Sv: Akvarium

Dom har alltid haft öppet på torsdagar kvällar o det är fortfarande mycket billigare än affärerna runt om i Örebro.

Jag menade att de inte haft sin nya butik särskilt länge. De har inte varit i den nya anläggningen särskilt länge. Tidigare låg de ju i den där djupa källaren.

Jag menade att de inte haft sin nya butik särskilt länge. De har inte varit i den nya anläggningen särskilt länge. Tidigare låg de ju i den där djupa källaren.

Jaha det var så du mena nej det är inte speciellt länge. Men jäklar va fint det är där nu.

Jaha nu är akvariet hemma nu ska bara frontglaset skäras loss o limmas dit med nya fogar. Sen ska jag göra 4st knäckta plåtlister och limma på varje vertikalfog så det blir starkare byggt.

Annars såg det jäkligt fint ut. Med en snygg bakgrund bra lysrör och en kanon fin bänk med till det.

Så nu inom ett par veckor ska det startas upp med vatten och växter o få en balans innan några fiska åker i karet.

Låter jättekul att starta nytt! Hmmm, undrar om det går in ett till här :angel:

Lycka till med akvariestart nu!

Hur känsliga är malarna för Råda egentligen? Jag tycker att det är så snyggt och skulle aldrig använda eng.sjösten. Jag hade tidigare en lite finare Råda, minns tyvärr inte kornstorlek... Men jag hade ständigt dåligt samvete för mina malar, borde jag haft det? :p

Vilka malar tänker du på? De enda jag skulle vara lite orolig för är corydoras, deras skäggtömmar kan ta stryk.

Det var så att jag aldrig skaffade corydoras just därför... Jag hade nog dåligt samvete över mina vanliga sugmalar. Hur känsliga är corydoras om man har lite finare kornstorlek på rådan? Om jag flyttar igen så kan det bli aktuellt igen :love: (Jag flyttade 100 mil och lämnade mina akvarium)

0.33 och 0,4-0,8 har jag aldrig märkt någon fara med, men sen blir det nog lite vassare.
Själv har jag tagit hem sådana här idag:

255.jpg

Snygg! Jag försöker tipsa bekanta om olika sådana fiskar istället för det tråkiga vanliga som de envisas med... Helst när de redan har perfekt vatten hemma osv...

Helt OT så hittade jag ett 20tal palettciklidyngel i största karet idag :banana: :banana: :banana: , de är väl några dagar antar jag, för de simmar redan runt och letar mat!

En väldigt fin livlig och rolig fisk är pictus-malen (Pimelodus pictus), Är den större en vad du tänkt dig (upp till 15 cm)??

Den är botten levande och riktigt snabbsimmande, 10 st såna här i akvariet så kan jag garantera dig att du inte kommer ha en tråkig stund framför akvariet.

Har du tänkt attt ha yngel så höjer jag varningens finger den älskar nämlingen att äta yngel.

Om du vill veta mer detaljerat och se bild på denna underbara fisk besök : http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=354

Sorgmanteltetror är jättetrevliga

hell no! dom är ju helt galna :crazy:
köpte ett stim på 15-20 st (fullvuxna) och det funkade bra ända tills vi köpte några neontetror till våran öronål Elof. jag han bara släppa i dom så var dom borta, och inte var det Elof som hade ätit upp dom :p
jag brukar kalla dom för pirayor eftersom de strimlar allt som är mindre än dom själva :p Elof brukar få räkor och eftersom han är ganska stor (35-40 cm) så är det stora bitar, tetrorna gör desperata försök att få in dom i munnen.. numer har nog ingen av dom en hel mun :p saknas delar här å där.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 241
Senast: Mabuse
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 657
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama