utan bara hällde ut. Kändes väldigt skönt sen efteråt.

Hoppas verkligen jag kan hålla mig nykter snart och över tid inte bara nån dag här och där :o
Jag tänker att det är avgörande både för dig och din partner att ni får stöd i den här situationen, både enskilt och tillsammans. Det är uppenbart att ni tycker väldigt mycket om varandra, och ni ska kunna fortsätta göra det på ett sätt som är konstruktivt och sunt ❤️

Pratade med en av mina äldre vänner. En mycket god människa och fantastiskt på alla vis ❤️
Som hade läst här på Bukefalos och tänkt nej det kan inte vara jag. Inte karamelldrottningen det kan inte stämma.
Men jo det är jag.
Älskade fina du ❤️ Tack för att jag har dig!

Har ju nånstans tänkt att jag är hyfsat anonym men nja.
Skulle ha berättat irl men kunde bara inte 🙈 Kändes inte kul att du fick reda på det så här! Men tänker att nu är det ändå nånstans ändå påväg åt rätt håll. Med hjälp och så.

Kan inte denna dipp bara ta och försvinna nånstans långt bort!

Jag kan inte rida bra. Inte sko bra. Inte vara en bra partner eller dotter. Jag är ingen bra på nånting och suget är enormt!

Tänkte överväga åka på Systembolaget men kom på att det är söndag :arghh:

Orkar inte mer! Imorgon är det läkartid iaf alltid något 👍

Undrar om det är abstinens eller om jag är så här jävlig överlag?
Tror inte jag är så här. Utan det är något annat. Tänker tillbaka och jag har varit pedagogisk och kunnat ta folk på ett bra sätt. Oavsett hur de själva har varit.
Men nu klarar jag knappt av motgångar alls (!) och verkligen inte några svaga personer eller nån som inte fattar.

Jag vill inte vara sån här!

Det är ju egentligen inte någon annan jag är arg eller frustrerad på utan mig själv.

Men tex nu imorse och i förmiddags. Jag får hjälp att göra iordning två hagar. Men jag blir sjukt irriterad på att mina instruktioner inte följs. (Är du dum i huvudet!! )
Och jag visar det också tydligt. Säger elaka saker och är allmänt otrevlig. Inte ok 😭

Jag får höra saker som detta kommer ordna sig och ja men smart tänkt! Och nej förlåt det visste jag inte.

Det är nästan som att jag förväntar mig bråk. Men det kommer inte. Det är bara jag som bråkar. Han verkar ha oändligt med tålamod.

Måste jag vara så här 🙈

Är inte van att ha någon som är som en klippa i alla lägen. Skulle vara min egen mamma i så fall. Men även hon hugger till emellanåt (helt befogat).

Ska jag ta upp detta imorgon? Har läkartid då. Vad ska jag säga?

Att bli otrevlig och ha kort stubin när något är jobbigt är väl ett rätt så allmängiltigt mänskligt beteende?
Vi är nog många som inte är den bästa versionen av oss själva när vi är hungriga, stressade, trötta e.dyl. Identifiera och åtgärda grundproblemet så löser det sig.

Tills dess kommer man rätt långt på att gå undan ett tag när humöret kokar över, och be om ursäkt om man säger något dumt.
Personligen har jag MYCKET lättare att acceptera otrevligheter från någon om jag vet att ilskan egentligen inte är riktad mot mig.

Att bli otrevlig och ha kort stubin när något är jobbigt är väl ett rätt så allmängiltigt mänskligt beteende?
Vi är nog många som inte är den bästa versionen av oss själva när vi är hungriga, stressade, trötta e.dyl. Identifiera och åtgärda grundproblemet så löser det sig.

Tills dess kommer man rätt långt på att gå undan ett tag när humöret kokar över, och be om ursäkt om man säger något dumt.
Personligen har jag MYCKET lättare att acceptera otrevligheter från någon om jag vet att ilskan egentligen inte är riktad mot mig.
Tack 🙏
Jag känner ändå skam och ånger efteråt.

I stunden säger jag som det är. Är det fel så säger jag det. Är jag irriterad så visar jag det.

Men jag vet ju också att jag borde uppskatta den hjälp jag får! Plus vara mycket tydligare.

Men har även sagt det. Förlåt jag orkar verkligen inte vara pedagogisk och kan knappt förklara. Kolla istället.

Edit: jag tycker inte mitt beteende är ok. Det är som att det först efteråt när jag hör hur jag låter eller hur stämningen drastiskt försämras som jag reflekterar över att det är MITT fel.

Undrar om det är abstinens eller om jag är så här jävlig överlag?
Tror inte jag är så här. Utan det är något annat. Tänker tillbaka och jag har varit pedagogisk och kunnat ta folk på ett bra sätt. Oavsett hur de själva har varit.
Men nu klarar jag knappt av motgångar alls (!) och verkligen inte några svaga personer eller nån som inte fattar.

Jag vill inte vara sån här!

Det är ju egentligen inte någon annan jag är arg eller frustrerad på utan mig själv.

Men tex nu imorse och i förmiddags. Jag får hjälp att göra iordning två hagar. Men jag blir sjukt irriterad på att mina instruktioner inte följs. (Är du dum i huvudet!! )
Och jag visar det också tydligt. Säger elaka saker och är allmänt otrevlig. Inte ok 😭

Jag får höra saker som detta kommer ordna sig och ja men smart tänkt! Och nej förlåt det visste jag inte.

Det är nästan som att jag förväntar mig bråk. Men det kommer inte. Det är bara jag som bråkar. Han verkar ha oändligt med tålamod.

Måste jag vara så här 🙈
Abstinensen talar.

Är inte van att ha någon som är som en klippa i alla lägen. Skulle vara min egen mamma i så fall. Men även hon hugger till emellanåt (helt befogat).

Ska jag ta upp detta imorgon? Har läkartid då. Vad ska jag säga?
Berätta allt! Hur du mår när du är nykter och när du inte är det. Hur du självsaboterar och suget efter alkohol. Hur du har försökt klara dig ur detta på egen hand. Skriv upp på en lapp så kan du ha som stöd hos läkaren om det känns för svårt. Det blir såklart jobbigt men du söker hjälp för att du vill ha hjälp och för att du vet att du inte fixar det själv.

Läs lite om post-akut abstinens, PAA. Här är ett litet klipp som sammanfattar fenomenet ganska bra men det finns mycket mer att läsa. Heja dig som kämpar ❤️

46B75FFC-F46A-431F-ABFA-CAB63265E178.jpeg

Tror det gick bra hos läkaren. Känner mig seg i huvudet nu. Gjorde lite ärenden efter och fixade sedan klart två hagar direkt efteråt. Först nu sitter ner och reflekterar över besöket. Väntar lite på provsvar. Bra att utesluta något kroppsligt först. Sen fick jag en ny psykologtid där det kändes bra.
Sen eventuellt byta medicin mot en som är mer mot ångest. Nu glömde jag bort helt vad den hette hade inte hört talas om den innan heller.

Och sen med alkoholen att det är viktigt jag slutar helt. Så länge jag dricker kommer inte heller medicinerna ge den effekt de är tänkta att ge. Det var läkaren väldigt tydlig med.

Tror det gick bra hos läkaren. Känner mig seg i huvudet nu. Gjorde lite ärenden efter och fixade sedan klart två hagar direkt efteråt. Först nu sitter ner och reflekterar över besöket. Väntar lite på provsvar. Bra att utesluta något kroppsligt först. Sen fick jag en ny psykologtid där det kändes bra.
Sen eventuellt byta medicin mot en som är mer mot ångest. Nu glömde jag bort helt vad den hette hade inte hört talas om den innan heller.

Och sen med alkoholen att det är viktigt jag slutar helt. Så länge jag dricker kommer inte heller medicinerna ge den effekt de är tänkta att ge. Det var läkaren väldigt tydlig med.

Jag tycker att du är fantastisk och modig! ❤️ Det låter som ett bra läkarbesök och att du blev ordentligt lyssnad på.

Igår kväll var jag på ett utegym i närheten plus joggade i ca 3 km.
Fick ett ryck så blev rätt sent. Tänkte eftersom det var fullt i stallet och jag hade lite sug så blev detta en kompromiss.
Så bra beslut! Kände mig dels nöjd och dels mycket klarare i huvudet efteråt. Bara ta en dusch och gå och lägga sig efter det. Sov bra utan mardrömmar dessutom 🙏

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar