Albino - råttor

Sv: Albino - råttor

Dom har skrivit fel just där. Titta lite längre upp för hela genkoden för himalaya så ser du att där står:
Himalayan: aa BB cch DD PP RR MM pepe
Himalaya är nämligen en blekt siames och den är blek med hjälp utav c. ch är inte fullständigt dominant över c eller vice versa utan båda två ger uttryck tillsammans.
C är däremot fullständigt dominant över både ch och c så Cc och Cch syns inte att där är bärare av mutaion på c-lokus.

ja just fan.. det stämmer. :o Tack för att du rättar ;) Måste nog ta och läsa på lite mer om just dom färgerna :crazy:

Nu har jag läst alla artiklar och kommit fram till att Self Pink Eyed White är samma sak som albino :D
Någon som har något att invända?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 015
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 194
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama