pepp

Trådstartare
Kom och tänka på detta när vi var ute och rumlade runt för nån helg sedan.

Tror folk att ni är så gamla som ni är?
Jag var ute med en kollega som är 23 (jag är 31) och vi träffade ett gäng karlar som undrade hur gamla vi var, vi bad dom gissa..

Dom var helt övertygade om att jag var ungefär 24 och min kollega runt 30 :D

Vad har ni fått höra? Jag tycker det är rätt kul att låta folk gissa :D

Två bekanta hjälpte en familj att lasta hästen på en tävlingsplats. Ena bekanten hann gå innan familjen tackat ordentligt. De sa åt bekanten att tacka sin dotter också.....:rofl: De två är lika gamla....

Jag undervisar ju nyanlända. Deras kvinnor anses ofta riktigt gamla när de är 50 så ibland tror de mig inte när jag säger att jag är 57. Svenskar däremot gissar rätt.

Jag vet inte om det är en fördel eller inte, men de flesta brukar gissa på tio år yngre. Har uppenbarligen alltid sett rätt barnslig ut; visade leg på systemet när jag var 35. :D

Jag var ute med en kollega som är 23 (jag är 31) och vi träffade ett gäng karlar som undrade hur gamla vi var, vi bad dom gissa..

På mitt jobb trodde grabbarna att jag är typ 20-22 år gammal. Dom blev lite chockade när jag berättar att jag haft körkort i 8 år. Tycker absolut inte att jag ser yngre ut, jag har både rynkor och dålig hy titt som tätt, det kanske är finnarna som gör att jag ser ut som en tonåring. :laugh:

Min sambo är yngre än mig, men brukar få höra att han ser ut att vara 28-29.

Är 32. Får fortfarande ALLTID visa leg på systemet.

Bäst var när jag hängde med en äldre kompis (35 vid tillfället) som iof ser äldre ut, med lite salt i hår och skägg. Han är också väldigt lång och jag kort. Kassörskan på systemet kollade på honom, på mig, på honom, på mig. Vände sig mot honom och säger "din dotter måste också visa leg"

Vi skratta tills vi vek oss

När de kommer till min ålder, kan man dela in folk i två läger; De som tror jag är 12-14 år gammal eller de som tror jag är 26-29 år gammal.
Nu spånar jag bara fritt, har aldrig frågat någon varför denne tror som den tror. Att vissa tror jag är 12-14 år beror nog dels på mitt utseende; jag är kort (162 cm) och har dessutom hår som är ca. 110 cm långt, något man kanske inte direkt förknippar med lite "äldre". Dessutom har jag inget körkort och får en hel del skjuts... Att vissa å andra sidan tror jag är 26-29 år beror nog på att jag är ganska lillgammal till sättet.

Hur gammal jag egentligen är kan ni ju fundera på ;)

Jag är 30 men det är sällan någon tror mig när jag säger det. De flesta verkar tro att jag är yngre av någon anledning. Vet inte om jag ska tolka det positivt eller negativt :D

Jag är 38 år gammal, men jag antar att jag beter mig barnsligt och ser barnslig ut för det är ingen som tror på mig. Jag får alltid visa leg på systemet, jag kan ragga på killar födda på 90-talet utan problem. Ingen tror att jag är 38 år gammal. På gott och ont. När man berättar om sitt liv är det flera som tror att jag typ är mytoman och att jag inte kan ha hunnit med så mycket. Men jag är ju liksom gammal! ;)

Kanske är det för att jag är så ungdomlig i stilen och i mig själv att jag har svårt för äldre män. Jag har varit på dejt med en man som precis fyllt 50 år och han känns såååå gammal. Kan inte tänka mig att vara tillsammans med någon som är äldre. Känner ingen som helst attraktion. 12 år yngre killar däremot är ju inget problem alls.

Jag är 41 och brukar få visa leg. På systemet.
Köpte ny bil idag, ja eller beställde. Var till två olika bilfirmor varav den andra firmans säljare inte ville sälja en sån bil jag vill ha. För jag har högst troligt inte det behovet och ser inte ut att köra en sån. Det är ingen bil för yngre. Det är jaktfolk mest som köper den.
Gick tillbaka till firma ett efter att ha läxat upp firma två.

Fick slutkommentar när jag undertecknat beställningen av bilen. Du var mig en tuffing att förhandla med. Mitt svar; jag är fortfarande missnöjd att du inte kan leverera en pelikanblå...
Kan ju säga att min älskade make som i detta fall satt tillbakalutad med ett brett flin är fyra år yngre än mig men i gengäld till mitt tonåriga utseende med slank (läs spinkig) kropp så ser han ut att vara minst tio år äldre än mig, välväxt hockeysnubbestuk, välansat skägg. Eller som en kompis sa, han ser väldigt mogen ut för sin ålder

Jag tycker jag ser ut som min ålder men blir ofta tagen för yngre, ingen som direkt gissar men brukar ofta höra "trodde du var yngre" när jag berättar min ålder.

Fyllde 30 år i somras och visar leg på bolaget så jag ser antagligen inte ut som min ålder.

Jag är 33. Ingen tror mig när jag berättar det. De flesta gissar på 20-22. Min sambo är 10 år yngre än mig men alla tror att han är äldre än mig. :D

Har en kompis som varit med om flera fall av cancer och annan sjukdom men hon ser inte ut som en dag över 35, hon är 51.

När jag var femton fick jag höra att jag var så duktig som kunde åka tåg alldeles själv. Ett par år senare blev jag tagen för 25.:angel:

Numera har jag ingen aning om hur gammal folk tror att jag är, men jag brukar åtminstone få visa leg på systemet vilket väl tyder på att jag ser ut att vara ungefär så gammal som jag är.

Folk tror alltid att jag är yngre än jag är, men det gör inte mig något. Jobbade med nya sommarvikarier i somras o en frågade mig "är du också 95:a eller?" När jag sa att jag är 87:a såg han ut som han skulle svimma ^^.
Fick inte köpa trisslotter utan leg en vecka innan jag skulle fylla 26^^.

//R

Jag är 28, men ser uppenbarligen väldigt barnslig ut för folk tror alltid att jag är betydligt yngre än vad jag är. När jag var 18 fick jag en gång frågan över min ålder på Åhléns när jag skulle köpa ett datorspel; "Jaha, för det står ju att det är från 12 år men jag tänkte att du är nog en 15-16 i alla fall". :eek:

Och för bara några veckor sedan fick jag visa leg när jag köpte energidryck på CityGross ...

Nog för att jag har viss åldersnoja men sånt här är jag fan inte helt bekväm med. (Men tanten på Åhléns kan ju allvarligt talat knappt ha varit halvseende ens gång.)

Jag fyller 30 år om några veckor men brukar ses som yngre, oftast runt 23-24 år. Har aldrig fått handla på Systemet utan att visa leg.

Liknande trådar

Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka