Här fick det bli panikvattenbyte efter jobbet. Skulle titta till alla fiskarna och upptäckte att ett guppy-yngel inte alls såg kry ut. Snabbt vattentest visade på höjda nitrat-värden. Inte jättehögt, men ja, yngel kan ju vara känsliga. Hoppas nu att hon piggar på sig till imorgon. Ska testa vattnet igen innan jag lägger mig och kanske byta ännu lite mer.
Annars fick vi in en ny leverans fisk på jobbet idag. Tre av fyra kampfiskar var löjligt snygga, även om en av dem såg lite väl smal ut. Samtliga med korta fenor. Mina två favoriter var en svart med metallicblå rand längs bakkroppen och en som var röd med blåa fenor. Helt klart nöjd med vad det blev, trots att de inte ens hade bildexempel på hur den svarta kunde tänkas vara.
Fick också in blåa platys, helt klart favoritfärgen på platy för mig, och några guppys som var finare än väntat. Övrig fisk som kom var inte riktigt min typ, men är sådant som säljer bra. Funderar nu på vad som ska beställas in nästa gång. Svarta svärdbärare blir det, men så kommer det vara åtminstone ett eller kanske två tomma akvarier där det går att stoppa ner något nytt och spännande. Ska se om det finns något som jag själv är nyfiken på som kan vara bra att ta in för att få se dem lite mer ordentligt innan köp
Imorgon ska jag ta och testa vattenvärdena i alla akvarier hemma, bara för sakens skull, och förhoppningsvis hinna med att få igång nya filtret jag köpt till mitt 200L också. Ska från och med nu lita på mig själv och hålla mig till de filter jag tror på. Köpte stora ytterfiltret för att "alla" sa att man faktiskt behöver det och det skulle vara sååå bra osv. Nu sitter jag här, missnöjd och med ett inköpt innerfilter istället, typ svampfilter. Hoppas på att kunna sälja ytterfiltret för en hyfsad summa så att jag inte förlorar allt för mycket på idiotiska inköp. Filtret är egentligen otroligt bra. Det bara inte passar här hos mig.