Sv: Akvarium

*KL*
Blir det några bilder eller??

Lugn nu hahah

Karet blev färdigt i dag.

Lämnade Akvariet till Örebro akvarieklubb de har bytt front glaset för jag tyckte det var synd att laga akvariet o sen ha en dålig framruta om det skulle visa sig attden var repig eller liknande.

Så på fredag ska jag köra hem akvariebänken och lysrörsrampen sen loda in bänken så på söndag ska karet hämtas.

Sen veckan där på göra en utflykt till min bror och hämta växter o sten o rötter som han ordnat till mig sen är vi i gång.

Åh vad kul, sen är det bara fisken kvar! Och efter det är det öppet hus för oss, eller hur :angel: ?

Åh vad kul, sen är det bara fisken kvar! Och efter det är det öppet hus för oss, eller hur :angel: ?

Nu är akvariet hemma och inlodat.
Kan ju meddela att det blir grymt snyggt.
limmade kantlister i går natt och satte ditt en BTN bakgrund i botten.
Har hållt på hela dagen o gjort rent grus och letat sten ska nu försöka hitta en lämpig stock och ha i akvariet. Så i morgon ska det börjas fyllas vatten i det och plantera växter.

Åh, jag blir änna lite avis, jag skulle också vilja pyssla med nytt kar :bump: :bump: :bump:

Men vad roligt att det blir bra, BTNbakgrunderna är ju GRYMT snygga!!!

Åh, jag blir änna lite avis, jag skulle också vilja pyssla med nytt kar :bump: :bump: :bump:

Men vad roligt att det blir bra, BTNbakgrunderna är ju GRYMT snygga!!!

och grymt dyra med det fick jag ju med så :-)

köpte bara en ny som jag la på botten

Aha, på botten? Men då har du inte mycket grus ovanpå det?

Fan, kan du inte vara klar snart så man får komma och titta :D ;) ;)

Det var nog en enstaka lite högre modul som hamnade på botten. De sticker upp ovanför gruset. Sådana har vi också i en av burkarna hemma.

Aha, på botten? Men då har du inte mycket grus ovanpå det?

Fan, kan du inte vara klar snart så man får komma och titta :D ;) ;)

HAHAH

det är klart nu alla växter är i och stenrös o.s.v.
nu ska det stå ett tag så det får upp rätt värme och filtret fått jobba i några dagar.

men hittar ingen snygg rot och det irriterar mig.
du har ingen över hemma :angel:

Jag har faktiskt någon rot står och skräpar, men jag skulle tro att den är för liten för ditt kar, den stod i ett 110liters och såg rätt pyttigt ut i det :D

Har en fisklista nu förresten!

Hmmm, måste se snyggt ut, undrar om man skulle ta och önska sig en sån till jag fyller :angel: ?

Jag har faktiskt någon rot står och skräpar, men jag skulle tro att den är för liten för ditt kar, den stod i ett 110liters och såg rätt pyttigt ut i det :D

Har en fisklista nu förresten!

DÅ kan vi samordna den sen när jag ska köpa fisk där för jag har nu bara köpt tillbehör där än så länge.

Hehe, den är ganska liten, men okej!

Det jag främst vill ha är fler av min fina metallpansarmal. Fick ju ett akvarium av en tjej för ett tag sedan, med guppys och 4 oerhört vackra purpurhuvudbarber, 2 ancistrushanar följde med också.

Men när vi började tömma karet och fiska upp fiskarna dök det upp en lite krake till metallpansarmal i med, och han var rätt illa behandlad, ryggfenan var helt borta och han var fruktansvärt angripen av svamp. Men han var så fin i färgen att jag ändå ville försöka få honom fin igen och det har jag jobbat med till idag, han (kan ju iofs vara en hona med) är superfin. Han är ganska beige i grundfärgen, nästan åt det ljusrosa hållet, över hela kroppen.

Blev jätteförtjust i den lille rackaren, så jag måste skaffa fler eftersom han är helt ensam.

Sen ska jag ha fler av mina purpurhuvuden, de är ett väldigt trevligt tillskott till mitt sällskapskar. Och oerhört vackra!!

En ancistrushona eller två är också med på listan, gärna en golden, vackrare mal finns väl inte:love: ? Hittade såna på min lokala affär, emn de är små än, och de är dessutom dyyyyra..... Vill inte ha fler hannar nu, har 4 ancistrushanar och de vill INTE ha mer sällskap nu! Iallafall inte av hanar! Ska byta bort ett par av dem, så¨jag bara har en i varje kar.....

Möjligtvis skulle jag vilja ha en segelfenspleco med, den jag har är väldigt fin, och jags kulle bra gärna vilja ha en till i mitt stora kar!

Fjärilscilkider är beställt från sambons håll med. Ska bara övertala honom att karantänkaret skulle passa utmärkt att föda upp såna i:D Just nu simmar där guppys, men det går nog att ha fjärilarna där i med.

Så fort jag får plats ska jag sätta upp karet jag fick, och sätta i en kamphane och några honor. Karet är bara 65 liter, men det är ganska lågt, så det blir ju långt och ger hyfasd yta ändå. Och om jag har förstått rätt vill ju kamparna ha lite lägre nivå på vattnet när man vill ha lek?

Sedan har ju jag fastnat för guppy av nån anledning. Gillar inte den typen av fisk, men fick ju ett gäng med karet, och tyckte det var riktigt trevlig fisk. Tyvärr fick jag avliva hälften då de hade den typiska ryggkröken, och en del av dem var nästan dubbelvikta. Så jag fick välja lite, antingen avliva alla eller spara de fina och fylla på med nytt blod. Så det gjorde jag, en Red Toxidohane kom in, 4 Yellow "nånting - honor, och tre svartstjärtade honor..... Nu har jag fallit som en fura för de här sällskapliga fiskarna och vill gärna ha fler nångång. Men det blir det framöver när det går in fler kar så man kan färghålla dem!

OJ, vad långt och snurrigt det blev :o :angel: :D

kan du kolla hur lång roten är?
behöver inte vara otroligt stor då jag har bakgrunden också som gör sitt men ser så tomt ut nu

Kolla gärna så kan jag komma och kolla på dom.

ge mig gärna ett pris också :idea:

Ska leta efter den imorgon, om den är här i öret kan du få ta den, är den i Knivsta kommer den hem på fredag......

Hör av mig imorgon om det!

Ska leta efter den imorgon, om den är här i öret kan du få ta den, är den i Knivsta kommer den hem på fredag......

Hör av mig imorgon om det!

Okej!

Nu är jag borta slutet av veckan ska till Tyskland och titta på hundtävling.
men är hemma igen på Måndag. Åker på onsdag eftermiddag.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 241
Senast: Mabuse
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 657
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama