Akut hjälp med Leon?

Hade tänkt rodda så att Leon kan komma hem på onsdag, han kan vara kvar till tisdag kväll, så jag får ordna det.

Jag hoppas det blir bra för er.
Försök vaccinera honom vid tillfälle så pensionat kan vara en lösning, och kanske ha lite olika telefonnummer och möjligheter på en lapp i köket?

”Om jag bli sjuk kontakta... eller...”

Jag förstår att det är svårt, men hur gulliga folk än är på att ställa upp är det inte bra att hänga upp tillvaron för Leon (eller dig) på andras välvilja.

En fullmakt om du blir dålig eller nummer till pensionat (och betalningslösning) är guld värt.

Skönt att du är på bättringsvägen och tacka ja till hjälp som erbjuds via vården.
Trygghetslarm kanske vore något om du trillar? Ser framför mig att ni fryser ihjäl i obygden...

Nominerade till årets bukefalister:
@Jeffery , @Cocos o Cocosmamman.

Det var inte bara hunden som levererades hem, det var även några hemlagade matlådor o hunkorvar.

Tack :D
Cocosmamman Hälsar o tackar för alla likes o fina ord osv.
Hon är glad att va hundfri igen även om hon i hemlighet uppskattade sällskapet av ”den där håriga dragpellen”

Jag glömde nämna att jag hittade en orm i hundgården i morse, tog den i svansen o hivade ut den. Förmodligen var det en kopparödla, Den var ca 2 dm lång, jämnbred i kroppen o glänste som mörk koppar/metall.

Kör man över en sån med gräsklipparen ser det ut som en sån tjock grillad korv :(
Bra att du slängde iväg den. Dom är vackra!

Blev det någon vårdplanering? Och glöm inte att du måste ha en plan om det händer igen. Krya!
Jo då, skall få trygghetslarm installerat, får duschvakt 3 ggr/v, städ o plock v.a.v.
Har ansökt om god man för att se efter att räkningar o ev myndighets/sjukvårdskontakter flyter på. I morgon skall jag till soc för att ordna assistans, det innebär att dom får mina räkningar o min pension o sätter in resten på mitt konto. Leon skall vaccineras mot kennelhosta.

Såväl hemtjänst som biståndshandläggaren har varit förbi idag.

Jo då, skall få trygghetslarm installerat, får duschvakt 3 ggr/v, städ o plock v.a.v.
Har ansökt om god man för att se efter att räkningar o ev myndighets/sjukvårdskontakter flyter på. I morgon skall jag till soc för att ordna assistans, det innebär att dom får mina räkningar o min pension o sätter in resten på mitt konto. Leon skall vaccineras mot kennelhosta.

Såväl hemtjänst som biståndshandläggaren har varit förbi idag.
Skönt att höra! Då ska jag sluta tjata på dig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 918
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits