Sv: Akvarium
Hehe, den är ganska liten, men okej!
Det jag främst vill ha är fler av min fina metallpansarmal. Fick ju ett akvarium av en tjej för ett tag sedan, med guppys och 4 oerhört vackra
purpurhuvudbarber, 2 ancistrushanar följde med också.
Men när vi började tömma karet och fiska upp fiskarna dök det upp en lite krake till metallpansarmal i med, och han var rätt illa behandlad, ryggfenan var helt borta och han var fruktansvärt angripen av svamp. Men han var så fin i färgen att jag ändå ville försöka få honom fin igen och det har jag jobbat med till idag, han (kan ju iofs vara en hona med) är superfin. Han är ganska beige i grundfärgen, nästan åt det ljusrosa hållet, över hela kroppen.
Blev jätteförtjust i den lille rackaren, så jag måste skaffa fler eftersom han är helt ensam.
Sen ska jag ha fler av mina purpurhuvuden, de är ett väldigt trevligt tillskott till mitt sällskapskar. Och oerhört vackra!!
En ancistrushona eller två är också med på listan, gärna en golden, vackrare mal finns väl inte
? Hittade såna på min lokala affär, emn de är små än, och de är dessutom dyyyyra..... Vill inte ha fler hannar nu, har 4 ancistrushanar och de vill INTE ha mer sällskap nu! Iallafall inte av hanar! Ska byta bort ett par av dem, så¨jag bara har en i varje kar.....
Möjligtvis skulle jag vilja ha en segelfenspleco med, den jag har är väldigt fin, och jags kulle bra gärna vilja ha en till i mitt stora kar!
Fjärilscilkider är beställt från sambons håll med. Ska bara övertala honom att karantänkaret skulle passa utmärkt att föda upp såna i
Just nu simmar där guppys, men det går nog att ha fjärilarna där i med.
Så fort jag får plats ska jag sätta upp karet jag fick, och sätta i en kamphane och några honor. Karet är bara 65 liter, men det är ganska lågt, så det blir ju långt och ger hyfasd yta ändå. Och om jag har förstått rätt vill ju kamparna ha lite lägre nivå på vattnet när man vill ha lek?
Sedan har ju jag fastnat för guppy av nån anledning. Gillar inte den typen av fisk, men fick ju ett gäng med karet, och tyckte det var riktigt trevlig fisk. Tyvärr fick jag avliva hälften då de hade den typiska ryggkröken, och en del av dem var nästan dubbelvikta. Så jag fick välja lite, antingen avliva alla eller spara de fina och fylla på med nytt blod. Så det gjorde jag, en Red Toxidohane kom in, 4 Yellow "nånting - honor, och tre svartstjärtade honor..... Nu har jag fallit som en fura för de här sällskapliga fiskarna och vill gärna ha fler nångång. Men det blir det framöver när det går in fler kar så man kan färghålla dem!
OJ, vad långt och snurrigt det blev