Akvarietråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akvarietråden

Tack Scandi och Mysgrisen :)

Det är faktiskt inte så svårt att ta snygga akvariebilder. Se till att ha mörkt i rummet och framför allt skippa blixt!

Jag fick även igång en liten egen diskusuppfödning. Riktigt roligt att lyckas med, samt roligt att se hur de utvecklas!

Haha!! Jasså! Hon kör verkligen med hela akvariet. Är båda honor då alltså? Tycker de är så lika? Herregud... :D Svårt att få en bra bild på den andra, mycket skyggare, håller sig bakom växterna i akvariet så fort jag tar fram en kamera.

Vad tittar du på förresten för att se vilket kön de är? För jag känner mig helt snurrig, har fått höra allt från färger, till rygg och analfenor...

Senast ändrad:

Förresten får ni gärna säga till om ni tycker att någon av mina fiskar är feta eller tunna, eller något annat som kan vara fel med dem. Jag tar inte illa upp! Vill bara att de ska må bra, tycker det kan vara svårt ibland att faktiskt inse att en fisk är dålig innan den verkligen är riktigt dålig och kanske till och med bortom räddning.

hej! jag orkar inte läsa igenom allt, vad är det för fiskar ni har? tänkte så det inte bara är små guppys och skit, vilket är mat för mina fiskar ;)

Jag har bara "skit". (:confused:) Platy, svärdbärare, Bmolly, gurami och tetror.

De är väl lika mycket fisk som större är.

jag menade att om ni bara skriver om små fisk så är det ingen ide att jag skriver här. Små fisk är oxå fina men det är inget jag är intreserad av. inge illa menat!

Diskusarna såg jag, jätte fina! skulle oxå vilja ha, men har hört de ska vara svåra? Har bara kollat på några sidor(orkar inte gå igenom över 70 st ;) har en massa guppys jag oxå men de ska bli mat..
har en abbore som är lite svårfödd nämligen ;)

Diskusarna är egentligen inte svårare än andra fiskar. Tror du har mer jobb med en aborre än med diskusar.

Kräver ju att man håller bra vattenkvalitet. Eftersom de äter en del så får man räkna med minst 1 vattenbyte i veckan och en väldigt bra filterpump.

mycket möjligt, är nog om vatten kvaliteten jag hört om. jag får nog ta och skaffa ett diskus kar någon gång :) väldigt fina fiskar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
46 47 48
Svar
941
· Visningar
22 695
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
817
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Valmet
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix