Akut hjälp med Leon?

Jag ska inte prata åt @vallhund men vallis hälsa tillåter inte hund och jag tycker vallis har fattat ett högst osjälviskt och korrekt beslut för sin hunds bästa.
Jag håller med till hundra procent här.

Hittar vi rätt ny ägare innan onsdag morgon, som jag träffat och gått en lång promenad med Leon - och min magkänsla godkänt kandidaten, då avbokar jag veterinären.
För alla andra varianter av lösningar är Lukternas, Pinnarnas och Kottarnas Himmel det bästa för Leon.

Familjerådet har bestämt att Leon nu ska få mer mat än vad han är van vid. Och kanske lite finare, som den kravmärkta och stekta fläskkarrébiten han toppade sin kvällsvard med nu ikväll.
Vägen till Leons hjärta går via matskålen, sägs det.

Eventuella problem med övervikt skjuter vi upp till juni eller juli.
@Cocos får hälsa Cocosmamman att hennes spärrballongsmetod är införd enligt plan.

Annars har dagen varit händelserik:
Sex promenader hittills, 80-65-29-25-25-15 långa. Den kortaste var 0420 imorse.
Åska och hagelskur på en - visade noll respekt för en runsten, genom att pinka på den - fann en gammal kollapsad hästkärra ute i skogen - sprang lös i en kilometer, infångades genom att alfahusse lade sig på marken och spelade trästock. Den luringen hade han inte stött på tidigare.
Inatt kommer han sova bättre än den förra.

Ja @Jeffery lägg upp filmen på hundarnas första trevande möte!

Jag vill poängtera att Leon har lekt fint med min tik här hemma men det uppstod groll pga mat samt katter osv under några tillfällen.

PS. Jag har en film på när jag sjunger för Leon. Han älskar det! Ska se om jag kan ladda upp..

1300gr Gouda reducerad med ungefär 500gr.

7A4C1C9A-AE4E-45FF-AFE6-81862D9404EF.webp

Utskrift från förhör 2018.04.26 22:49
Leon: Jag gick bara min vanliga lov runt köksbordet, för att se om det lämnats kvar någon smula på golvet. Då hörde jag en röst från bordet. "Kan du hjälpa mig. Jag sitter fast i den här plasten. Jag behöver komma ut."
Så jag hjälpte. Och medan jag försökte få loss den, så kastade den sig fram och attackerade mig mitt i munnen. Jag försökte värja mig, men den var väldigt envis.

Ostrelaterad Uppdatering:
Första morgonpromenaden 0550. Så inget nattkaos.

Morgonmaten åts inte upp på bråkdelar av en sekund. Han lämnade faktiskt hälften, och jag fick peta bland pelletsarna för att han skulle återuppmärksamma att det fanns mat i skålen. Säkert tio minuter efter att maten hälldes upp. Han börjar väl inte bli sjuk?

Första morgonbajen blev annorlunda. Först en hård klutt, på det en större mängd mjukost.
Sedan gick han på huk och krystade i ett tjugotal meter, och spritsade ut små pluppar med semiflytande mjukost i storlekar runt tesked/matsked. Cirka 1-1½ meter mellan varje beigegula plupp i en lång slingrande rad på och vid sidan av grusvägen.
4E3CBD1C-BFE9-4A1B-ADA0-2FEEF5D6BD70.webp

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 930
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar