Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll var jag på ett utegym i närheten plus joggade i ca 3 km.
Fick ett ryck så blev rätt sent. Tänkte eftersom det var fullt i stallet och jag hade lite sug så blev detta en kompromiss.
Så bra beslut! Kände mig dels nöjd och dels mycket klarare i huvudet efteråt. Bara ta en dusch och gå och lägga sig efter det. Sov bra utan mardrömmar dessutom 🙏

Träning är skitbra för tillfrisknandet! 🙌

Funderar på en plan för att inte komma efter för mycket i skolan. Tänkte om jag ligger hyfsat i fas i de teoretiska delarna. Mitt examensarbete ligger jag extremt mycket efter med. TROTS att det är ett ämne jag brinner för.
Helst vill jag göra allt till 100 %
Men det har ju uppenbarligen inte funkat. Så fått tänka om. Nu känns det ändå som jag fått landa lite i alltihop. Möjligt att jag får gå om sista terminen om det nu finns någon plats för mig om ett år. Det vet jag inte. Eller ja hur det nu blir vill jag göra med nu. Men inte på den nivån och i den takten som mina klasskamrater.

Känns som det blev mycket babbel här nu. Men skulle nog även må bättre om jag fick göra lite tex något eller några ämnen. Vi får se. Ska nog kontakta en lärare i slutet på veckan och ev utbildningsansvarig igen.

Min partner var ju med på läkarbesöket. Därför att jag ville det. Jag har ibland svårt att få ur mig saker. Har lättare för att skriva. Sen vill jag vara så öppen som möjligt.

Intressant när han frågade om alkoholfritt vin går bra. Läkaren sa nej. Inget alls nu till en början.
Sen var det som att han skulle försvara mig. Fattar inte riktigt varför. Men just poängterade att jag dricker faktiskt inte varje dag och kan hålla mig.
Men jag tror läkaren såg igenom mig. Jag svarade ju inte på det utan sa att det är problematiskt.

Det finns en person som står mig nära som inte har en susning. Min mamma.
Hur ska jag klara av att lägga den bomben?
För jo det är en bomb. Jag VET vad hon tycker om alkoholister. Jag klarar inte av att lägga den stenen på henne. Att jag är en sån. Det går ju inte!

Hon skulle aldrig kunna leva med en alkoholist. De bara förstör. Går inte att lita på. Och så vidare.

Om jag bara hade detta mer inom kontroll skulle jag slippa berätta men jag kanske dricker igen. Det känns så 😭

Vi är nära varandra. Väldigt nära. På flera sätt. Jag älskar henne och hon mig. Jag pratar med henne om allt. Och då menar jag ALLT även sånt man i normala fall kanske hellre pratar med vänner om. Men jag vet att hon vill bara hjälpa och inte dömmer.
Men med alkoholen är det som en helt annan sak. Det är som en gedigen mur som till varje pris inte får ha några sprickor i sig.

Jo hon fattar att jag mår dåligt. Det är inget nytt. Men att alkohol skulle ha något med saken att göra skulle vara en nyhet.
Även fast hon förr har sagt. Karamell du måste dricka mindre. Men snälla lär dig! Och klassikern ”blev det mycket igår”

Det finns en person som står mig nära som inte har en susning. Min mamma.
Hur ska jag klara av att lägga den bomben?
För jo det är en bomb. Jag VET vad hon tycker om alkoholister. Jag klarar inte av att lägga den stenen på henne. Att jag är en sån. Det går ju inte!

Hon skulle aldrig kunna leva med en alkoholist. De bara förstör. Går inte att lita på. Och så vidare.

Om jag bara hade detta mer inom kontroll skulle jag slippa berätta men jag kanske dricker igen. Det känns så 😭
Kan du be din kille ta samtalet med mamma och han berättar att han gör det på ditt uppdrag?

Hon är mamma och du har en sjukdom. Få mammor tar avstånd från sina sjuka barn?

Men hur?!
Hur ska jag kunna berätta.
Nej det går inte. Hon skulle ta det som ett misslyckande.
Det har ju noll och inget med HENNE att göra. Hon är fantastiskt och underbar på så många sätt. Men jag vet att hon skulle ta det som att det vore HENNES fel. Vilket det givetvis inte är.
Är väl ingens fel. Mitt är det om någons. Men samtidigt skulle det kunna hända någon annan också. Och jag fastade. Så är det.
Har alltid tålt mycket. Och tyckt om både smaken och känslan som alkoholen innebär.

Tyvärr så är det. Och det är hemskt. Jag skulle kunna göra mycket för att kunna dricka tex Max två glas vin en fredagkväll och vara nöjd med det. Men det går ju inte.
Blir nästan lite provocerad av sociala medier där bubblet flödar.
Och sen då?!
Eller varför inte Bukefalos också. Det är skål och trevlig helg.

Men nej! Det är ingen trevlig jävla helg! Det är onsdag mitt på dagen och suget är enormt och det är noll glamour över det hela bara sorgligt och tragiskt.

Varför kan jag inte vara normal för :arghh:

Men hur?!
Hur ska jag kunna berätta.
Nej det går inte. Hon skulle ta det som ett misslyckande.
Det har ju noll och inget med HENNE att göra. Hon är fantastiskt och underbar på så många sätt. Men jag vet att hon skulle ta det som att det vore HENNES fel. Vilket det givetvis inte är.
Är väl ingens fel. Mitt är det om någons. Men samtidigt skulle det kunna hända någon annan också. Och jag fastade. Så är det.
Har alltid tålt mycket. Och tyckt om både smaken och känslan som alkoholen innebär.

Tyvärr så är det. Och det är hemskt. Jag skulle kunna göra mycket för att kunna dricka tex Max två glas vin en fredagkväll och vara nöjd med det. Men det går ju inte.
Blir nästan lite provocerad av sociala medier där bubblet flödar.
Och sen då?!
Eller varför inte Bukefalos också. Det är skål och trevlig helg.

Men nej! Det är ingen trevlig jävla helg! Det är onsdag mitt på dagen och suget är enormt och det är noll glamour över det hela bara sorgligt och tragiskt.

Varför kan jag inte vara normal för :arghh:
Man väljer inte vilka sjukdomar som drabbar en, tyvärr. Om "normal" betyder frisk för dig så är det nog inte många som är "normala" - inte jag i alla fall.

Man väljer inte vilka sjukdomar som drabbar en, tyvärr. Om "normal" betyder frisk för dig så är det nog inte många som är "normala" - inte jag i alla fall.
Nej jag har inte valt detta. Och fattar att ingen annan ”alkoholist” valt det i den bemärkelsen. Såklart.

Men ändå är det så svårt. Jag har försökt säga. Kanske inte ordagrant men svept in det mer.

Och sen om hon vet så vet hela världen. Släkten och alla. Så blir det ju. Och klarar jag av det? Kanske inte men kanske det jag förtjänar.

Min mamma ska inte ha en dotter som är beroende. Men nu blev det så ändå.
Jag vill ju lösa detta utan hennes vetskap.

Fick sånt stresspåslag imorse. Av allt möjligt. Men droppen när min älskade häst var dålig. Fel skodd för ändamålet.
Försökte lösa problemet. Tror det blev ganska ok. Men var förbi systemet. Orkar inte med en sån här dag. Eller jag vet inte. Det är som om det inte ens är jag själv som styr längre. Orkar inte mer. Kanske borde bara avsluta allt. Vore bättre så.

Fick sånt stresspåslag imorse. Av allt möjligt. Men droppen när min älskade häst var dålig. Fel skodd för ändamålet.
Försökte lösa problemet. Tror det blev ganska ok. Men var förbi systemet. Orkar inte med en sån här dag. Eller jag vet inte. Det är som om det inte ens är jag själv som styr längre. Orkar inte mer. Kanske borde bara avsluta allt. Vore bättre så.

Det låter som att du bör kontakta akutpsyk. Gör det, för din egen skull, och be din sambo slänga alkoholen du köpte på Systemet.

Sen är det så svårt. När vi är här. Ibland bastar tillsammans så dricker vi vin. Det hör liksom till.

Om det är ett för stort steg att säga "jag är alkoholist" Kanske det räcker i den situationen att till att börja med berätta för din mamma att du känner att det blivit lite mycket alkohol på senaste tiden och därför bestämt dig för att köra alkoholfritt ett tag? Hitta något annat trevligt att dricka och köp hem det inför nästa bastubad.

Han är inte här just nu min partner/sambo. Fast särbo är nog mer korrekt han har radhus ca 8 mil härifrån i en annan stad. Fast hästen här och han själv är här oftare än han är hemma hos sig sig.
Han kommer igen imorgon.
Men skitsamma jag måste ju kunna klara mig själv detta är ju löjligt 🙈
Ändå dricker jag.
Kaos.
Och förlåt. Men så är det. En flaska slut snart. Det gick oväntat fort :o
Känner mig bara liiiite påverkad men inte så mycket.

Läkaren hade ju rätt. Jag dricker inte för att det är gott. Jag dricker för att minska ångesten.

Tyvärr kommer den tillbaka. Med besked. Ångesten alltså.

Just nu mår jag ok. Men nej detta är inte hållbart.

Borde inte ens skriva när jag mår så här.

Min mamma ska inte ha en dotter som är beroende. Men nu blev det så ändå.
Jag vill ju lösa detta utan hennes vevetskap.vet du, jag är mamm. Har ett med god marginal vuxet barm.
Jag är mamma. Till ett vuxet barn.

Jag hade nog mest blivit besviken och ARG för att mitt barn inte hade förtroende nog för mig, att prata med mig om något så viktigt!

Hade känt mig misslyckad för att det förtroendet inte fanns mellan oss.

Senast ändrad:
Jag är mamma. Till ett vuxet barn.

Jag hade nog mest blivit besviken och ARG för att mitt barn inte hade förtroende nog för mig, att prata med mig om något så viktigt!

Hade känt mig misslyckad för att det förtroendet inte fanns mellan oss.
Det handlar inte om förtroende. Men jag vill verkligen inte lägga den stenen på henne. Just för att hon är så betydelsefull.
Det blir som att min smärta blir hennes smärta. Hon ska inte behöva känna den! Hon ska vara en glad pensionär! Inte känna att hon ska behöva ta ansvar eller nått för sin vuxna dotter. Hennes välbefinnande är prio!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar