Akut hjälp med Leon?

Han överlever inte det. När jag först blev sjuk sommaren 2014, med epilepsi o grand mal anfall vistades han på 3 olika hundstall, han blev aldrig som innan, nu har han kraftig separationsångest, o fungerar inte med andra hundar, oavsett kön.

Jag menade inte att han skulle bo på hundstall. Därav att jag skrev jourhem. Det är väl bättre än att han slussas runt tänker jag.

Om han nu ska tas bort om inget omedelbart hem hittas förstår jag att det är en lösning som är aktuell nu efter allt som hänt.

Det är inte en bra lösning. Antingen kan Jeffery lösa det eller så ska Leon få slippa åka runt. @vallhund har tagit helt rätt beslut.
Han behöver inte jourhem som jag ser det.

Jag försökte komma med en tanke...

För mig bättre att han hittar ett nytt hem (om så med ett jourhem innan) än att han ska slussas till hundpassare i fall @vallhund skulle må dåligt igen. Jag håller med om att besluten hon kommit fram till är vettiga. Jag försöker bara hjälpa och vända på ytterligare en sten så att säga. På samma sätt som jag gjorde när jag erbjöd mig att ha hem Leon under en längre period.

För mig bättre att han hittar ett nytt hem (om så med ett jourhem innan) än att han ska slussas till hundpassare i fall @vallhund skulle må dåligt igen. Jag håller med om att besluten hon kommit fram till är vettiga. Jag försöker bara hjälpa och vända på ytterligare en sten så att säga. På samma sätt som jag gjorde när jag erbjöd mig att ha hem Leon under en längre period.
Men han bor väl hos @Jeffery tills veterinärtiden? Då slussas han inte. Jag tror att det är rätt beslut. Det är en gammal hund med vissa problem, dvs knepig att omplacera, kanske.

Men han bor väl hos @Jeffery tills veterinärtiden? Då slussas han inte. Jag tror att det är rätt beslut. Det är en gammal hund med vissa problem, dvs knepig att omplacera, kanske.

Nej, men jag menade i fall de inte skulle välja det alternativet och låta honom åka åter tillbaka hem igen. Det är ju inte första gången det sker och jag tror att alla vill Leons bästa. Inklusive jag, därför försöker jag hjälpa och fundera. Inget illa menat eller så - men hunden behöver få det stabilt nu oavsett på vilket sätt det blir.

Det är rart, men jag tror det vore att ta sig vatten över huvudet och dessutom behöver han i så fall ett hem, ingen tillfällig placering.

Nej, men jag menade i fall de inte skulle välja det alternativet och låta honom åka åter tillbaka hem igen. Det är ju inte första gången det sker och jag tror att alla vill Leons bästa. Inklusive jag, därför försöker jag hjälpa och fundera. Inget illa menat eller så - men hunden behöver få det stabilt nu oavsett på vilket sätt det blir.

Jag ska inte prata åt @vallhund men vallis hälsa tillåter inte hund och jag tycker vallis har fattat ett högst osjälviskt och korrekt beslut för sin hunds bästa.

En såpass gammal hund som har de problem han har ska inte omplaceras till nått jourhem, för att sedan slussas vidare gud vet hur många gånger helt utanför @vallhund 's kontroll. Det bästa för honom, hur tragiskt det än är faktiskt att få somna in i det här läget.

Pingar er båda så slipper jag dubbelsvara @Hyacinth

Vad jag läste så var beslutet att antingen omplacera honom omgående eller att ta bort honom. Därav försökte jag som sagt hjälpa med tankar, men nu tolkar jag av flera inlägg som att det finns ett fast beslut att ta bort honom men att det kanske skrivits i en annan tråd? Jag läser bara den här tråden så vet inte riktigt vad som försiggår nu förutom det som skrivits här. :)

Edit: Otroligt sorgligt och jobbigt kan jag tänka mig, oavsett. Hoppas du kryar på dig väl i alla fall @vallhund :heart

Pingar er båda så slipper jag dubbelsvara @Hyacinth

Vad jag läste så var beslutet att antingen omplacera honom omgående eller att ta bort honom. Därav försökte jag som sagt hjälpa med tankar, men nu tolkar jag av flera inlägg som att det finns ett fast beslut att ta bort honom men att det kanske skrivits i en annan tråd? Jag läser bara den här tråden så vet inte riktigt vad som försiggår nu förutom det som skrivits här. :)

@Jeffery har möjligheten att omplacera, men det blir till någon han känner i så fall. Inte på försök utan det ska Funka. Annars får Leon somna in, och det är inte fel heller. Han har det jättebra och är omtyckt och omhuldad nu, men tid är bokad så det inte uppstår luckor och osäkerhet i var han ska vara just för att det inte är ett alternativ. Vi har ett ansvar mot @vallhund att se till Leons bästa.

@Jeffery har möjligheten att omplacera, men det blir till någon han känner i så fall. Inte på försök utan det ska Funka. Annars får Leon somna in, och det är inte fel heller. Han har det jättebra och är omtyckt och omhuldad nu, men tid är bokad så det inte uppstår luckor och osäkerhet i var han ska vara just för att det inte är ett alternativ. Vi har ett ansvar mot @vallhund att se till Leons bästa.

Skönt att höra!

Det är klokt alltsammans.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 927
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar