Red_Chili
Trådstartare
Har du både hane och honor lär de ju bli fler så småningomJag har tre mollys nu och beställde för ett tag sedan tre gröna svärdbärare när de tar hem till butiken. Det var innan jag bestämde mig för ett akvarium till och med de svärdbärarna skulle det blivit fullt. Såklart kan jag ha fler.
Det kan absolut hjälpa att borra i den.Suck. Den är ju lite bättre än i början, då flöt den som en kork. Nu så sjunker den först (det är en stor tung en) men flyter direkt upp till strax under ytan.
Jag har den i press under vatten i en vattenfylld tvättkorg i badrummet och drömmer om att bli av med den
Läste att man kunde borra en massa små hål så vattnet kommer in bättre, men frågan är om och hur mycket det hjälper? För såhär envis rot har jag aldrig mött och även om den är stor och rätt kompakt så borde den ju åtminstone sjunkit halvvägs nu. Kan man tycka...
Den envisaste rot jag varit med om, den var på mitt jobb. Den var inte speciellt stor egentligen, men väldigt kompakt. Det tog nog drygt ett halvår innan den sjönk, och vi alla blev lika förvånade när den en dag plötsligt inte(!) flöt upp som en kork när vi tog bort stenen som låg på den