Sv: Akvarietråden II
Jag tog en tripp till Hässleholm (16 mil ToR) på ren chansning. De har en fin akvarieaffär där med stort utbud så jag tänkte att de ju måste ha lite Scalarer att välja på. Blev förvånad när jag hittade de blå. Aldrig sett sådana innan, och efter att ha googlat lite verkar de inte så vanliga. Så nu ångrar jag mig nästan för att jag inte köpte iaf två blåa till
Spec. då de bara kostade 50 kr styck, tydligen kostar de bra mycket mer än så på andra ställen om man ska tro andra forum (typ upp till över 200 spänn styck). Så jag gjorde nog ett riktigt klipp där
Och visst är de fina? Jag är helt kär, som sagt
Förresten så kan du väl höra med din affär om du inte kan beställa någon i en färg du vill ha? Tänkte om du inte hittade någon intressant som de har inne
Tillägg: Affären jag var i hade blåa, guld, koi, marmor (med för mycket svart för min smak), rök tror jag och några andra jag inte vet vad de heter inne. Så det fanns en del att välja på. Men det var bara dessa två varianter jag fastnade för där. Och guld var jag ju redan ute efter, de blå var en överraskning